Hollands pakket

Mijn zus komt binnenkort thuis na een lange tijd uit Kenya. Nu wil ik graag voor haar een soort “typisch Hollands pakket” maken. Maar ik kan eigenlijk alleen maar typisch Hollands eten bedenken. Weet iemand misschien iets wat ik er nog bij zou kunnen doen?

Klompen, paraplu,

klompen, tulpen, delfsblauwstuff, sjoelen, schaatsen

Waarde bon voor de Wallen,
klompen,
olie bollen en appelflappen,
pepernoten,
wiet.

Tulpen komen toch oorspronkelijk uit Turkije? :grinning_face_with_smiling_eyes:

Dat zegt niet dat een Hollands kenmerk kan zijn :confused:

stroopwafels, drop…
kaas

lol dat is dus eten :grinning:

heh paraplu ?:stuck_out_tongue:

Wow sorry hoor, het was alleen maar een vraag? :grinning_face_with_smiling_eyes:

Omdat 't zo vaak regent natuurlijk :grinning:

Wow laat ik zon pakket nou net een week geleden hebben gemaakt.
Ik had er handschoenen ingedaan want ik kon idd ook bijna alleen amar eten verzinnen en dat vond ik ook wel leuker

• Paraplu
  • Wanten/sjaal/muts/etc,
  • Klompen? iets met klompen een sleutelhanger ofzo
    -Tulpen

Qua eten had ik (wel beetje anders want ik ahd meer een winterpakket dan een hollandpakket):

• Erwtensoep
  • Zuurkoolschotel mix
  • Warme chocolademelk
  • Rookworst
  • Thee
  • Pannenkoekenmix

qua eten:

• stroopwafels
  • drop
  • rookworst
  • stamppot
  • snert
  • pepernoten/taai taai
    (:

waarom haal je niet 1 klomp, en vul je die met stroopwafels, drop, rookworst, en nog iets leuks. en dan bijvoorbeeld een sleutelhanger van klompen of iets wat met nederland te maken heeft en dan folie erom heen met een leuk lintje en een leuk kaartje? :grinning:

Leuk idee! Toen ik een jaar wegging naar Engeland heb ik ook veel Nederlandse dingetjes gekregen. Inderdaad veel eten (drop, snoepjes, stroopwafels, rookworst) maar ook deze beker van Blond Amsterdam een een soort mandje met een lint eromheen in de kleuren van de Nederlandse vlag. Misschien is een miniatuur-fietsje een idee, ofzo?

een kroket :grinning:

oh, haha sorry dat had ik niet goed gelezen. :stuck_out_tongue:

Ooohh zoo :laughing: