Hoger libido dan vriend, erg onzeker geworden

Hoi allemaal,

Ik heb nu ongeveer zeven maanden een hele lieve en leuke vriend waar ik dol op ben. In het begin van de relatie hadden we continue seks, bijna iedere dag wel en ik vond het fantastisch. Ik ben een seksueel persoon, zou in principe iedere dag wel seks kunnen hebben en ik geniet ontzettend in bed en vind het ook leuk om mijn vriend volop te laten genieten. Hij zegt ook dat ik de beste bedpartner ben die hij ooit heeft gehad.

Echter is er wat veranderd sinds drie maanden. Het begon geleidelijk, hij wees me steeds vaker af als ik initiatief nam, zei dat hij moe was, teveel had gegeten, dat soort zaken. Zes keer in de week seks, werd vier keer, vier keer werd een keer. En daar zitten we nu dus op, een keer seks in de week. Nu weet ik dat ik ‘blij’ mag zijn dat ik een keer in de week seks heb, maar voor mij heeft alle afwijzing en desinteresse in mijn lichaam me erg onzeker gemaakt. Ik kan me de laatste keer niet herinneren dat ik hem heb kunnen opwinden. Ik wil er echt mijn best voor doen, en ik raak hem buiten dat ook nog op een lieve manier aan (aaien, kriebelen, masseren), en de lieve aanraking krijg ik ook terug. Maar als ik dan eens in de week weer eens moed heb verzameld om initiatief te nemen, dan zegt ie dat hij moe ie.

Zo ook gisternacht, hebben nu vijf dagen geen seks gehad en ik dacht: zou ik het proberen vnv? Hij had een rustige dag gehad, had niet te veel gegeten, we hadden lekker een filmpje gekeken met een fles wijn terwijl ik zn rug de hele avond had gekriebeld. Perfecte setting dacht ik zelf. Dus ik maak er werk van, en probeer, all naked, boven op hem te gaan zitten en zijn buik te kussen. Enige wat hij zegt: je zit op een spiertje, dat doet pijn. Dus ik ga weer van hem af, en hij slaakt een zucht van opluchting lijkt het bijna. Nou ik kan je vertellen, het doet zo gruwelijk veel pijn als je vriend het een opluchting vindt als jij eindelijk eens stopt met het opwinden van hem.

Ik heb het al vaker aangekaart, dat ik het pijnlijk vind om steeds afgewezen te worden en dat ik meer behoefte heb aan intimiteit. Toen kwam hij zelf met de oplossing dat hij mij dan af en toe eens bevredigt met zijn hand als ik heel opgewonden ben. Deze oplossing is ongeveer anderhalve maand geleden bedacht, en tot nu toe heeft hij dat twee keer gedaan, want hij heeft niet zo vaak zin om dat te doen.

De afwijzing heeft mij onzeker gemaakt, en ik ben eigenlijk in de veronderstelling dat hij me niet meer aantrekkelijk genoeg vindt (ook al zegt hij zelf van wel). Als we seks hebben durf ik me niet meer te laten gaan, en ben ik bang dat hij het eigenlijk helemaal niet leuk vindt om seks met me te hebben. En als mijn vriend me voor de zoveelste keer afwijst, kan ik eigenlijk mijn tranen niet meer bedwingen.

Heeft iemand misschien ervaring met zo’n situatie? Ik weet niet meer wat ik moet.

Lekker cliché maar praat erover.

Ik weet dat praten heel belangrijk is, en dat is ook wat ik al drie maanden probeer te doen. Ik vertel hoe onzeker ik me voel, vraag ook aan hem hoe hij zich voelt onder de hele situatie. Hij vindt het heel naar dat ik er zo mee zit, maar zoals hij zelf zegt en wat ik ook wel begrijp: ik kan mezelf niet dwingen om opeens zin te krijgen in seks.
Aan de andere kant vind ik het ook niet eerlijk dat ik dan maar de enige ben die zich kut en gefrustreerd moet voelen, en dat hij gewoon altijd seks krijgt als hij daar zin in heeft.
Of denk ik nu te onredelijk?

Wat heeft jou geholpen bij het los van elkaar zien? En helpt jou vriend jou ook nog hierbij (op zowel emotioneel (onzekerheid) als lichamelijk (seksuele frustratie) gebied))?

ik herken je verhaal
mijn eerste vriendje had ook vrijwel nooit zin en ik wel vaak
mijn tweede vriend wilde juist 4x per dag ofzo, dat zag ik weer niet zitten
mijn huidige vriend zit juist redelijk op 1 lijn met mij. Hij doet zijn best en ik doe mijn best om er samen wat van te maken. Dit lukt
 maar puur omdat we een gelijk libido hebben.
dit is toch iets waar je mee moet leren leven
schrijf je gevoelens eens op in een boekje. en probeer er dan een keer een mooi samenhangend geheel van te maken en leg het hem uit. Hij zal het heus wel begrijpen maar nogsteeds zal jij meer zin hebben.
het ligt heus niet aan hoe je eruit ziet/ hoe je bent
 het is je vriend niet voor niets hij vind je vast een fantastische meid

Zo is het bij mij helaas ook begonnen en ik weet precies wat je bedoelt.
Het doet ontzettend pijn als je vriend je keer op keer afwijst en maakt je heel onzeker. Hij had ook iedere keer smoesjes te moe, geen zin etc.
Zelfs na 3 weken vakantie en niks doen was ie er nog te moe voor.
Ik denk dat onze laatste keer sex bijna een jaar geleden is. Als praten geen verbetering geeft, probeer het dan te accepteren of kies voor jezelf

Idk of dit nuttig is maar ik heb juist een heel laag libido. Een keer per week vind ik al erg vaak en dat is dan ook een van de redenen dat ik geen relatie wil. Neemt niet weg dat ik mensen niet enorm sexy kan vinden. Dat staat voor mij volledig los van elkaar.

Dit.

Praten met hem
 maar persoonlijk zou ik het zelf na een tijdje uitmaken
 seks is belangrijk voor mij in een relatie en als ik elke keer afgewezen word of er onzeker van word dan houd het op een gegeven moment op.

1 like

Ik ben de gene in de relatie met het lage libido. Maar ik vind het dan wel weer geil als mijn vriend me juist een soort van “negeert” en hard to get speelt, dat geeft me dan weer het gevoel dat het niet vanzelf gaat en dat ik ook moeite moet doen. Ik kan me voorstellen dat als jij steeds initatief neemt hij minder moeite doet. Ik weet niet of je er iets aan hebt. Succes! En inderdaad, praat er over!

Heb je al eens sexy lingerie geprobeerd een striptease etc
?

Verder zou ik ook zeggen praat erover. Misschien zit hij wel ergens mee waardoor hij weinig zin heeft in seks.

verder heb ik hier geen ervaring mee want mijn vriend en ik hebben ongeveer hetzelfde libido.

Erover praten.

Oh dit herken ik! Mijn vorige vriend wou ook nooit sex. Ik werd er echt wanhopig van en heb zelfs een paar keer moeten huilen. Nu is het gelukkig uit maar daar heb je natuurlijk niks aan

Praten praten praten!!

Dit, ik zou er nog een keer goed over praten en er dan mee leren dealen.

Hoe hou je het vol? Een jaar lang geen sex :s

Het is heel geleidelijk gegaan, ben nu op het punt dat ik mezelf emotioneel ervoor afsluit zodat het geen pijn meer doet, maar inderdaad, zal de afgelopen tijd ook niet de meest vrolijke dame zijn geweest

Het is een kwestie van tijd dat wij ermee kappen, eerst zorgen dat ik een eigen huisje krijg :slightly_smiling_face:

Naast er over te praten zou ik niet meer proberen je tranen te bedwingen op zo’n moment!Gewoon laten kaan. Als je er al over hebt gepraat en het helpt nog steeds niet mag hij ook best zien wat de zoveelste afwijzing met jou doet.

Persoonlijk denk ik wel dat de relatie beĂ«indigen in zo’n situatie wel de enige oplossing is. Zijn libido veranderd niet en de jouwe ook niet.
Ofja dat zou ik iig doen want ik zou het ook heel vervelend vinden als ik straks met een boze/gekwetste vriend zou zitten omdat ik hem steeds afwijs.

Je libido kan zeker wel veranderen (zeker in context van stress, hormonen, ouder worden, etc), maar hoe en wat en wanneer valt niet te voorspellen.

Ik ben het heel erg eens met de reacties van Impolite. Je kunt wel blijven praten en blijven zeggen hoe naar en vervelend je het vindt, het gaat er niet voor zorgen dat hij meer zin krijgt. Hij weet dat het een probleem is. Alleen kan je hem niet dwingen dingen te doen waar hij geen zin in heeft (en dat wil jij ook niet, want je wilt dat hij sekst met jou omdat hij daar zin in heeft, niet om je een plezier te doen).

Dus ik denk, inderdaad, of je leert er mee te dealen, of je moet je relatie heroverwegen.