hoge hotelschool

heey,

Wie zit hier op een hoge hotelschool?
Wat moet je precies allemaal doen?
Wat zijn de nadelen van deze school?
Word je als slaafje gebruikt? ik had gehoord dat je als een slaafje wordt gebruikt

alvast bedankt :slightly_smiling_face:

hoge hotelschool…is er dan ook een lage hotelschool :wink:
nee ik zit daar niet op, ik kende wel vaag iemand die dat deed, kostte wel echt heel veel geld geloof ik…

Het heet gewoon hoge hotelschool, want er is ook voor mbo een hotelschool en dit is voor havo (&vwo?).

Iemand?

ik weet ook alleen maar dat het heel duur is, en dat het in het engels is volgens mij.

ik heb pas een voorlichting gehad over hoger hotelonderwijs Stenden, dat is in Leeuwarden. het 1e jaar begin je zegmaar helemaal onderaan, ook nog veel theorie, en je moet dan dus ook bijv. kamers of wc’s schoonmaken. 2e jaar krijg je de 1e jaars onder je hoede, veel praktijk lopen. in Leeuwarden heeft Stenden een eigen hotel/restaurant, waar je heel veel praktijk in loopt. 3e jaar moet je halfjaar stage in het buitenland lopen, en het 4e jaar 10 maanden stage.
de school is internationaal, wat dus inhoud dat het hele vakkenpakket inderdaad in het engels is.

Het 3e jaar hoef je niet perse dat halfjaar in het buitenland te doen hoor, maar daar kan je voor kiezen en die 10 maanden stage in het 4e jaar kan je ook in het buitenland doen, maar dat hoeft niet. En het eerste jaar kun je, in leeuwarden tenminste, ook kiezen om een deel in het nederlands te doen om een beetje te wennen enz.

Ik ga in september beginnen aan de hoge hotelschool in Den Haag! Wat je precies doet… Sjeetje dat is zó veel! veel (team)opdrachten, praktijk in de keuken, bediening, housekeeping en ga zo maar door!
Nadelen die ik gehoord heb… In Den Haag is de hele opleiding in 't engels, wat wel vrij zwaar is. En je moet je propedeuse gewoon in één jaar halen, geloof ik.
Voor wat ik van een vriend hoor, niet. Hij heeft 't onwijs naar z’n zin en wordt niet als slaafje gebruikt! =)

Heb je zelf ook interesse in een hotelschool? Zo ja; welke? Ben benieuwd! =)

Uhmm ik denk dat ik dan op Lage hotelschool zit :stuck_out_tongue: want ik heb MBO
En ik heb echt spijt dat ik die opleiding heb gekozen!!!

dan doe je middelbare hotelschool =)
waarom heb je d’r spijt van, als ik vragen mag?

ik ga waarschijnlijk in september beginnen met de hoge hotelschool in apeldoorn,
ik hoorde dat die de 2e beste hotelschool is van nederland, na maastricht natuurlijk.
Daar kun je kiezen of je de opleiding in het enges of in het nederlands volgt.
In het 2e jaar moet je wel verplicht een half jaar stage in het buitenland!!
Het lijkt me echt een super leuke opleiding!

Veel mensen lijkt het wel leuk, maar bedenk je wel even wat je er dan later mee wil gaan doen. Er zijn in de toerisme-branche bijna geen banen meer te vinden omdat zoveel mensen zo’n opleiding doen.

Een zoon van een collega van mijn vader wou daarheen, heeft het niet gedaan omdat het veel te duur is en om nog een rede maar dat weet ik al niet meer.

Ik wou er zelf ook heen maar eerst horeca managment op het MBO en dan door naar hoge hotelschool uiteindelijk niet gedaan en gekozen voor boekhouden. (kwam vooral door mijn vriend ik wou bij hem zijn en niet tot weet ik hoelaat stage lopen en hem niet kunnen zien)

Ik weet dus niet wat voor nadelen enz. er zijn, maar ik heb er wel spijt van maar ook weer niet. Ik zou zeggen ga naar een opendag ga daar eens rondvragen (er zullen vast leerlingen zijn die meehelpen) en dan kun je nog altijd beslissen.

Omdat ik een gecombineerde opleiding doe toerisme/gastvrouw maar ik krijg alleen maar les over Horeca en moet ook in de avond tot 10uur of later in het restaurant les volgen waar mensen ook echt komen eten enzo.
Maar het is gewoon niks voor mij want ik dacht dat ik ook toerisme zou krijgen maar dat is dus niet zo want ik ga later niks met horeca doen.

Hoge hotelschool in Apeldoorn… is niet duurder dan gemiddelde HBO opleiding hoor :slightly_smiling_face:
Wat wil je weten dan? Ik doe voor 70% vergelijkende opleiding.