Homemade volumespray

Heeey
Er was ooit een bericht geplaatst op girlscene van een homemade volumespray… Deze dus:

Volumespray
Heb je weer eens last van een volumeloze hair day en kun je één, twee, drie geen volumespray vinden. Geen paniek meiden! Zoek een leeg spuitflesje (of gebruik gewoon de plantenspuit), vul deze met water, voeg daar een paar theelepels zeezout en een scheutje olijfolie aan toe. Nu even schudden en klaar is your homemade volumespray!

Mijn vraag is of je dit ook met gewone zout kan doen… Ik had het eerder geplaatst onder het berichtje, maar niemand reageerde erop… Duss, weten jullie het? Alvast bedankt! xx :slightly_smiling_face:

niemand? :relieved:

Het lijkt me van niet.

Keukenzout (ik neem aan dat je dat bedoeld?) verschilt namelijk best veel van zeezout.

Ik heb geen idee!

maar bedenk wel dat zout erg slecht is voor je haar en dit je haar uitdroogt. dus als je zoiets maakt probeer het zo min mogelijk te grbuiken

Ooh oke! Ik ga het niet doen dan maar… Bedankt voor jullie reacties! x

De eigenschap van zeezout is dat het juist niet uitdroogt!

Keukenzout en zeezout worden toch precies uit dezelfde bron gewonnen? Of ligt dat aan mij xD Ik zag daar ooit eens een documentaire over. Die gastjes van winkels bedriegen gewoon iedereen met die nieuwe zoutpotjes en verschillende zoutnamen.
Tenminste, dat is wat ik er van mee kreeg.
Je zou het ook gewoon zonder zout kunnen doen, die volume spray.
Olijfolie is namelijk wel goed voor je haar.

^ oo echt? Maar geeft het dan nog wel volume denk je?

Zou je haar niet juist vet worden van olijfolie? Dan geeft het dus juist geen volume.

Jawel, je haar wordt mooi van olijfolie, geeft het een gezonde gloed, juist.
Maar goed.
Ik weet niet of het dan nog wel volume geeft, maar dat denk ik wel.
Tenzij zout natuurlijk het hoofdingrediënt was xD
gewoon uitproberen. je kan het er altijd nog uitwassen toch?

zout is redelijk belangrijk in die spray ja!(Denk maar eens aan de zee, als je daaruit komt heeft je haar ok altijd volume.)
En ja, het moet ook echt met zeezout,zeezout en gewoon keukenzout hebben namelijk een andere dichtheid/structuur enz.
Nu weet ik niet of dat belangrijk is voor je mengsel, maar ze verschillen wel degelijk:’)

Ja, de ene zout zal wel wat grover gemalen zijn maar ik geloof toch echt dat keukenzout en zeezout hetzelfde zijn. Maar ik kan het ook fout hebben hoor. Kijk anders even op internet.

Why don’t you try it?

Volgens mij is die met zout juist voor slag in je haar, van die beachy krullen die je ook krijgt als je gezwommen hebt in de zee.

Haha nu ben ik benieuwd of het hetzelfde is of niet… Ik ga het vanavond of morgen proberen… Ik post wel of het is gelukt of niet! x