Homework

Hee! Ik kan de laatste paar maanden maar niet beginnen aan mijn huiswerk. Ik haal soms 2en, sta 3 onvoldoendes terwijl ik tot die 2 maanden geleden er 0 stond. Ik kan gewoon ineens me er niet meer toe zetten ofzo om te gaan leren of te gaan maken! Me computer leid me ook een beetje af. Als ie dicht is, kan ik me alsnog niet consentreren op me huiswerk! Ik wil steeds weer op msn of hyves of een film kijken of tv kijken! En dan stel ik hw uit en komt het er niet van! En toetsen leren zet ik me ook niet meer toe, ik heb gewoon geen leer motivatie meer op de een of andere manier!

Kan iemand mij helpen?

Liefs.

huiswerkbegeleiding op school? dat was er bij ons. na school uur 1 a 2 uurtjes met andere in en lokaal en iemand hield toezicht.
dan word je ook neit zo snel afgeleid

Dat heb ik dus ook.
Maar ik zit al elke dag tot kwart voor 4 op school en heb dus echt geen zin er nog langer te zitten.

Ik heb echt précies hetzelfde! tips zijn welkom =)

Ik heb het ook. Ik ben echt toe aan vakantie. Terwijl ik er 2 weken terug nog een gehad heb. Naja ik krijg mezelf dan wel zo ver om er op het laatste moment toch mee te beginnen maar mijn cijfers gaan wel achteruit. Valt niks aan te doen denk ik.

Ik heb ook precies hetzelfde ^^
Echt heel erg rottig, want ik kan het wel gewoon…

dat had ik een poosje geleden ook, stond 4 onvoldoendes en toen werden me ouders heel erg boos en ze zeiden dat als ik nu mijn best niet ging doen dat ik dan naar vmbo-t moest alleen dat wou ik echt niet want dat is echt een kut-klas. dus ging ik maar m’n best doen en sta nu nog maar 2 onvoldoendes maar die heb ik ook al bijna opgehaald!
maar bij mij hielp het dus toen mijn ouders boos werden en zeiden dat ik anders bleef zitten enz. dus misschien kan je tegen jezelf zeggen dat je echt geen niveau lager wilt gaan doen. en dan ga je vanzelf wel weer goed je best doen.

dan moet je gewoon jezelf dwingen!
tips;

1. spreek met jezelf af dat als je een half uurtje, (bijvoorbeeld) wiskunde gaat doen, je dan 10 minuten ff op msn, hyves of andere dingen kunt.

2. denk maar zo, als je je huiswerk goed doet, haal je goede cijfers; als je goede cijfers haalt kun je daarna ff weer een periode hebben met mindere cijfers, omdat je dan toch goed staat voor een bepaald vak :wink: (als je nog snapt wat hier staat ;p)

3. Als je huiswerk heb gemaakt, ‘beloon’ jezelf dan met iets. gewoon kleine dingetjes. bijvoorbeeld een film kijken ofzo.

snapt u?
nja, ik weet niet of je er iets aan hebt, maar bij werkt het wel.

succes!xxxxxxx