Holebi

sorry als hier al een topic over is, maar ik kon hem niet vinden zo snel…

nou, ik ben dus lesbies. en uhmm, nou, eigenlijk wil ik best graag weten hoe jullie daartegenaan kyken als mensen op hetzelfde geslacht vallen (en ook nog op het andere geslacht)…
ik bedoel, in theorie zegt iedereen; ‘iedereen is gelyk’ maar ik merk heel duidelijk dat dit in reallife niet zo is. ik wordt er vaak mee gepest, ookal heb ik het nu eindelyk van mezelf geaccepteerd dat het nu eenmaal zo is.
ik heb sinds kort ook een vriendin, en doordat ze wat op m’n hyves had gezet weet nu heel m’n klas en leerjaar (van school) het. nu vind ik dit niet zo erg, want ik ben natuurlyk heel trots dat ze mn vriendin is^^ maar iedereen maakt telkens zo’n lullige opmerkingen eroover…

oke, heel lulverhaal… maar wat ik dus wilde weten; hebben jullie wat tegen 2 meiden/ 2 jongens samen? en waarom dan…? of doen jullie er anders tegen fzo? (bv. toen mensen het teweten kwamen van my, gingen ze opeens nietmeer met me om omdat ze bang waren dat ik verliefd op ze zou worden…)

dat wou ik dus ff weten :wink:

dat meiden niet met je willen omgaan omdat je lesbisch bent is belachelijk
meiden die hetero zijn worden toch ook niet verliefd op elke jongen die we zien?

ik vind het normaal
het is ietsjes anders dan normaal
omdat er in mijn buurt alleen maar hetero’s zijn

kut voor je dat ze je pesten
wat kinderachtig

sorry dat ik zo dood ben
maar ik heb een ernstig slaaptekort :’]

Ja veel meiden denken dat je verliefd op ze word
maar als je bevriend met een jongen bent dan ben je toch ook niet verliefd op elkaar, is belachelijk…

Ik heb er niks op tegen, zou met je omgaan als een gewone vriendin, maar vaak hebben mensen een te grote ego als ze denken; Oh jeej straks word ze verliefd op me… kinda sad…

Wel rot voor je dat ze zo tegen je doen, maar leer je ook gelijk je ECHTE vrienden kennen =]

ik vind het ook nogal stom dat ze niet meer met me om willen gaan alleen maar omdat ik op meiden val…
en arrogant vind ik het ook ergens wel…

maar by my in de klas/buitenschool (ja, de meeste meiden die ik ken zijn heeeel kinderachtig - op mn vrienden na -) doenze net alsof je niet bevriend met jongens mag zijn, nee want dan vind je ze meteen leuk ¬¬

gelukkig zyn er hier dus nog mensen die er niet zo over denken als hun… ^^

en ja, k heb er wel door gemerkt wie m’n vrienden zyn en wie er gewoon nogal standaard denken zegmaar… ben ik opzich ook wel weer bly mee :slightly_smiling_face:

Ik heb er totaal geen problemen mee, om eerlijk te zijn kijk ik ook anders naar meisjes zoals de meesten doen.
Die mensen zijn gewoon hartikke dom, net alsof je gelijk op ze valt nu je lesbies bent… En dat ze niet meer met je om willen gaan is gewoon zwak.

Er is hier al wel een topic over, maar dit is een heel eigen issue, dat andere is meer een algemeen topic :wink:

Aww, dat is rot. Ik zou ze gewoon confronteren. Ik had vandaag iemand die zei dat hij mijn andersseksualiteit ranzig vond, dus ik vroeg hem heel simpel: “en waarom precies, dan?” en toen zei hij: “…weet ik eigenlijk niet, ik weet eigenlijk niet eens wat ik ervan moet vinden”.
Vaak weten ze het niet eens, het is gewoon omdat het onbekend is dat het zo naar is.

In mijn omgeving waren mensen er heel cool mee, maar mijn vriendengroep was dan ook heel openminded, maar mijn klasgenoten wisten het verder ook allemaal en hadden er geen probleem mee.
Het helpt misschien, ook omdat toch iedereen het al weet, om er gewoon open over te zijn. Als er een leuk meisje voorbijloopt zeg ik net zo makkelijk: “hee, wat een leuk meisje” als wanneer er een leuke jongen voorbijloopt, en ik heb vragen nooit erg gevonden.
Als het geen nieuwigheid meer is vinden mensen het al gauw niet interessant of raar meer.

Natuurlijk zul je altijd bevooroordeelde mensen hebben, maar ik denk dat als je dat deel van jezelf verbergt dat mensen het juist leuk vinden om er opmerkingen over te maken. Gewoon kalm vragen: “en waarom is het zo raar dan?”. Ik bedoel, als ze antwoorden: “Nou… uh… jullie zijn allebei meisjes” dan zien ze eruit als een dickhead, en zelfs al zeggen ze het, kan je altijd nog zeggen: “er is anders geen wet tegen”.
Gewoon kalm en open en respectvol de discussie aangaan, dan kom je er altijd uit als de winnaar.

Ikzelf ben bi, ookal voel ik me veeeeeeeeeeel meer aangetrokken tot meiden dan tot jongens.
Ik heb dit alleen m’n vader verteld, hij vind het helemaal niet vervelend, hij is er zegmaar meer trots op xD
M’n moeder weet het niet, ik durf het ook niet echt te vertellen aan haar.
Maar ik word ook niet gepest met mijn biheid, ik denk dat dat is omdat ik er gewoon heel chill voor uit ben gekomen en omdat ze weten dat ze me niks kunnen maken =)
Maar ik vind het echt lullig dat je ermee gepest word, ikzelf snap dit eigenlijk niet, want wie weet worden hun ook nog eens een keer verliefd op hetzelfde geslacht.
En natuurlijk heb ik er geen probelemen mee als het jongen x jongen, of meisje x meisje is, ik vind het zelfs superschattig n____n
Achja. =)
Groetjes n____n

nou ik heb er dus niks tegen. als een vriendin/iemand die ik ken lesbisch zou zijn (of bi) zou ik proberen normaal te doen enzo. ik zou er denk ik wel aan moeten wennen, maar ik zou wel met diegene om blijven gaan enzo. dus.

Bij mij op school zit ook een meisje dat lesbisch is,ik heb er een keer op het schoolplein zien zoenen met een ander meisje.ik weet eigenlijk niet hoe andere mensen tegen er doen(volgens mij zit ze in de 5de ofzo en ik de 2de)maar ik denk dat ze er heel normaal behandelen(netzoals dat er bij mij op school ook geen mensen worden gepest omdat “ze emo zijn”)en hoe ikzelf erop kijk…ik vind het juist heel goed van die mensen dat ze er voor uit durven te komen.want moet ik eerlijk toegeven dat als ik erachter kwam dat ik lesbisch was ik het op zen zacht’s gezegt niet leuk zou vinden.maar ik heb egt niks tegen mensen die lesbisch of homo zijn oor!het is alleen een beetje…raar:P

wel dom/kinderachtig dat ze je ermee pesten of denken dat je dan verliefd op ze kunt worden.maar aan deandre kant begrijp ik het ook weleen beetje.al zou ik wel ooit met een meisje willen zoenen alleen om te voelen hoe het is:P maar oke ik heb nog nooit een relatie met iemand gehad,en me eerste relatie wil ik zoiezo met een jongen:P

trek je niks van die andere aan joh!
ik vind het zelf altijd wel cute. :3
maar ik ken niet echt lesbi’s of homo’s.

mijn stopwoordje is wel homo, ja stom i know.

Ik heb ook een vriendin die lesbisch is. Ik kende haar al lang en toen vertelde ze dat ineens, om eerlijk te zeggen schrik je dan wel hoor en ik moest heel erg aan het idee wennen!

We zijn nog steeds vriendinnen en uiteindelijk heeft het helemaal niets veranderd. Als mensen niet meer met je om willen gaan omdat wat anders bent dan standaard is gewoon stom, zo weet je wel wie je echte vrienden zijn - je verdient betere vrienden dan dat!

die algemene heb ik niet gevonden… maar zal strax nog wel ff kyken dan :stuck_out_tongue:

en het is idd waar dat ze vaak niet weten wáárom ze het nu vies vinden, daarom vraag ik het (netzoalsjou) ook vaak. en dan lullen ze eromheen ¬¬. echt triest…

by my weet ook iedereen het, ook omdat ik denk dat ze er nog stommer over gaan doen als ik zou doen alsof ik hetero zou zyn etc. ik heb dus ook van die vrienden die er heel goed mee omgaan ^^ ze gaan altyd iemand voor my uitzoeken :stuck_out_tongue: gewoon voor de grap dan.

myn stopwoord is ook een hele tyd homo gweest, en iedereen lag er dan altyd dubbel om :stuck_out_tongue:
en wss ken je ze wel, maar zyn ze er nog niet voor uitgekomen… (aangezien ongeveer 2 mensen in 1 klas op hetzelfde geslacht vallen fzoiets, daar was eerst zo’n onderzoek van)

vind ik wel heel goed van je hoor ^^ dat je er nu gewoon normaal mee omgaat enzo :slightly_smiling_face: en ik geef je helemaal gelyk over als vrienden zo doen, maar gelukkig doen die van my wel normaal :slightly_smiling_face: alleen mn klas/school/restvandeomgeving gaat er niet zo goed meeom…

ik ben bly voor je dat je vader er trots op is ^^ by my is het juist nietzo… m’n zus is ook lesbisch, en by haar konden ze het nog wel hebben toen ze het hoorden. maar toen ik een tyd later zy dat ik dacht ook lesbisch te zyn ging het echt van; ‘wát?’ ¬¬ maargoed, m’n moeder wil volgensmy gewoon kleinkinderen xD enik vind dat ook altyd superschatting zo’n stelletjes :slightly_smiling_face:

Je kan als een lesbische stel ook kinderen krijgen? Dus daar hoeft je moeder geen zorgen om te maken :stuck_out_tongue: saai halleluja to spermadonors :stuck_out_tongue:

ok,. ik vind het goed dat je er voor uitkomt ^^
wat ik ervan vind? de meeste mensen die ik ken,
die homoseksueel zijn, zijn veel liever ^^
dus ik heb er geen problemen mee…
voor de rest : de mensen die niet meer bevriend met je willen zijn daarom, kunnen de pot op. ze weten niet half hoe moeilijk het is
in deze maatschappij, dus laat ze lekker opflikkeren.

succes meid -xxx-

een vrou die ik ken + vriendin, zijn ook zwanger ^^
(en die zijn dus lesbisch)