Homepage 'Boobjob' artikel

http://www.girlscene.nl/l…et_haar_borsten_vergroten

Lieve dames en meiden van Girlscene,

normaal gesproken ben ik niet zo iemand die overal een probleem van maakt, maar het artikel over de borstvergroting schokte mij enorm.
Het artikel prees een borstvergroting iets te veel aan(al dan niet veel te veel). Alsof het een zeer positieve en lucratieve manier is om over je onzekerheid heen te stappen. Alsof snijden in een perfect gezond lichaam jou na de operatie een ego-boost gaat geven door duizenden euro’s aan siliconen te spenderen.

Het artikel vond ik redelijk ongepast. Pappie en mammie( Die nota bene ook zelf ook heeft laten sleutelen aan het lichaam) stonden achter haar, sterker nog, betaalden zelfs mee! Ouders die hun kinderen zo ‘steunen’ vind ik een beetje een aparte rots in de branding. Je steunt je kind immers niet, je voed de onzekerheid. Waarom zou je vader je anders geld geven, in plaats te zeggen: “Kind, je bent prachtig zo, een mooi lichaam, een gezonde blos en prachtige kleren. Wat een uitstraling, heerlijk!”

Daarnaast vind ik het ook raar dat er geen waarschuwingen vermeld staan. Er zijn tog verhalen te vinden over scheve borsten, lekkende borsten, siliconen die letterlijk door de huid heen komen, het afstoten van de siliconen door het lichaam, borsten die uit elkaar staan etc. etc. Die verhalen en/of waarschuwingen worden nergens vermeld. Terwijl dat op grote schaal voorkomt!

Ik schrok van het artikel, zeker omdat ik mijzelf bevind in het gezeldschap van vrouwen die hun borsten hebben moeten laten afzetten door borstkanker. Zij zijn nu ‘gezegend’ met een A en B cupje die door jarenlange reconstructie zijn gevormd. Een vriendin van mij moest 1 borst (gezegd met 2 volle C-cups) afzetten. Zij is verminkt voor het leven, maar een uitstraling dat die vrouw heeft! Mannen hebben respect voor haar en haar uitstraling is werelds. Aan zelfvertrouwen ligt het absoluut niet en zij krijgt echt niet minder aandacht vanwege het missen van 1 borst.
Zij heeft het artikel ook gelezen, en vind het vreemd. ik citereer:

deze meiden moeten blij zijn dat ze gezond zijn. Koop mooie lingerie, nieuwe make-up, mooie kleren en paradeer als een paradijs vogel langs de toekijkende mensen. onzekerheid ligt niet aan je cupgrootte, onzekerheid zit tussen je oren, dat valt niet weg te snijden. Wees blij met wat je hebt, dat doe ik ook!

Omdat ik het een heel actueel onderwerp vind, vond ik het wel gepast om jullie mening te vragen over deze stelling:

“Ik zou een borstvergroting ondergaan vanwege mijn onzekerheid van mijn kleine borsten”~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~[/url]

Je hebt ergens wel een punt, maar ik vind het artikel wel goed.
Er zijn meiden die erg onzeker zijn over hun borsten, en dat een operatie de enige oplossing is… Je weet ook niet hoe die vrouwen hun voelen…

• Ik vind jou mening trouwens wel goed!

Dat zou ik nóóit ofte nimmer doen.
Ik zal nooit onder het mes gaan (behalve voor medische redenen).
Misschien kun je ook de link van het artikel erbij vermelden?

Dankjewel voor het idee! Ik ga het meteen doen

-

Ja.
En als mijn tieten zo klein blijven als ze nu zijn neem ik die borstvergroting zeker weten en jij moet je er niet zoveel van aantrekken. Kom op zeg, als iemand een borstvergroting wilt laat je dat toch? Ik vond het gewoon een goed artikel.

van de ene kant geef ik je gelijk, dat je blij moet zijn dat je gezond bent.
Maar wat als je je zo ongelukkig voelt omdat je gewoon hele kleine borsten hebt?
Dan kan zo’n vergroting toch wonderen doen, doordat het je een grote boost aan je zelfvertrouwen geeft?

Ik snap best dat jij het van die kant ziet. Maar het is degene’s eigen verantwoordelijkheid om die ‘boobjob’ of andere ingreep te doen, wie niet luisteren wilt moet maar op de blaren zitten. Ik zou zelf niets laten doen, maar ik snap wel dat sommigen mensen het wel doen. Als je echt ongelukkig bent met je uiterlijk, moet je daar zelf voor kiezen. Al vind ik wel dat dit artikel nog maar 1 kant laat zien, maar dit is ook pas deel 1 dus eigenlijk vind ik niet dat je al kunt oordelen.

Ik denk niet dat ik het zelf zou doen, maar ik heb er niets op tegen.

Het feit dat er zo easy over gedacht wordt met : “Mijn borsten zijn klein = onzekerheid = siliconen” vind ik persoonlijk gewoon heel zonde. Alsof je onzekerheid in verband staat met je borsten. Zoals mijn vriendin het mooi verwoordde: “onzekerheid zit tussen de oren” en inderdaad, daar kun je niet in snijden.

Ik probeer meiden hier op girlscene ook te laten zien wat de andere kant van de medaille is. Want het artikel op de homepage liet dat vrijwel niet zien, en dat is zeker wel nodig met zo een heftige ingreep!

Groot gelijk!
Je hoort heel vaak dat 't mis gaat met zulke operaties.

@lauraloveXxX: Er zijn ook andere mogelijkheden denk aan: Push up, van die ‘pads’ die je in je beha kan doen.

Ik snap je punt wel, maar verder heb ik er niets op tegen als iemand zo’n operatie ondergaat. Het is zijn/haar eigen keuze en hun zullen ook vast weten welke risico’s eraan vastzitten. Maar in dit artikel wordt het inderdaad een beetje toegejuicht en wordt er helemaal niet gesproken over risico’s, die er zeker wel zijn!

Ben het met je eens, borsten zijn niet alles.

Zie Keira Knightley ofzo. Super vrouwelijk + attitude terwijl ze best plat is. Best sneu als je ze nodig hebt om je goed te voelen.

Ik zou zelf ook geen borstvergroting doen, maar de mensen die dat wel doen hebben zelf hun keuze gemaakt. Dus als zij er toch gelukkig van worden?
En persoonlijk zou ik ook geen zakken kipfilets in mijn beha willen, of van die pads

Maar Keira Knightley kan het hebben, het is zo’n mooie vrouw. :’)
Als je naar haar kijkt, is het eerste waarnaar je kijkt natuurlijk haar prachtige gezicht.

Ik ben van mening dat je niet moet snijden in een gezond lichaam.

Ben het helemaal met je eens! Ik heb ook cup A/kleine B en ben daar lang onzeker over geweest, heb in een periode dat ik het niet meer zag zitten nog gedacht aan een boobjob, maar ik heb het leren accepteren en ben nu zelfs blij met mijn kleine borsten. Ik sta ook niet achter snijden in een gezond lichaam.

Ik heb al een C cup, dus groter hoef ik ze niet maar misschien wat voller/ronder wel, daar zou ik alleen geen operatie voor over hebben.

Ik vind dat je een beetje overdrijft, laat mensen t zelf weten of ze t willen of niet. Ik kan me goed voorstellen dat je ze groter wilt als je een cup AA hebt, dat vind ik zelf ook gewoon lelijk staan bij meisjes, dusja.

Risico’s bij borstvergrotingen
De implantaten zijn tegenwoordig een stuk veiliger dan vroeger. Toch zitten er ook aan het vergroten van de borsten risico’s verbonden. Op korte termijn kunnen er kort na de operatie nabloedingen optreden of infecties. Op langere termijn kunnen implantaten gaan lekken, plooien, of er kan kapselvorming optreden waardoor borsten hard en onnatuurlijk worden. De tepels kunnen na het inbrengen van implantaten ongevoelig worden en soms is dit blijvend. Soms worden de tepels juist gevoeliger. Af en toe komt het voor dat implantaten door het lichaam worden afgestoten. Littekens kunnen gaan ontsteken, hard worden en dikke rode kabels achterlaten. Soms komt het voor dat een implantaat in het lichaam knapt. Die moet uiteraard zo snel mogelijk verwijderd worden. Het is verstandig om de geopereerde borsten regelmatig te laten controleren op kapselvorming en andere problemen.

Siliconen implantaten, zijn die gevaarlijk?
Siliconenimplantaten geven het mooiste effect bij vergroting van de borsten. Siliconen die uit de implantaat (kunnen) lekken en in het lichaam terecht komen, vormen risico’s voor de gezondheid. De implantaten die tegenwoordig gebruikt worden, staan echter als zeer veilig tegen lekken bekend. Risico’s zijn daarentegen nooit met 100% zekerheid uit te sluiten. Ook wordt vaak gekozen voor borstimplantaten gevuld met fysiologisch zout, die bij ‘lekken’ in principe geen gevaarlijke stoffen in het lichaam lekken omdat fysiologisch zout gewoon dor het lichaam wordt opgenomen. Borstimplantaten hebben een beperkte houdbaarheid, op langere termijn kunnen ze kwetsbaarder worden voor lekken en/of scheurtjes en knappen.

Hoelang blijven de grote borsten stevig?
Afhankelijk van de grootte van de implantaten, moet u rekening houden met tien tot vijftien jaar voordat de borsten hun stevigheid weer verloren hebben waardoor de borsten weer (zijn) gaan hangen. De huid is nu eenmaal rekbaar en het verouderingsproces van het lichaam staat niet stil. Na vijftien tot twintig jaar kunt u een nieuwe ingreep overwegen.

Ik ben het eigenlijk wel met je eens, maar ik heb ook wel begrip voor mensen die het laten doen omdat ik zelf weet hoe vervelend het is om nauwelijks iets te hebben. Het kan je leven echt negatief beïnvloeden en dat komt uiteraard voort uit onzekerheid, maar het is een oplossing. Niet de oplossing die ik in eerste instantie zou kiezen, maar sommige mensen blijkbaar wel en dat respecteer ik. Ik zou het denk ik niet laten doen omdat ik er inmiddels wel aan gewend ben. Bovendien kan ik er ook niets aan doen (als het aan mij lag had ik meer gehad), dus mensen moeten me maar nemen zoals ik ben :slightly_smiling_face:.

Ik weet niet hoe het met haar met haar ouders is gegaan, maar ik heb zelf een oorcorrectie gehad toen ik jonger was omdat ik heel onzeker was door mijn flaporen (ik ben er ook mee gepest, niet heel erg maar toch). Mijn ouders hebben natuurlijk ook gezegd dat ze het niet nodig vonden en dat ik mooi was zoals ik was, maar ze probeerden zich ook in mij te verplaatsen en begrepen hoe vervelend het voor mij was en daarom hebben ze ermee ingestemd. Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik vind dat je niet meteen over iemands ouders kan oordelen als je niet precies weet hoe het is gegaan, want hun steun kan ook voortkomen uit begrip en liefde (zoals bij mij).

Verder ben ik het overigens helemaal met je eens, dus props voor je topic!