Hoge Hotelschool

Hallo meiden,

Ik wilde dit topic graag openen voor iedereen die dit jaar selectie gaat doen voor de hoge hotelschool, ik zelf wil het gaan proberen om door de selectie in Maastricht heen te komen…
Dit is echt een opleiding voor mij, en ik zou ook niet weten wat mijn 2e keus is als ik niet zou worden toegelaten…

Brand los!

X

Leuk! Ik doe zelf de hogere hotelschool in Leeuwarden!

Ik heb gister mee gelopen met een proefstudeer dag van TIO, beviel goed volgens mij heb je echt een goed opleiding als je met die opleiding klaar bent! Is alleen niks voor mij.

Oke leeuk! vertel een beetje over de hoge hotelschool in leeuwarden als je wilt?
Hoe was de selectie bij jou? etc?

TIO is ook leuk, maar ik heb dat geld er niet voor over… Heb liever toch meer een opleiding specifiek op gastvrijheidsbranche gericht, niet dat de tio dat niet is, maar heb ook n beter gevoel bij hhs :slightly_smiling_face:

Ik wil ook naar de hoge hotelschool, maar ik zit nog maar in 4Havo. Dus ik moet nog even wachten. Heel veel succes met de selectie. Ik hoop dat je er doorheen komt! :slightly_smiling_face:

Dankjewel, zal jullie sowieso op de hoogte houden, waar wil je selectie doen?

Ik heb 17 december 1e selectiedag :slightly_smiling_face:

Ja klopt, TIO is best wel duur… Volgens mij heb je de opleiding hotel mangement ook alleen in combinatie met event.

Mijn selectie… Ehm nou we moesten in ons pak naar school toe komen, daar kregen we een computertest (daar werd je engels getest, je economiekennis (waar ik heel hard gefaalt heb :’) ) en je kennis over hotels, en soort van iq test. )
Verder kregen we een groepsopdracht, samen een collage maken, daar werd dus gekeken of je kon samenwerken etc.
Verder had je nog 3 één op één gesprekjes: één met een student, één met een leraar en één met iemand uit de hospitalitybranche.
Op zich viel het wel mee, het was best een gezellige dag, ook al liep iedereen natuurlijk te stressen, vooral over die gesprekjes. Maar ze waren wel heel aardig en wouden je helpen. Volgens mij zijn er iets van 2/3 van de mensen doorgegaan, best veel dus!

De opleiding zelf is tot nu toe heel leuk, mijn vorig moduul was met veel praktijk, in het hotel dat aan de school vast zit, dat was wel leuk, je krigjt er veel ervaring van! ook al zijn de tijden niet zo fijn bij praktijk :’) Maarja daar moet je aan wennen!
Dit moduul is alleen theorie, wel veel werk qua opdrachten enzo, maar wel te doen vind ik!

O en verder is het helemaal in het engels, daar moet je de eerste 2 weken aan wennen maar daarna gaat het wel! Ik weet niet of dat in maastricht ook is?
In ieder geval, hier is het zo, de hele opleiding is in het engels, maar in het eerste jaar KAN je ervoor kiezen die nog in het nederlands te doen ‘om aan de opleiding te wennen’. als dit bij jou ook zo is; DOE HET NIET want dan krijg je alleen maar een achterstand in het tweede jaar!

Ik vraag me eig echt af wat je nou op zo’n school doet? Het komt hier over alsof het bijna iets elitairs is. Of is het eigenlijk een beetje hetzelfde als een ‘gewone’ horeca opleiding?

Echt nieuwsgierigheid, kan me er niet zoveel bij voorstellen :0

Een beetje hetzelfde als een horeca opleiding, maar dan gewoon gericht op het hotelbestaan.

Ja het draait allemaal om de hospitality (gastvrijheid) dus je kan er ook bijv iets op schiphol, horeca of andere dingen die met gastvrijheid te maken hebben mee doen! Niet per sé hotel… Maar daar is het wel vooral op gericht.

[b]Je wordt eigenlijk gewoon opgeleid tot manager, in de gastvrijheidsbranche, maar in principe kun je overal manager worden…
Je krijgt veel praktijklessen, koken, bedienen, kamers opruimen etc, in het eerste jaar, en daarna ga je je steeds meer op het theoretische opleiden:)

Zijn er nogmeer mensen die toelating gaan doen volgende week n maastricht?[/b]

Hee, ik ga 17 December naar de selectiedag in Maastricht. Ik vind het best spannend. ik wil er echt zo graag heen! Ga jij ook naar Maastricht die dag Shemale? Wat doe jij eigenlijk aan voor kleding? Want ik hoorde dat je netjes gekleed moest enzo.

Ik ben naar een voorlichting geweest van die van saxion. Klonk als een grote pot onzin in mijn oren. Maargoed, smaken verschillen!

Ik up dit topic maar zodat ik geen nieuw topic hoef te open. Ik wil zelf volgend jaar na de Hoge Hotelschool gaan. Ik wil het liefst naar Maastricht en anders Leeuwarden en als derde keus. Zijn er nog mensen op gs die ervaring hebben met deze opleidingen. Ik ga binnenkort de opendagen bezoeken maar dat wordt natuurlijk alles heel mooi vertelt. Dus ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen en dus ook de minder leuke kanten van de opleiding.

Hoi allemaal,
Ik up het maar even omdat ik benieuwd ben of er ook iemand op de hotelschool the Hague (locatie Amsterdam) zit. Zoja, bevalt het? En is het heel erg economisch etc en met cijfers? Ik heb namelijk geen wiskunde op dit moment en heb daar ook vrij veel moeite mee…

Ga over een paar weken een open dag bezoeken! :grinning:

Xx