Hoge inkomsten sporters.

Nou ja, dit topic gaat over de hoge inkomsten van sporters. Wat vinden jullie daarvan?

Sorry als het al bestaat, sorry als het echt gewoon een nutteloos discussietopic is, dan mag er gewoon een slotje op komen te staan.

Nou, brand los! :beer:

Belachelijk, maar ik kan er niks aan veranderen dus ik ga me er ook niet druk om maken.

Sporters kunnen hun carriere maar tot een bepaalde leeftijd volhouden. Als sporter wordt je op je 36e al oud gevonden. In de tijd dat ze de sport fanatiek beoefenen proberen ze zoveel mogelijk geld te verdienen om het ook na hun sportcarriere vol te kunnen houden.

Ik wil best met ze ruilen van salaris!

Ik vind het logisch.

Dit. Plus het is een fulltime job. Meer dan dat. Al lijkt het van niet… 2x per dag trainen. Verplicht rusten. Op je gezondheid, vetpercentage, eetgewoontes letten. Stress proberen te vermijden. Je bent er toch wel 24 uur mee bezig. En je wordt geen topsporter omdat je denkt: Oh leuk, even een opleiding volgen en aan het werk. Je rolt erin omdat je talent hebt en het toevallig daardoor ook wilt. Maar dat laatste heeft niet heel veel met het loon te maken bedenk ik mij nu xd.

Dit.

Ook al is het heel tijdrovend e.d. er zijn genoeg mensen die 10x zo hard werken voor een modaal loon (of in ieder geval minder). En dat ze maar tot relatief jonge leeftijd werken, vind ik ook zeker geen goede reden, vele topsporters verdienen na hun carrière als sporten nog meer dan genoeg door te werken voor reclames, als commentatoren, trainers, etc etc. Bovendien verdienen zij in die 15-20 jaar dat ze topsporter zijn vaak meeeer dan genoeg om hun hele leven van te kunnen leven (dat zou met minder dan de helft daarvan ook lukken).

Dit. En daar verdienen ze ook hun brood mee.

+1 dat zeg ik ook altijd precies haha!

Net zoals mensen die af en toe een leuk liedje zingen op het podium of in de studio en verder van hun geld kunnen genieten, dat is toch ook belachelijk. Dan vind ik dat sporters die er keihard voor werken het nog meer verdienen.

Het is trouwens maar echt een heel klein gedeelte van de sporters die zoveel verdienen. Vergeet dat niet.

Mensen die volgens jou af en toe een liedje zingen verkopen die muziek. Iedereen die die muziek koopt betaalt dus als het ware de inkomsten van de zanger(es). Je bepaald dus zelf of je diegene wat inkomsten gunt of niet. Gun je het diegene niet? Nou simpel, dan koop je die muziek toch gewoon niet?

Wat vinden jullie van voetballers die worden verkocht dan?

Dat vind ik nog het belachelijkste in de groep 'entertainers (in dit geval sporters) die veel geld verdienen.)

Dat is net als slaafjes, alleen dan krijgen de slaven het geld en niet de baas.

Ja maar dat is toch net zoals bij sport, als je ze geen geld gunt ga je toch niet naar die voetbalwedstrijd

Daarom… Je hebt het helemaal zelf in de hand.

Ik vind het veel te ver aan. Andere mensen kunnen die geld goed gebruiken

Sporters geven vaak ook heel veel aan goede doelen. Meer dan je denkt. En ik kan ook wel zeggen, ja ik kan DAT geld goed gebruiken, maar dat betekent niet dat ik er recht op heb?

Tja, zo zit de maatschappij gewoon in elkaar.