Hoge druk in je oren in het vliegtuig?

Ik ben nu een paar keer op vakantie geweest met een vliegtuig, hardstikke leuk, maar het enige probleem is dat m’n hoofd bijna uit elkaar spat van de oorpijn bij het landen en dat houdt dan 3 dagen aan, en de rest van de week zitten mijn oren dicht. Ik heb met dopjes in mijn oren gezeten, ik heb zelfs met bekertjes op mijn oren in het vliegtuig gezeten om die druk te proberen tegen te houden, maar het helpt niet echt en volgens mij zijn mijn ouders er niet heel blij mee dat ze niet meer naar mooi verre plaatsen kunnen gaan met mij erbij. Heeft iemand dit ook of weet iemand en manier om te zorgen dat dit stopt?

Ik had ooit gelezen over kauwgom kauwen?
En idd die speciale dopjes in je oren

Verder zou ik het ook niet weten

Momus, goede muziek

Je hebt daar ook pilletjes voor. Gebruik ik zelf niet en weet ook niet meer hoe die heten. Vast wel ergens op het internet te vinden.
Heb zlef een beetje last van oorpijn, maar de volgende dag, na een nachtje slapen is dat weer over.
Je kan in het vliegtuig ook kauwgom kauwen, dan ploppen je oren zeg maar XD dan gaan ze weer open.

Dat heb ik dus ook, alleen die oorpijn erna niet (voel vrij weinig pijn)

Ikzelf kauw altijd kauwgom, helpt een beetje. Mijn moeder heeft speciale oordopjes, die de druk verlagen, en bij haar helpen die heel goed ^^

je moet slikken, die pijn komt door de buis van Eustachius en die is bij kinderen korter dan bij volwassenen. daarom geven sommige vliegmaatschappijen kinderen snoepjes als ze gaan vliegen; dan slikken ze die door, waardoor het luchtdrukverschil tussen je oren en buiten je oren minder groot wordt.
oftewel, je moet slikken :slightly_smiling_face: snoepjes eten ofzo :stuck_out_tongue:

• oordopje in 1 oor (of 1 bekertje er tegenaan :stuck_out_tongue: )
  • gapen
  • kauwgom kauwen
  • slikken (drinken ofzo)
  • op een snoepje zuigen
  • zorg dat je slaapt
  • neem van te voren een pijnstiller in

Ik heb er ook altijd heel veel last van… Maar dit helpt vaak wel… :wink:
(Doe het anders allemaal tegelijk…xD)

Vroeger had ik ook altijd last van mijn oren in het vliegtuig, maar tegenwoordig heb ik er amper last meer van. Dus misschien gaat het bij jou ook wel vanzelf over.

Wat voor oordopjes heb je trouwens gebruikt? Gewone, of van de speciale die je bij de luchthaven kunt kopen? Kauwgom kan helpen, doordat je slikt. Je kunt ook gewoon water drinken.

Mijn zusje heeft er ongelooflijk veel last van (echt zo erg dat ze het uitschreeuwt van de pijn) en die heeft speciale dopjes gekocht, maar dat helpt volgens mij niet super… Je moet veel slikken, dus kauwgom of een snoepje. Dus ja, niet echt een tip, want dit wist je al maarja… Een upje dan;)

Slikken maakte het bij mij alleen maar erger en toen durfde ik niet meer, haha

Ohja en mijn dopjes heb ik op het vliegveld zelf gekocht.

dit is wat ik dan altijd doe…
wanneer we dan gaan opstijgen doe ik me mond open
klinkt heel raar, maar bij mij werkt het…
( het ziet er wel een beetje maf uit, en daarom hou ik een tijdschrift voor me gezicht xD )

ik haal even een oud topic omhoog haha, maar ik heb jullie hulp nodig,
vorig jaar ben ik voor het eerst naar Turkije geweest met het vliegtuig, bij het opstijgen was er niks aan de hand, maar het landen was een grote verschrikking, mijn oren deden echt ongelovelijk veel pijn, kauwen, gapen etc hielp niet meer, het zat helemaal dicht en ging door mijn hele hoofd. Ik had echt het gevoel alsof ik elk moment out zou gaan ofzo, het deed echt heel zeer, ik heb toen de hele week in Turkije er nog last van gehad, de terugreis was minder pijnlijk, ik weet niet hoe dat kwam toen.

Over 2 weken ga ik met school naar Barcelona, juist… Met het vliegtuig. Ik vind vliegen sowieso al heel eng, maar met die oorpijn erbij zie ik er al helemaal tegen op. Ik weet echt niet wat ik moet doen om niet weer zo’n hell pijn te krijgen, ook las ik net op internet dat akls je na het vliegen nog 2 dagen last van oorpijn houd, je niet mag vliegen, maar ik weet dat ik dat hou, maar dan zou ik niet meer terug mogen vliegen? Aahhh ik zie er zooo tegen op.

^ Oordopjes in doen. Dat scheelt zo’n hoop! Ik heb met vliegen namelijk precies hetzelfde als wat jij hebt.

Neusspray! Ik had neusspray van de dokter en ik heb echt nergens last van gehad, en eventueel kan je ook nog oordoppen indoen. Die neusspray moet je een uur tot halfuur vóór het opstijgen én landen indoen, en dat helpt echt perfect.

Ik neem altijd zuurtjes mee. Dan moet je de hele tijd slikken en het werkt erg goed. Sowieso krijg je wel even pijnlijke oren als je het niet gewend bent, maar het zal zeker helpen.
Neem iets met veel smaak, zodat je extra gaat slikken want je mond maakt dan meer aan.

Oordopjes voorkomt juist dat de druk wordt aangepast in je oren, dat kan heel vervelend zijn als je het niet gewend bent. Voor mij werkte het juist averechts helaas.

Ik heb dat ook altijd, alleen met dalen. Vreselijk steken in mn oren! Ik neem altijd voordat t vliegtuig gaat dalen een ibuprofen, helpt bij mij uitstekend!

Ik heb hetzelfde, en al die dingen die hier worden genoemd die helpen niet. Slikken, kauwgom etc… Alleen oordopjes heb ik niet geprobeerd, tip voor de volgende keer :stuck_out_tongue: Wat ik wel heb is een speciale oorspray, in een wit flesje met groen etiket, en dat is heel fijn om na de landing in je oren te sprayen. Bij mij zitten ze na de landing ook altijd verstopt en doen ze nog dagenlang pijn, maar met die spray wordt het een stuk minder erg. Kun je gewoon kopen bij de drogist geloof ik.

Bij mij helpt gapen altijd :stuck_out_tongue: gewoon als je moe bent gapen, kan een beetje steken maar dan ploppen je oren open!

Ik heb er zelf ook altijd behoorlijk last van, maar mag je neusspray wel het vliegtuig mee in nemen? Of moet je het dan in zo een doorzichtig zakje doen? Ik ga aan het einde van de maand naar New York…

Ik gebruikte idd ook neusspray! Die hele sterke van Otrivin Duo ofzo, ^ hierboven ik weet niet of je dat in het vliegtuig mee mag nemen, m’n ouders regelden het altijd voor me haha :blush: