Heej,
Ik heb een holle rug en dat ziet er echt niet uit.
Het lijkt netalsof ik zwanger ben .
Zou je daar wat aan kunnen veranderen?
Zoja, hoe?
En ik heb ook vetrollen als ik ga zitten. ( lol )
Hoe kan je dat makkelijk weg krijgen?
xxx,
Heej,
Ik heb een holle rug en dat ziet er echt niet uit.
Het lijkt netalsof ik zwanger ben .
Zou je daar wat aan kunnen veranderen?
Zoja, hoe?
En ik heb ook vetrollen als ik ga zitten. ( lol )
Hoe kan je dat makkelijk weg krijgen?
xxx,
Ik heb het probleem ook. Bij mij lag het aan de stand van mijn voeten. Heel raar maar wel raar. Ik heb ook zooltjes gekregen en oefeningen gedaan. Je rug zal nooit 100% recht gaan staan maar het kan wel beter worden. bij mij staat er nu nog een heel klein beetje hol. En de vetrollen verdwijnen/worden minder.
XX
Als je ze hier meer informatie over wil, dan wel toch.
Slaat nergens op, als zij er een topic over wilt maken dan laat je haar toch?
Dat is normaal, heeft iedereen als ze normaal zitten en niet speciaal heel recht op gaan zitten.
Ik had ook heel erg een holle rug.
Stond enorm met mn buik naar voren en o.a. daardoor staken mijn ribben ook uit.
Ik ben toen naar een therapie gegaan voor een juiste houding.
Om de week een bezoekje en oefeningen voor thuis.
Het heeft enorm geholpen en ik sta nu gewoon recht voor het grootste deel van de tijd.
Deze therapie heet trouwens mensendieck.
x
De vetrollen als je gaat zitten heeft iedereen. Zelfs de mensen die superdun zijn Dus maak je daar maar geen zorgen over.
Over je holle rug als jij je daar aan irriteer zou je even langs de huisarts kunnen gaan. Zij kunnen zeggen of die een probleem is of niet. Als het een probleem is kunnen ze je altijd door sturen naar de juiste persoon.
Ik had vroeger ook een holle rug, maar ik hoefde geen therapie of speciale zolen.
Het enige wat ik deed was mijn buik naar achteren duwen en mijn rug naar voren (niet pletten, de buik bij de navel duwde ik met mijn ene hand naar achter en bij de rug wat verder naar boven met mijn andere hand naar voren*). Oh, én schouders een beetje naar voren.
De vetrollen is niet veel aan te doen, recht zitten werkt misschien
*Beetje lastig uit te leggen, hopelijk snap je het
Misschien inderdaad eens met je huisarts overleggen of cesartherapie jou zou kunnen helpen. Dit is een soort van fysiotherapie maar helpt vooral verkeerde houdingen te corrigeren. Je krijgt oefeningen en leert hoe je een beter houding kunt aannemen. Afgaande uit de bovenstaande reacties heeft dit zeker tot verbetering geleidt bij sommige meiden hier.
Ik heb ook een holle rug en uitstekende buik. Toen ben ik hierop gaan googlen(?) (hiervoor was ik al bij dokter, orthopeed, cesartherapie etc. geweest). Toen kwam ik uit op lower cross syndrome en ben ik de oefeningen etc gaan doen om dit te verminderen en het helptwel!
Ik stond ook altijd met een holle rug, maar dat doen (bijna) alle kinderen, bij mij ging dat weg op mn 13e/14e.
Hoe oud ben jij?
En inderdaad, je kan nog zo dun zijn, iedereen heeft die rollen. Als je dun bent zijn het eerder “huid” of “vel” rollen dan vetrollen
Je moet je bekken leren kantelen
Ik had het ook, ben toen naar mensendieck gegaan (soort therapie), en kreeg oefeningen mee om thuis te doen.
Heeft ongelooflijk goed geholpen!!
Misschien een idee om naar de fysio te gaan voor je holle rug? Bij mij heeft het in ieder geval geholpen.
Ik heb ook een verschrikkelijk holle rug. Ik kan zelfs niet normaal staan als ik me erop concentreer. :’) Maarja, niets aan te doen. (Of misschien wel, maar niet genoeg zin om me erop toe te leggen.)
ik heb aan oefentherapie(mensendieck) gedaan en heeft geweldig geholpen!! heel mijn houding is veranderd en heb nooit meer last van mijn holle rug,ik kreeg er ongelofelijk veel rugpijn van omdat door mijn holle rug mijn rugspier ofzo was ingekort en moest met oefeningen die zien op te rekken en nu loop ik weer recht