Hond dilemma

Een kennis van ons heeft een pup van 3 maand die vanwege situaties zsm het huis uit moet.
Ons gezin wou haar dus overnemen zodat ze een warm nestje heeft waar ze veilig kan zijn en veel liefde om haar heen heeft.
Nu is er alleen een probleem. Ik zou de eerste 3 dagen op de pup passen omdat ik niet veel uren les had dus zou de hond niet lang alleen zijn en dan de dagen dat ik lang moest zou mn zusje oppassen maar nu heb ik een roosterwijziging gekregen en kan ik 2 dagen niet oppassen want dan zit ik dik tot 17:30 op school. Ik vind het zo erg want ik wil niet dat de pup de eerste dagen alleen doorbrengt of met een vreemde. De pup is ook niet gewend om alleen te zijn dus dit is behoorlijk rot.
De rest van de week is ze niet alleen maar die 2 dagen wel en ik weet echt niet wat ik moet doen want dit vind ik echt erg. Ik wou mij eerste week ziekmelden voor die 2 dagen maar mn moeder wilt dat niet en zij zegt dat de pup best wel een paar uurtjes alleen kan zitten maar dat betwijfel ik. Iemand advies?

Aub geen reacties van ja waarom neem je n hond als je geen tijd heb maar dit was gewoon een noodsituatie en die roosterwijziging viel net op t verkeerde moment.

En als je nou zo’n speeltje of doek van waar hij vandaan komt aan hem geeft? Die hebben de geur van ‘thuis’ waardoor de pup zich niet alleen voelt. Ik denk dat je toch echt naar school zult moeten, dus dan kan je eigenlijk alleen proberen de pup zich fijn te laten voelen terwijl hij alleen is… :flushed:

Hoe laat moet je beginnen dan? Want een pup moet wel om de paar uur plassen sowieso. Woon je ver van school?
Ik vind dit eigenlijk het probleem van je ouders en niet van jou moet ik zeggen. Zij zijn uiteindelijk eindverantwoordelijk voor die hond, niet jij.

Wij lieten nog wel eens de radio/televisie (zachtjes) aan staan toen onze hond nog pup was. Dan had hij niet zo het idee dat hij alleen was, en dan ging hij ook minder snel van die puppy-streken uithalen (kauwen op schoenen, slepen met kleedjes enzo).
Maar de pup moet inderdaad wel uitgelaten worden. Hij kan niet van 08.00 - 18.00 alleen thuis zitten, zonder naar buiten te gaan. Is er niet iemand die vlakbij werkt/naar school gaat en in de middagpauze even een half uurtje weg kan en met hem kan lopen?

Het is de verantwoordelijkheid van je ouders, die lossen het maar op. klaar.

Is wel heel kort door de bocht. Uiteindelijk is het de verantwoordelijkheid van het hele gezin.
Anyway, een puppy moet wel elke paar uur uitgelaten worden, woon je niet dicht bij school toevallig? En anders misschien de buren? Snap dat je dat niet wil, maar als dat een oplossing is.
Het ligt eraan hoe lang hij alleen is. Als het 3 uurtjes is kan het prima hoor.