Hogere hotelschool Amsterdam

Hee Meiden,

Ik weet dat er al een aantal topics over de hotelscholen zijn, deze zijn allemaal wat oud.

Nu ben ik afgelopen week naar de hogere hotelschool in Amsterdam geweest.
Ik vond het allemaal zo ontzettend gaaf, zou er echt onwijs graag naar toe gaan!

Maar nu een beetje mijn punt… van de vakken is er allemaal geen probleem, die heb ik allemaal.
Mijn engels… dat is nooit een geweldig vak van mij geweest, maar ik denk dat het me opzich wel zou lukken.
De opleiding is helemaal in het engels.
Ze raden aan al wat op je zelf te zijn & horeca ervaring.
Nu heb ik 2 maanden in een restaurant geweest, maar ben nog best wel afhankelijk van mijn ouders…
Dit is dus niet helemaal wat ze willen.

Heel lang verhaal, maar al met vraag ik dus of er mensen zijn die hier studeren, die hun ervaringen kunnen delen?
Zeker over de selectiedag, en tips over hoe ik meer kans heb om aangenomen te worden ofzo haha.

Behalve de hotelschool weet ik het verder niet zo goed wat ik anders zou willen… moeilijk allemaal.
Iemand tips?

Niemand die hier iets van weet, hier op school zit? :flushed:

Hee,
Ik zit niet op de hotelschool maar ik doe deze zaterdag selectiedag. Het belangrijkste is voor de selectiedag dat je gewoon jezelf bent, hoe moeilijk dat ook klinkt. Drink niet te veel alcohol, weet dat je begeleiders je ook beoordelen (ookal zeggen ze van niet), kom netjes gekleed en toon bij de groepsopdracht initiatief en houd de tijd in de gaten!
(Dit zijn tips die ik heb gekregen van een vriendin die daar op school zit)

En voor je Engels: kijk Engelse series of films online zonder ondertiteling en thuis veel praten! Begin zal moeilijk zijn maar daarna zal het steeds beter gaan.

Ik hoop dat je er iets aan hebt

hahaha mn ouders zouden me sowieso vermoorden als ik dat zou doen :wink:

Thanks voor al je tips!

Maar nog iets, wat voor brief heb jij precies gestuurd, vind het best moeilijk hoe dit het best is?