Hoge Hotelschool

Hey!

Momenteel zit ik in 4 Havo en ben al druk aan het kijken naar HBO-opleidingen. Ik hou er erg van om te bedenken hoe ik gasten het beste kan voorzien, daarboven lijkt het me echt geweldig om manager te zijn van een wat groter bedrijf later :grinning:, daarom lijkt de hoge hotelschool mij de leukste/meest geschikte opleiding, ik heb er al wat bezocht en mijn voorkeur gaat naar Saxion in Apeldoorn.

Zijn er hier mensen die ook naar de Hoge Hotelschool gaan? Lijkt me leuk om de positieve én negatieve kanten van de opleiding eens te horen.

Niemand? :flushed:

Ik zit in het 2e jaar in Leeuwarden. Er zijn super veel verschillen tussen elke hotelschool, dus zou als ik jou was even goed uitpluizen wat ze waar aanbieden en misschien even bij een paar langsgaan om een goed beeld te krijgen (:

Ja, zoals ik al zei ben ik inderdaad al bij meerdere geweest. Wat vind jij van die in Leeuwarden?

Kort gezegd vind ik het er echt geweldig.

Ik zit nu in 5 Havo en heb me ingeschreven bij de hotelschool in Maastricht!

Ik heb ook behoorlijk wat andere open dagen bezocht, maar ik vind die in Maastricht echt de leukste hotelschool aangezien er een teaching hotel is waarbij je dus alles wat je leert ook meteen in de praktijk brengt! en je het eerste jaar intern zit. Dit is wel ideaal, zo leer je iedereen vrij snel iedereen kennen en is het ook nog eens super gezellig! Er is wel een nadeel en dat is dat er een hele strenge selectie is. Ik ben nu door de eerste ronde heen en mijn tweede selectiedag is 28 maart! ben nu al zenuwachtig :’)

Ik zou gewoon veel naar open dagen gaan en eventueel een meeloopdag ergens doen!

haha, nou dat klinkt positief! (:

Ja, ik wilde inderdaad ook een meeloopdag gaan doen in Apeldoorn, alleen toen ik me in wilde schrijven zat het al vol. (De andere hotelscholen ook, maar die zijn dan ook allemaal drukker bezocht dan Saxion)

Superspannend dat je je hebt aangemeld! Laat het me weten of je bent aangenomen of niet, ik ben benieuwd :grinning:

Maastricht lijkt me inderdaad wel een leuke en goede school, alleen zelf lijkt het me helemaal niets om verplicht te zijn intern te gaan. Bovendien is Maastricht meteen zo ver weg van alles. Toch denk ik dat ik volgend jaar zeker ook naar de open dag van die ga!