Hoger niveau doen

Mijn weg: 1 HAVO kans
2 MAVO
2 MAVO (blijven zitten)
3 VMBO Kader
Ik doe nu vmbo kader en wil volgend jaar iets wat hoger is doen omdat dit té makkelijk is. Dus weet aub iemand wat je precies moet halen op je eindrapport of wat je moet doen om:

Van 3 VMBO K naar 4 VMBO GEMENGD
OF
Van 3 VMBO K naar 4 MAVO (=VMBO T)

Dit is per school verschillend.

Vraag het aan je mentor?

volgensmij kan dit niet omdat jij (waarschijnlijk) al een richting hebt gekozen (bijv. zorg, uiterlijke verzorging, economie) en bij de mavo moet je een vakkenpakket kiezen. (ik weet niet of dit op jou school ook zo zit)

zelf ben ik doorgestroomd van 1 kader naar 2 mavo en daar moest je dacht ik ongeveer een gemiddelde hebben van een 7/7.5

Dit kun je toch echt het beste vragen aan je eigen mentor/decaan/teamleider.

Bij VMBO-T doe je één vak meer ik heb het toen niet gedaan en ben nu ook blij dat ik het niet heb gedaan want op MBO4 word je met beide toegelaten. En ik heb geen idee wat je moet halen om hoger te gaan ik neem aan iets van een 7,5/8 gemiddeld maar vraag het aan je mentor.

Dat is de job van een trajectbegeleider.

volgens mij kan dat niet meer als je al in de 3e zit ?!?

Vraag het aan je mentor?

Bij mij op school kan je met gemiddeld een 8 naar een hoger niveau…

Je kan niet in de 3e klas naar een niveau hoger…
Je kunt wel eindexamen doen voor VMBO-Kader,
en daarna 1 jaartje VMBO-TL (4e klas) doen en daar ook weer eindexamen in doen,
en slagen natuurlijk!
Zo was het tenminste op mijn middelbare school geregeld.
En ik zat op de beste school van NL (ja, het is waar) dus ik denk dat het wel
op meerdere scholen zo geregeld is.
Maar ik weet niet of je dat wel wilt natuurlijk?
Op veel MBO Niveau 4 opleidingen kun je ook toegelaten worden met een
VMBO-Kader Diploma, alleen je moet dan meestal nog wel een aanvullende toets doen.

Bij mij op school kon dat niet in de 3e. Met kader en TL kan je allebei naar niveau 4 op MBO dus ik zou gewoon blijven en leuke dingen na schooltijd doen.

Voor alle vakken een 10 hebben

Nee even zonder gekheid, ga naar een decaan ofzo om te vragen of dit kan en met welke eisen.

Hm, volgensmij is dat niet gebruikelijk. Er zat één jongen bij mij in de klas die halverwege het derde jaar naar vmbo tl is gegaan.
Maar weetje, wat maakt het uit. Ik heb kader gedaan (2 jaar) en twee pracht jaren gehad, en het was misschien niet helemaal mijn niveau maar op tl vond ik het vreselijk. Daar moest ik echt op m’n tenen lopen.

Daarna ben ik mbo3/4 gaan doen, uiteindelijk niveau 4 gedaan.
Ik zat toen weer met allemaal mensen van vmbo tl in de klas :’)

Dus tenzij je denkt dat je je geen twee jaartjes kunt vermaken, zou ik er stijf over nadenken of je dat uberhaupt wel wilt.
En als je 't echt wil moet je inderdaad even met je mentor of de decaan gaan praten.

Bij mij was VMBO T hetzelfde als gemengd haha. Maar bespreek het met je mentor, misschien maken ze nog een uitzondering voor jou.

Moet je dan niet een gemiddelde staan op het rapport?
Haal alles hoger dan 7 en je komt in de goede richting.

vaak moet je een 7 gemiddeld staan, maar ik mocht naar vwo met een 6,4 gemiddeld omdat ik het gewoon heel graag wilde proberen.

Dit moet je aan iemand op je school vragen, aangezien het per school verschilt.