hoge school van hall larenstein

hallo meiden,
ik zit nog erg te twijfelen over volgend jaar :frowning_face:
weet eigenlijk wel zeker dat ik de opleiding diermanagement
wil gaan doen aan de hoge school van hall larenstein.
alleen woon ik in noord-holland, dus hiervoor zou ik op kamers moeten.
ik vind mezelf sowieso nog best jong om op 17 op jezelf te gaan wonen (zelf te koken, boodschappen doen + het is superduur ;( ) en aan een studie te beginnen waar iedereen rond de 19 is haha
nou heb ik het sowieso niet erg op leeuwarden, vanwege het bepaald soort mensen (sorry voor als je in leeuwarden woont) natuurlijk wonen er ook heel gezellige mensen! :grin:

een vriendin van mij gaat ook op kamers in leeuwarden, alleen zij is ongelooflijk
op school gericht en is totaal niet gezellig qua uitgaansdingen enzo :frowning_face:
dus liever zou ik niet op kamers gaan. (ook heb ik hier al 2 jaar en vriendje en wil ik daar niet vandaan, en mijn moeder zou het verschrikkelijk vinden omdat ik enigskind ben haha, big problems:$)
het openbaar vervoer is hiervoor sowieso geen optie, want dan zou ik anderhalf uur in de bus over de dijk moeten terwijl ik wagenziek ben xd
daarnaast heb ik mn autorijbewijs nog niet want ik ben 16, en word als ik eindexamen ga doen in mei pas 17.

dus zat ik te denken aan een tussenjaar, zodat ik 18 ben als ik aan mijn opleiding begin en in de tussentijd mijn rijbewijs kan halen (bijkomend voordeel dat ik hem dan niet pas hoef te halen al ben ik klaar met mn studie op 21/22 jaar ofzo xd).
maar dan zit ik weer met het probleem dat ik totaal geen werk kan vinden voor in dat tussenjaar (en er geen bijbaantje is wat je een jaar fulltime zou kunnen volhouden), en vervelen zou zonde van mijn tijd zijn :frowning_face: *zeur zeur*
heb er ook aan gedacht om met een vriendin voor 2 maanden naar het buitenland te gaan om te werken, maar ook dit gaat moeilijk aangezien we beiden 17 jaar zijn ;(.

ik hoop dat mn verhaal nog duidelijk is wat al mijn keuzes zijn haha,
en ik hoop op jullie mening wat jullie zouden doen in mijn situatie ;$
en natuurlijk zijn meiden altijd welkom die met hetzelfde probleem zitten haha
contact met iemand die deze opleiding ook gaat doen is natuurlijk helemaal leuk! (: