http://www.girlscene.nl/l…et_haar_borsten_vergroten
Lieve dames en meiden van Girlscene,
normaal gesproken ben ik niet zo iemand die overal een probleem van maakt, maar het artikel over de borstvergroting schokte mij enorm.
Het artikel prees een borstvergroting iets te veel aan(al dan niet veel te veel). Alsof het een zeer positieve en lucratieve manier is om over je onzekerheid heen te stappen. Alsof snijden in een perfect gezond lichaam jou na de operatie een ego-boost gaat geven door duizenden euro’s aan siliconen te spenderen.
Het artikel vond ik redelijk ongepast. Pappie en mammie( Die nota bene ook zelf ook heeft laten sleutelen aan het lichaam) stonden achter haar, sterker nog, betaalden zelfs mee! Ouders die hun kinderen zo ‘steunen’ vind ik een beetje een aparte rots in de branding. Je steunt je kind immers niet, je voed de onzekerheid. Waarom zou je vader je anders geld geven, in plaats te zeggen: “Kind, je bent prachtig zo, een mooi lichaam, een gezonde blos en prachtige kleren. Wat een uitstraling, heerlijk!”
Daarnaast vind ik het ook raar dat er geen waarschuwingen vermeld staan. Er zijn tog verhalen te vinden over scheve borsten, lekkende borsten, siliconen die letterlijk door de huid heen komen, het afstoten van de siliconen door het lichaam, borsten die uit elkaar staan etc. etc. Die verhalen en/of waarschuwingen worden nergens vermeld. Terwijl dat op grote schaal voorkomt!
Ik schrok van het artikel, zeker omdat ik mijzelf bevind in het gezeldschap van vrouwen die hun borsten hebben moeten laten afzetten door borstkanker. Zij zijn nu ‘gezegend’ met een A en B cupje die door jarenlange reconstructie zijn gevormd. Een vriendin van mij moest 1 borst (gezegd met 2 volle C-cups) afzetten. Zij is verminkt voor het leven, maar een uitstraling dat die vrouw heeft! Mannen hebben respect voor haar en haar uitstraling is werelds. Aan zelfvertrouwen ligt het absoluut niet en zij krijgt echt niet minder aandacht vanwege het missen van 1 borst.
Zij heeft het artikel ook gelezen, en vind het vreemd. ik citereer:
“deze meiden moeten blij zijn dat ze gezond zijn. Koop mooie lingerie, nieuwe make-up, mooie kleren en paradeer als een paradijs vogel langs de toekijkende mensen. onzekerheid ligt niet aan je cupgrootte, onzekerheid zit tussen je oren, dat valt niet weg te snijden. Wees blij met wat je hebt, dat doe ik ook!”
Omdat ik het een heel actueel onderwerp vind, vond ik het wel gepast om jullie mening te vragen over deze stelling:
“Ik zou een borstvergroting ondergaan vanwege mijn onzekerheid van mijn kleine borsten”~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~[/url]