homoseksualiteit en de islam

Hoi meiden,

Ik wil graag wat meer duidelijkheid over of het inderdaad klopt dat je volgens de islam geen homo mag zijn of dat ze de daad verafschuwen die homo’s plegen (anale sex). Ik vraag me namelijk af waarom veel islamieten homoseksualiteit nog niet helemaal kunnen accepteren.
Ik ben oprecht nieuwsgierig en probeer hiermee niet ALLE islamieten over één kam te scheren.
So, wie wil mij hier uitleg over geven?

XX

Homoseksualiteit is verboden in de islam ( staat in het heilige boek: Koran)
Natuurlijk zijn er wel holebi’s in de islam. Maar anale seks is ook verboden in de islam. of je nou hetero bent of bi.
Homoseksualiteit is nog steeds een taboe in de islam.

Heeel veel uitleg kan ik je niet geven srry

omdat je als man met een vrouw hoort te trouwen, huwelijk is vrouw en man en niet man en man.
zoiets :stuck_out_tongue: weet het ook niet beter

okee… dank voor reactie:) heb door jullie al iets meer info, maar ben nog steeds nieuwsgierig naar redenen

Niet alle homo’s doen aan anale seks. Dat eventjes terzijde :stuck_out_tongue:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Islam_en_homoseksualiteit

Wat Wikipedia zegt, kopt niet altijd, maar het is wel handig om eens te lezen. ^

Verder ken ik de islam niet genoeg om je te kunnen helpen.

Homoseksualiteit is verboden idd.
De reden is volgens mij gewoon, omdat hij de man en vrouw heeft geschapen en die tot elkaar behoren, en niet 2 van hetzelfde.
Anale seks ia altijd verboden, het is een uitgang.

Mag ik vragen hoe moslims daar zelf over denken dat het verboden is?
Gaan jullie daarmee akkoord of niet? (Ik weet dat zoiets persoonlijk is, daarom vraag ik me ook af of er mensen zijn die er niet mee akkoord gaan / wel mee akkoord gaan). Of valt dat gewoon te zien hoe je het interpreteert? En daarmee bedoel ik: dat je er als ‘vrijere’ moslim minder problemen mee hebt of zo.

Volgens mij vinden zij ook dat seks alleen is bedoelt voor voortplanting, dus dat het alleen is bedoelt voor man en vrouw (maar het kan zijn dat ik het fout heb!)

Je mag ook best seks hebben voor het genot (binnen het huwelijk), niet alleen voor voortplanting. Alleen wel seks tussen man en vrouw.
De moslims die ik ken hebben niets tegen homoseksuelen (in hoeverre ik dat weet dan). Ik denk dat dat voor veel (moderne/westerse) zo is. Een beetje net zoals binnen het Christendom.

Oke dankje, weet ik dat ook weer! Ik had het een keer ergens gehoord maar wist niet of het waar was.

Homoseksualiteit is niet toegestaan in de islam. Volgens de islam zijn een man en een vrouw voor elkaar geschapen en horen ze ook bij elkaar te zijn.
En anale seks is sowieso verboden, ook tussen man en vrouw.
Ik ben zelf een moslim en weet dat homoseksualiteit in mijn geloof niet toegestaan is, maar dat betekent niet dat ik homo’s naroep op straat ofzo :stuck_out_tongue:
Ik ga gewoon normaal met ze om. (:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Islam_en_homoseksualiteit
Misschien heb je hier iets aan. (:

Phew, moeilijk… Ik ben zelf een moslim en ik denk dat ik er niet mee eens ben. Ik vind dat je er niet zelf voor kiest om homoseksueel te zijn, daar kun je zelf niks aan doen. In de Islam is het zo dat iedereen recht heeft op liefde in het huwelijk en als je dan gelukkig bent met iemand van het zelfde geslacht, so be it.

Ja maar hij heeft dan toch ook de mensen die homo zijn geschapen ? Vast wel met een reden ook. Missschien wel tegen overbevolking :open_mouth:

Ik ben niet gelovig maar dat vraag ik me af :stuck_out_tongue:
Er is toch niks mis mee om van iemand te houden ookal is het man/man of vrouw/vrouw.

Bij het Christendom mag het toch ook officieel niet?

Er zijn mensen die zeggen dat het een opdracht is van God, die je moet zien te overwinnen. In dit geval moet je dus je geaardheid kunnen overwinnen.

Hhmm daar geloof ik niet in sorry. Mensen zeggen zoveel :’)
Maarja de meningen zullen altijd verschillend blijven hier over ben ik bang.

Homohuwelijken binnen de kerk zijn toegestaan, dus ik denk dat het nu ondertussen wel officieel mag.

En bijna al die pedopriesters hebben zich vergrepen aan jongetjes i.p.v. meisjes…

Ik vind beetje irritant dat mensen telkens zeggen over moslims dat zij homo’s niet accepteren, maar het eigenlijk door heel veel jongens in het algemeen ook niet geaccepteerd word echt. Kijk, ik ben zelf moslim en voor mij maakt niet uit als je homo/lesbisch bent. Tuurlijk, komen moslims weer met hun argumenten uit de Koran wat ze blindelings gewoon volgen, want de Koran in zijn orginele lezen is echt heel moeilijk daar heb je jarenlange tijd voor nodig om het te begrijpen ook, omdat het in orginele arabisch is geschreven en dat is een moeilijke geschrifte. Ik vind heel raar om te zien homo’'s ookal vin dik het niet erg als ik het zie gaan er toch signalen in me hersens af die toch verward worden dat het “beeld” niet klopt. Anyways, ik denk altijd wie zijn wij om te oordelen wat goed of fout is. Idd, watiemand hier zei waarom zouden er dan zoveel homo’s en lesbo’s zijn… aangezien je eerst met jezelf ook ins trijdbent dat je het niet wiltzijn.

het verschilt ook een beetje per land hoe de mensen daar tegen aankijken(:
volgens mij gaan de mensen er in turkije makkelijker mee om dan de mensen in bijv. iran
(ik weet niet of ik een goed voorbeeld noem hoor;))