hoezo onbereikbaar?

Ik ben een meisje van 18 en ik heb nog nooit een vriendje gehad, ook al zou ik het wel zeer graag willen.

Soms krijg ik wel eens aandacht van jongens en ik denk dan dat ik er wel wat op in ga maar in hun ogen blijf ik onbereikbaar. En dan voel ik mij rot want ik heb dan het gevoel dat toch niemand mij wilt. Ik weet niet goed hoe dit komt. :?
Ik ga nu niet van mezelf zeggen dat ik mooi ben ofzo, maar vele mensen zeggen altijd dat ze niet snappen hoe het komt dat een meisje als ik nog nooit een vriendje heeft gehad.

Ik zit in een gemengde vriendengroep. Een jongen van deze groep heeft wel eens gezegd tegen een vriendin van mij dat alle jongens van onze kring mij het mooiste meisje vinden maar,dat ik zo onbereikbaar ben.

Kan iemand mij advies geven? Ik wil helemaal niet onbereikbaar zijn en juist een vriendje hebben. Maar hoe komt het dan dat jongens mij als onbereikbaar zien? Wat kan ik hier aan doen?

Ik heb jullie hulp echt nodig!
xxxx

Wees spontaan, vriendelijk en lach! Dan stappen mensen eerder op je af, succes!

Hmm misschien komt het juist omdat je “al” 18 bent en nog geen vriendje hebt gehad. Het kan moeilijk zijn dit te doorbreken maar mischien moet je als je een leuke jongen ontmoet gewoon ‘subtiel’ over een relatie beginnen ofzo, en dan hopen dat hij de hint snapt haha. Succes!

Ik denk dat je onbewust onzeker bent en dit uitstraalt, dit wordt vaak gezien als arrogantie en onbereikbaarheid. Pas als je er echt voor open staat komt het op je pad, en de juiste jongen prikt wel door je onzekerheid heen :slightly_smiling_face:

Ik ben het eens met Mariska… Ik denk dat je een beetje onzeker bent en dit waarschijnlijk uitstraalt… Dat kan inderdaad overkomen als onbereikbaar.
Ik had ook ooit en meisje in de klas die zooo verschrikkelijk mooi was, maar de enige die nog geen vriendje had gehad. Simpelweg omdat ze zo mooi was durfde geen enkele jongen uit de klas actie te ondernemen, bang dat ze toch geen kans maakten… Als dit meespeelt kun je je proberen open te stellen en uit jezelf wat meer contact te zoeken met jongens.