Hond bang voor niezen

De titel zegt het al haha, mijn hond is bang voor niezen, maar dan alleen als mijn vriend niest, het is echt absurd want als iemand anders het in huis doet maakt het haar niks uit en heeft ze het niet eens door, maar als hij het doet draait ze helemaal door, trillen en bang om zich heen kijken. Ik vraag me zo af of dit iemand bekend voor komt en waar het vandaan komt en wat doe ik er aan?
Het is namelijk heel zielig want mijn vriend heeft hooikoorts dus die niest aan een stuk door.
Verder heeft de hond wel gewoon een goede band met mijn vriend dus ik snap er niks van.

Haha, arme hond. Misschien moet hij proberen wat zachter te niezen? Als mijn vader niest schrik ik me ook altijd helemaal kapot, omdat die gewoon veelte hard niest. En honden horen alles nog veel beter.

Hahaha doet mij denken aan mijn kat. Die was altijd heel erg beledigd als mijn moeder nieste en dan ging hij boos zitten kijken, vooral als hij bij haar op schoot lag. Maar ook echt alleen bij haar, terwijl ze echt niet heel hard niest.

Maar ik weet niet zo goed wat je er tegen kunt doen. In ieder geval wel totaal negeren als ze bang is. Ik weet niet of je haar probeert te troosten als ze zo bang is? Het klinkt hard, maar niet doen! Zo bevestig je het bange gedrag.

^ hahah katten kunnen dat ook echt, gewoon boos en beledigend zijn, zo grappig

ja we hebben geprobeerd dat hij zeg maar na dat hij heeft geniest heel vrolijk tegen haar gaat doen enzo maar dan wil ze niks van hem weten, pas 10 min later weer. Troosten doen we af en toe wel ja het is gewoon zo aantrekkelijk om dat te doen als ze helemaal trillend half in je kruipt haha, maar ik zal het proberen!

Mss moet je vriend wat zachter niezen en anders houdt je hond er heus geen trauma aan over hoor :stuck_out_tongue: