Hond blijft maar aan poot bijten

Ik heb al 11 jaar lang een superlieve hond, en ondanks haar leeftijd is zo nog hartstikke fit.
Alleen de laatste dagen/weken blijft ze maar bijten aan hetzelfde plekje op haar achterpoot. Het is inmiddels zo erg dat de vacht daar compleet weg is, het is gewoon een open wond geworden, en toch blijft ze maar doorgaan met bijten. M’n ouders hebben al vaseline erop gesmeerd, maar dat hielp niks want dat likte ze er meteen weer vanaf.
Toen hebben we er gisteren verband om gedaan, maar dat probeert ze er steeds vanaf te bijten dus heeft mijn moeder het verband er vandaag weer afgehaald.
Ik heb al heel vaak tegen mijn ouders gezegd dat we ermee naar de dierenarts moeten, maar dat willen ze niet omdat ze vinden dat dat toch niks uit zou maken.
Maar ik hou superveel van mijn hond en ik maak me er best wel zorgen om!
Heeft iemand van jullie dit weleens eerder gemaakt met een huisdier, of wat zouden jullie doen?

als mijn hond dat doet dan zijn zijn nageljes te lang en eriteerd dat maar dat duur dan maar een dagn
ik zou anders de dierenarts even bellen als dat van je ouders mag.
suc6
note me als je meer weet
x

Volgens mij heeft het niks methaar nagels te maken, want het is meer echt op haar ‘been’ en niet in de buurt van haar nagels. En ze willen haar echt niet naar de dierenarts brengen dus, want daar geloven ze niet in

Dat doet mijn hond ook!
Misschien stress?.. ik weet ook niet waarom ze het doet. Ze doet het niet altijd.

http://www.goeievraag.nl/vraag/huis-tuin/huisdieren/bijt-hond-poten.122697

Mijn hond doet dat ook heel vaak. Volgens mij heeft ze dan pijn of jeuk. Vaak gaat het vanzelf weer over maar als het door blijft gaan zou je even naar de dierenarts kunnen gaan of zo’n kap voor om het hoofd kopen.

Vlooien kunnen het denk ik niet zijn, aangezien het echt alleen dat plekje op haar poot is. De wond is ongeveer 3,5 cm groot en bijna perfect rond, als ze vlooien had zou dat over haar hele lijf zijn toch?

Ja. Want, mijn hond, die bijt ook in haar poot, en ik neem aan áls het vlooien zijn dat het allang over is geslagen naar de andere huisdieren… + over haar hele lijf?

Dit doet mijn hond ook altijd, maar mijne heeft dan ook een huidziekte waardoor die heel vaak jeuk heeft. Het beste is echt om naar de dierenarts te gaan, die geeft een medicijn (bij ons was dat Prednison) zodat de huid weer herstelt en de jeuk verdwijnt. Het is niet verstandig jullie hond rond te laten lopen met een infectie, want de hond zelf maar ook andere honden en mensen misschien kunnen hier ook iets door oplopen, gezien het een open wond is. En stel je voor dat het wel iets ergs is, dat weet je niet. Dus haal je ouders over naar de dierenarts te gaan, is écht écht écht het beste! Deze heeft er immers het meeste verstand van :slightly_smiling_face:

-

Mijn hond bijt zich altijd bij zijn rug/kont daar zeg maar, stuk boven waar zijn staart begint. Daar heeft hij een talgknobbel zitten, kan verder geen kwaad ofzo, maar zal wel jeuken. We zijn daar al een paar x voor bij de dierenarts geweest.

Precies.

Ze bijt echt elke dag wel minstens een paar keer in die wond, en ik ben echt bang dat ze het straks nog tot op het bot open bijt, aangezien ze maar door blijft gaan. En de wond wordt ook steeds lelijker.
Ik denk dat mijn ouders niet naar de dierenarts willen omdat ze niet willen betalen voor evt. middeltjes :frowning_face:

Je hebt geloof ik van die dierenforums. Of ja, ik zocht vanmiddag iets over het gedrag van mijn konijn en kwam op een forum terecht waarbij je een mevrouw kon e-mailen en zij dan antwoord kon geven op je vragen, weet niet of zoiets ook voor honden is ?

Ik zou gewoon blijven aandringen tot je ouders met je hond naar de dierenarts gaan hoor…
En anders zelf bij de dierenarts langs gaan met een uitleg van het probleem.

Kon je op datzelfde forum ook vragen stellen over honden? Of ging dat echt alleen over konijnen? Anders kan ik dat ook wel proberen.
En ik blijf sowieso bij mijn ouders aandringen om naar de dierenarts te gaan, ik denk alleen niet dat ik ze over kan halen.
Ik kan ook wel zelf langs gaan, maar ik heb geen geld

Doe je hond zo’n kap om tegen het bijten, niet zo prettig voor haar maar het werkt wel. En de wond goed blijven ontsmetten, evt verband als jullie naar buiten gaan.

de onze bijt wel, maar meer aan de kont zegmaar, het is malteser en heeft hierdoor een bruine kont van het bijten, onze hond is alergisch voor flooien, dus blijft hij maar krabben.

Onze kat had ook een grote wond, dit was een kleintje maar is hugggge geworden, dierenarts had spul gegeven maar ze bleef maar krabben (scherpe nagels) ze zeiden dat we haar moesten laten inslapen, maar dat wilde we niet. we hebben haar toen een sjaal omgedaan met allemaal tape eromheen, ze is nu weer healthy en haar huid is genezen.

misschien is het een idee om je hond een broekje, jasje aan te doen?

Ik dacht dat ik ooit gelezen had dat ze dat uit verveling doen.

Ik kom er nu achter dat die voor meerdere dieren is =P

Alsjeblieft :slightly_smiling_face:

-

Heel erg bedankt! Ik stuur nu meteen een mail.

@Katarina, dat kan ik inderdaad doen, maar het is een beetje lastig want ik heb dus de komende tijd sowieso geen geld, en mijn moeder vertelde me laatst dat we inmiddels in het rood staan thuis. Dus dat speelt ook wel mee :confused:

@copyrights, onze hond is wel altijd alleen hierzo en zit vaak gewoon in haar mand te slapen. Maar ze mag ook vaak genoeg naar buiten en daar heeft ze alle ruimte om te spelen, alleen ze wilt nooit spelen lijkt wel. Misschien dat ze zich gewoon verveelt inderdaad

@insolita, kun je zo’n kap gewoon ergens in een winkel kopen?