Hogeschool Rotterdam

Hi meiden!

Ik zit best wel erg in dubio wat ik na de zomer ga doen, eind dit jaar haal ik hopelijk mijn MBO4 diploma. Ik ben wat ouder dan een gemiddeld iemand (23 jaar) die de opleiding afrond. Maar dat is een apart verhaal - kortom chronische ziekte.
Uhm ik heb me onlangs ingeschreven bij een particuliere school in Amsterdam voor 1x in de week. Maar ik weet niet waarom maar ik zie daar vanaf. Ik was hekel enthousiast over die school en opleiding maar nu heb ik opeens al een paar weken heel erg mijn twijfels.
Ik kan mijn twijfels niet heel goed kwijt bij vriendinnen/familie etc, want dan is het vooral ja het is wat jij wilt. En ja dat is het natuurlijk wel, maar een beetje advies zou fijn zijn! :flushed:
En nadat ik begon te twijfelen over die opleiding in Amsterdam had ik besloten ja ik ga fulltime werken en me daar mee omhoog werken. Maar aan de ene kant ik ben al 23, als ik nog een opleiding van 4 jaar zou moeten doen weet ik niet of ik dat volhou, gewoon qua stress en langdurig nog op school zitten.
Maar aan de andere kant ik hou wel van school, gewoon om nieuwe dingen te leren. Maar ik wil ook ergens kunnen doorgroeien en simpelweg geld verdienen en een leven leiden!
Dus ik ging opnieuw oriënteren op scholen en andere opleidingen. Daar kwam ik uit bij een Associate Degree of een voltijd opleiding in de richting Media&ICT.
Alleen ik was benieuwd of iemand van jullie op dit moment een opleiding doet in die richting op de Hogeschool Rotterdam.
Hoe zit het met de lessen, begeleiding en opdrachten - veel groepsopdrachten? De mening van de leerlingen tellen toch meer mee dan die van de personen op een openlag, die doen vaak hun woordje en daar houdt het wel bij op.
Ik heb me al wel opgegeven voor de laatste open dag voor 1 mei, dus daar ga ik zeker heen!
Ik hoop dat iemand mij mee kan vertellen over de scholen en de locaties: Wijnhaven en Pieter de Hooghweg.

Ik ben normaal hekel op tijd met alles regelen en alles uitdenken, maar door die twijfels opeens ben ik er heel laat mee, en kan ik niet eens meer proefstuderen. Maar ik wil zeker een goede keuze maken!

Ik doe een hele andere opleiding maar zit wel op de Hogeschool Rotterdam.
Ik zou een mail naar het instituut van de opleiding sturen en vragen of je een dagje mee kan lopen (dat kan het hele jaar door wel) en dan kom je vanzelf in contact met een student waar je ook allerlei vragen aan kan stellen. Proefstudeerdagen vond ik nooit echt nuttig. Ook allemaal mooie verhaaltjes zoals op opendagen. Aan meeloopdagen heb je veel meer. Je leeftijd zal geen probleem zijn, dat is erg divers per klas. Je hebt ook niet heel veel contacturen per week. Volgens mij ligt dat per opleiding wel rond de 20 of net iets minder. Ik heb alleen op de locaties Museumpark, Kralingse Zoom en Wijnhaven gezeten. Wijnhaven heeft wel een ideale locatie. Foto’s kun je op de site van de school zien.

Oja die meeloopdagen zijn zeker handig!
Ja ik had een opleiding gevonden die wordt gegeven op Pieter de Hooghweg. Alleen ik ben benieuwd naar de begeleiding daar en de lessen die worden gegeven, zijn die over het algemeen goed en de verdere colleges.
En ik heb mijn eigen auto, maar zijn er dingen te regelen met parkere op hun terrein of hoe zit dat, want ik zag dat Kralingse Zoom een parkeergarage heeft hahaha. Ja het klinkt knullig, maar ik moet echt met de auto, van OV wordt ik helemaal panisch en stress van enzo. bleh…

Maar anders kan ik over beide en begeleiding ook op de openlag vragen. Want ik heb al aantal opties gelezen over aparte begeleiding van een Peercoach en nog andere opties. Heb jij daar toevallig ervaring mee? :flushed:

Bij Pieter de Hoochweg ben ik nog nooit geweest dus over parkeren daar weet ik vrij weinig. Bij Kralingse Zoom zijn idd parkeerplekken die gebruikt kunnen worden door medewerkers en studenten.

Ik heb wel voorlichting gehad in mijn eerste jaar over peercoaching. Daar zijn verschillende rollen in. Zo kan je een peercoach inschakelen wanneer je moeite hebt met een bepaald vak en daar extra begeleiding voor wil. Dit is dan een ouderejaars die goed voor dit vak staat en zijn propedeuse al behaald heeft.
Je hebt ook peercoaching voor bepaalde doelgroepen. Zo heb je een aantal mentoraten en steunpunten voor buitenlandse studenten, studerende moeders en vaders, studenten met een beperking en voor 21+ en deeltijdstudenten. Misschien zijn het er ondertussen al meer. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar anderen uit mijn omgeving ervaren het zeer positief :slightly_smiling_face:

Mijn vriend zit ook op deze school en die heeft begeleiding gehad, speciale regelingen etc, dus ze willen echt wel moeite voor je doen en helpen je bij dingen waar je tegenaan loopt.

Kijk even of het mogelijk is om de opleiding die jij wil gaan doen als thuisstudie te volgen. Dat doe ik momenteel ook, het bevalt me goed. Je moet natuurlijk wel het doorzettingsvermogen hebben om jezelf steeds aan het leren te zetten.