Hoeveel zakgeld mee naar Londen?

Hi meiden,

Ik heb even een snelle vraag. Ik ga 5 december, 5 dagen (4 nachten) naar Londen met mijn school en ik heb er veel zin in. Maar nu weet ik echt niet hoeveel geld ik moet meenemen? Mijn ouders hebben al voor de reis betaald wat al erg duur is en ik heb net mijn aankomende loon berekend en dat is rond de 180,- euro maar ik weet dus niet of dat wel genoeg is? Mn vrienden zeggen dat ik minimaal 200 euro moet meenemen dus dan leen ik wel een beetje van mn ouders, ze hebben al voor de reis betaald dus ik wil niet meer geld van ze afnemen. Maar is 200 euro wel genoeg? Ik wil best wel veel spullen enzo kopen dus ik weet niet wat slim is om mee te nemen xp

Vind het echt goed van je dat je zo denkt over het geld en dat je dat gewoon zelf betaald haha!

Maar ik denk dat 200 euro ook wel genoeg is.

200 euro is zo’n 170 pond (aan euro’s heb je niks), maar dat lijkt me echt wel genoeg. Je verblijf en eten/drinken is neem ik aan al volledig geregeld, dus dan gaat het puur nog om souvenirs of bijvoorbeeld uitgaan (als dat van je school mag)
Londen is wel duur, maar je maakt het zelf zo duur als je zelf wilt natuurlijk, je bent niet verplicht om met geld te smijten daar.

Ligt eraan wat je allemaal wil gaan kopen. Wij zaten bij een gastgezin dus eten hoefde niet.
Ik heb 50 euro meegenomen toen (voor 4 dagen).

Dat ligt er aan wat je zelf allemaal nog moet betalen. Zit al het eten er bij in de reis of moet je zelf nog voor lunch zorgen? 180 euro voor alleen spullen is genoeg namelijk.

Ligt eraan ja wat je nog moet betalen. Als je eten bij de reis inzit, dan is 180 voor leuke spullen genoeg.

Het hangt ervanaf ook hoe jij met geld bent. Ik woon op mezelf en heb zo’n 200 euro per maand voor leuke dingen beschikbaar (dus alles naast vaste lasten en boodschappen), en daar houd ik eigenlijk altijd wel wat van over. Gewoon niet teveel shit kopen. :’)

Het ligt er echt aan wat je nog moet kopen. Je reis is al betaald en ik gok je eten en drinken ook al? Dan heb je zo’n 160 pond voor uitgaan/souvenirs/shoppen. Dat is waarschijnlijk meer dan genoeg! Als je wel je eten en drinken moet kopen, kan je het denk ik ook wel redden, maar dan moet je gewoon wat minder souvenirs en zo kopen.

Ligt er inderdaad aan wat je allemaal nog zelf moet betalen. Is het niet slimmer om alles gewoon op je rekening te storten en dan je pinpas mee te nemen? Dan heb je sowieso genoeg mee. Met 180,- kom je prima uit denk ik.

Ah echt bedankt voor de hulp! Ik had niet zoveel reacties verwacht haha en ja bijna alle maaltijden zijn inbegrepen. Maar thanks, nu weet ik zeker dat 180/200 euro wel genoeg is! :3