Hollywood permanent vraag..!

Heej meiden,

ik had een vraagje laasts stond hier een artikel op GS over hollywood permanent.
dan kan je het gewoon stijl hebben of krullen je kan dus afwisslen.
(ik zal even een stukje kopieren zodat jullie weten wat erin stond.)

Ik maakte een afspraak en kon meteen al de volgende dag terecht. Ik kreeg eerst een wasbeurt en vervolgens werden er papillotten in gedraaid. Toen heel mijn hoofd met papillotten vol was ging er een spul overheen. Wat mij toen werd uitgelegd, was dat door dat spul genaamd “Cysteïne” de haarzakjes open gaan, waar door de haarwortel zich aan past. Na een half uur wachten werd mijn haar gespoeld. Toen kwam er nog iets op, wat zorgde dat de haarzakjes dicht gingen. Dit doen ze twee keer uit bescherming. Nadat alles was uitgespoeld gingen de papillotten eruit. Resultaat: mijn haar was nat en gekruld. En geen kleine krulletjes, maar mooie golven!

Ondertussen heb ik al 5 keer een permanent laten zetten, want zo’n permanent blijft 4 à 5 maanden zitten. Ik heb dik haar, dus bij mij zakt het sneller dan bij iemand die dun haar heeft. Ik raad het echt mensen aan die stijl haar hebben, maar ook krullen willen.

Want wat zo handig is aan dit permanent, is dat je beide type hebt. Want als je haar kamt en daarna föhnt, is je haar weer stijl. Heb je zin in krullen? Dan kam je het niet en kneed je met mousse je krullen er nog extra in en föhn je het een beetje droog. De enige dag ga ik dus met stijl haar naar school en de andere dag heb ik krullen. De afwisseling is ontzettend handig voor feesten, want bij galafeesten wil je altijd mooi opgestoken haar en dat gaat veel makkelijker met stijl haar!

Als je het hele artikel wilt lezen:http://www.girlscene.nl/beauty/haar/2010/januari/nienke_heeft_een_hollywood_permanentje

Maargoed die kapper zit niet bij ons in de buurt en heb al gegoogled maar daar komt ook weinig uit nu vroeg ik me af of iemand van jullie dat al had gedaan en zo ja hoe het bij de kapper heette en of het echt zo was?
en misschien een fotootje:)

Nouja je ziet wel de uitgroei na een tijdje, maar meer weet ik er niet van

Permanent is wel gewoon heel slecht voor je haar.

Maar ik heb er nog nooit van gehoord.
Volgensmij is het ook meer een uitdrukking, geen methode.

Je krijgt een speciale conditioner bij de kapper, althans een meisje uit m’n klas. Dat zorgt ervoor dat het beter blijft zitten, anders gaan je krullen meer weg en krijg je het meer ‘‘golvend’’. Na een tijdje zie je idd dat je bovenaan geen krullen meer hebt.

oke zei had het over een hollywood permanent meer stond er niet…
en als je het na het douche kamt dan is het gewoon stijl en met mouse krijg je krullen??

weet wel dat het niet super goed is maar wil het gewoon x proberen als je het goedverzorgt valt het wel mee denk??

maar mijn moeder heeft gewonen permanent en dat vind ik niet zo mooi dus als het niet super is kan ik het ook gewoon stijl doen zonder stijltang…dat vond ik wel handig:Pwil ghewoon wat volunme in me haar

Zoiets bestaat helemaal niet volgensmij.
Het is niet zo dat het stijl is als je onder de douche uit komt en met mousse krullen. Dat kan niet.

Precies, het is niet voor niets ‘‘permanent’’.
Het verandert de natuurlijke staat in de structuur die jij wil.

hollywood permanent, ik moest aan een hollywood wax denken haha

http://www.girlscene.nl/b…een_hollywood_permanentje

Lees dit maar eens! :slightly_smiling_face:

Hahahaha! Nee!! Bij hollywood permanent is haar juist WEL gewenst!:stuck_out_tongue:

Sorry duurde even voor ik weer reageerde omdat GS vaag deed bij mij…
kon niet meer reageren in topics.

maar niemand kent dit?
er was nl een artikel over op GS e3n daar stond in dat als je je haar kamt het stijl werd en als je er mouse in deed je krullen kreeg!

maar ik kan het niet vinden denk ook niet dat het onder die naam word verkocht…!?

dit is dat artikel maar er staat niet bij welke kappers het doen ja die kapper van haar alleen die is nogal ver:P

Écht stijl of gewoon zoals je het normaal hebt?

wanneer je een permanentje laat zetten (maakt niet uit welke) blijft je haar krullen als je onder de douche vandaan komt. je krullen zijn het mooist wanneer je elke dag je haar wast/nat maakt en er vervolgens moes in doet. niet fohnen of wat dan ook want dan word het pluizig. wanneer je je haar niet nat maakt/wast kunnen je krullen na het slapen (dus de volgende ochtend) wat meer uitgezakt zijn en wat pluizen (het zit vaak dan gewoon niet meer mooi in model, het wassen en de moes zorgt ervoor dat het wel weer mooi in model gaat zitten).
wanneer je eenmaal een permanentje hebt en je vind je krullen niet mooi en je wilt weer stijl haar dan is de stijltang (en dus elke ochtend je haar stijlen) de enige oplossing.
het licht ook maar een beetje aan de structuur van je haar en hoe vaak je ook al een permanentje hebt gehad maar na een maand of 4 is het permanentje er zo goed als uit. het klopt dus dat de eerste maand je krullen nog helemaal mooi zijn maar na de tijd verstrekt gaan ze uitzakken en word de krul steeds minder.
ik zal zeggen: ga naar een goede kapper en laat je goed informeren. er is maar 1 manier om er achter te komen of het leuk staat en of je het wat vind en dat is gewoon door een permanentje te laten zetten.

Je kunt het beste gaan informeren bij de kapper had ik ook gedaan toen ik permanent had.

Ik heb het een jaar geleden laten doen en het zit er nog steeds in maar wel een stuk uitgegroeid. Na een tijdje vind ik het er het mooiste uitzien want dan ziet het als een natuurlijke krul uit. Als je onder de douche uitkomt is het zegmaar een heel klein beetje stijl maar als je het laat drogen worden het metteen krullen. Ik doe het niet fohnen want dat is slechter voor je haren. Ook moet je speciale shampoo gebruiken dat is wel zo handig. Dan wel speciale shampoo voor permanent. En ik gebruik ook 1 keer per week een haarmasker zodat mijn haar meer gevoed is enzo.

ja dat snap ik wel jullie hebben het over een gewonen permanent.
maar als je dat artikel leest van GS staat er een ander permanent waar je
dus kan kieze de enne keer gewoon stijl en de andere keer krul ik verzin dit niet ofzo?

niet elke kapper doet het dus ook niet elke kapper kan daar over vertellen zoals mijn kapper!

LOCKED ik denk gewoon beetje zoals je eerst had?gok ik lijkt me niet dat het dan heel stijl is maar dat stond er niet bij…!ik zal het arikel wel even kopieren want niemand geloofd me denk…

beginpost is veranderd.!

Het lijkt me eigenlijk wel wat, maar weet niet of mijn kapper dat doet…
M’n eigen haar vind ik verschrikkelijk! ik stijl het elke dag (soms meerdere keren, als ik nog eens weg moet)
En als ik dan krullen heb, hoef ik het niet meer te stijlen (meer tijd 's morgens, minder dood haar…)

Maar ben bang dat de krullen niet blijven zitten als ik m’n helm op heb gehad ?

ik heb geen idee ik vind dit wel een ultieme permanent alleen ik kan er zo weinig over vinden…

maar het lijkt me dat je krullen wel blijven zitten met helm hoor dat is ook bij een gewonen permanent zo toch?

vind het alleen jammer dat er zo weinig over bekend is

Nouja, ben bang dat het helemaal plat is zegmaar.
Ik zou er ook wel meer over willen weten…