Hogere resolutie foto's

Hey guys!

Ik wil graag een wand vol met foto lijstjes. Nu heb ik al 10 foto lijstjes gekocht bij de Ikea en heb ook foto’s die ik er in wil, deze heb ik van internet gehaald. Nu wou ik ze bij de HEMA af laten drukken, maar ik krijg telkens de melding dat de resolutie niet goed is. Ik heb hier dus totaal geen verstand van, ook geen programma zoals Photoshop of Illustrator waarmee ik dat zou kunnen fixen.

Ook wil ik om alle foto’s een witte rand, en moeten de foto’s in verschillende grote.

Dus mijn vraag is, is er iemand die mij kan helpen? Ik weet niet of het handig is als ik die foto’s via hier stuur. Mailen lijkt me dan handiger, voor de kwaliteit.

But let me know!

Dat betekent dat je foto’s niet groot/scherp genoeg zijn. Dat is logisch als je ze van internet haalt, want meestal zijn die foto’s verkleind. Ze zijn dus vervolgens te onscherp om mooi af te drukken op fotopapier, dan wordt het heel korrelig en lelijk. Dit kun je niet met een programma aanpassen, je zult gewoon een hogere resolutie van de foto moeten vinden. Vaak helpt het al om de foto in een groter formaat te vinden, die zijn vaak zwaarder (dus meer kB/MB).

Oke, maar waar vind ik die foto’s dan met een hogere solutie? Want bijna alle foto’s zijn niet goed gekeurd.

Bij Google kan je, wanneer je naar afbeeldingen zoekt, via ‘tools’ de grootte aangeven. Dit staat in pixels aangegeven, zelf kies ik vaak voor ‘groter dan 2 MP’ maar dat is meer een persoonlijke voorkeur.
Als je de grootte van je lijstjes berekent van mm naar pixels dan kan je zien welke grootte je minimaal moet hebben :slightly_smiling_face:

Dankjewel!

Ik heb net toevallig een site gevonden die mijn foto’s kan vergroten zonder dat je pixels gaat zien. Ik heb toen opnieuw bij HEMA geprobeerd en nu geeft hij niet aan dat de resolutie slecht is. Dus het moet nu ook opgelost zijn lijkt mij.

Gewoon via : Fotos-vergroten.nl

Oke, ik heb nu een volgende vraag. Want ik wil graag mijn randen wit maken. Maar hoe zorg ik er dan voor, dat de resolutie goed blijft. Want meestal verkleinen deze programma’s de foto’s ook…