'hoi' zeggen tegen onbekenden?

Zelf kom ik uit een redelijk kleine stad, omgeven door boerengehuchten.
Nu heeft dat er vrijwel niks mee te maken, maar veel mensen kennen elkaar hier wel.
Maar ook mensen die elkaar niet kennen zeggen ‘Hallo’ tegen elkaar wanneer ze elkaar aan kijken.
Nu was ik gister in Amsterdam en viel het met op, dat iedereen elkaar wel dik loopt aan te staren, maar er ook niks van af komt.
Ook geen knikje of wat.
Dus mijn vraag aan jullie.
Als jullie op de fiets zitten ofzo en er komt een tegenligger aan die jullie niet kennen. Jullie kijken elkaar wel aan.
Zeggen jullie dan hoi of niet? Of gewoon een kinkje/lachje.

Nee, dat wordt in de grote steden als ‘raar’ gezien.

In t dorp waar ik woonde wel. In de stad hier nu niet. Keek zelf ook vorige week wel raar op toen iemand het wel tegen me zei xD
in de stad verwacht je het niet

aha, nee totaaal niet XD Ik woon in Antwerpen, en als je dan hallo zegt tegen iedereen kijken ze je echt zo aan :crazy_face: :’) Ik ken zelf iemand en die kijkt me echt al heel lang , eng aan en die heeft nog nooit hallo gezegd XD Sociaalgehalte is dus echt wel onder de 0. Het is idd raar als iemand plots “hallo” zegt, terwijl dat eig heel fijn is n__n

hm nee eigenlijk niet xD tenzij die ander hoi zegt. maar ik glimlach meestal wel als iemand me recht aankijkt…

Ik woon in een dorp, dus er komt niet om de 2 seconde een fietser aan.
Maar als je echt in een stad woont, bijna wel. En dan moet je echt ;
“hoi” … “hooi!”… “hoi!!” … “hooiI!”
ahaha. Maar in dorp doe ik het wel gewoon (:

hmm, nee als je gewoon buiten aan het wandelen bent met de hond ofin het bos ofzo is het wel normaal toch? of gewoon waar niet zoveel mensen zijn.

Ik zeg het meestal wel, ik woon ook in een dorp dus is inderdaad niet zo druk als ik bijvoorbeeld in mijn straat fiets. Soms knik ik ook ja, of glimlachen.

Dat heb ik dus ook.
Gewoon op momenten dat het ontiegelijk druk is ga ik niet tegen iedereen die me aan kijkt hoi zeggen, haha. Maar als het dan beetje rustig is, dan wel. :stuck_out_tongue:
Maar ik zat dus telkens in amsterdam zo te kijken van;
Okeeeeeeeeeeee?

Nee, dat doe ik nooit. Je kent diegene toch niet?

Alleen in mijn woonomgeving wordt er gegroet :slightly_smiling_face: Als we in het winkelcentrum ofzo zijn, dan niet.

Meestal niet, maar als ik oogcontact met iemand maak, glimlach of knik ik wel even.

Woon zelf niet in zo’n groot dorp. Dan gebeurt t wel vaker :stuck_out_tongue:
in de stad lijkt me niet zo snel dat je dat doet

Heeel soms gebeurd het wel. Maar als iemand naar mij kijkt en ik kijk ook naar diegene, dan glimlach ik vaak wel :relieved:

bij ons in het dorp zeg ik altijd wel hallo, of ik glimlach gewoon =]
maar als ik in de stad ben, dan niet… want dan word ik me toch raar aangekeken als ik dat doe :'D

Ik woon in een stad en af en toe groeten mensen mij tijdens het fietsen en dan groet ik ook gewoon terug. Maar ik zou het uit mezelf niet doen denk ik ;p

Ik glimlach meestal en bij oudere mensen zeg ik meestal gedag. [Vaak omdat die het terug zeggen en het leuk vinden; niet raar :stuck_out_tongue:]

Maar als ik ga winkelen ofzo doe ik het meestal niet; vaak zijn er toch wat meer mensen en dan voel ik me meteen verplicht om iedereen gedag te zeggen en dat wordt zo vermoeiend, haha :grinning:

“vriendelijkheid kost niks hoor zegt mijn mama altijd”… dat stond ik als 3 jarig kind altijd voor in de tuin te schreeuwen als ze geen hoi terug zeiden.

dus ja ik zeg hoi! :relieved: