Hoeveel vrijheid geef je in een relatie?

Ik hoor vaak van mijn vrienden dat ik mijn vriend wel heel veel vrijheid geeft, en hij mij. Het is vanaf het begin van de relatie al vanzelfsprekend dat we beide (ook) apart van elkaar uitgaan met wie we willen, hij mag met meiden op stap, ik met jongens. Dat vonden veel in mijn omgeving al heel erg apart. Hij mag met meisjes dansen en afspreken, en ik hetzelfde met jongens. Hij heeft al vanaf het begin gezegd dat ik één keer vreemd mag gaan, maar daarna niet meer. Hij zegd ‘als je een fout voor de tweede keer maakt is het geen fout meer, maar een keus.’ Alleen, als ik het niet eerlijk zou vertellen en hij het via anderen hoort is het wel meteen over. Ik zie het niet als makkelijk, ik zie het als veel vertrouwen in elkaar hebben.

Ik ben heel benieuwd hoever jullie elkaar laten gaan, en waarom je vriend bijvoorbeeld niet met meisjes zou mogen dansen of waarom wel.

Mijn vriend mag uitgaan zonder mij, maar niet met alleen meisjes en al zeker niet met meisjes dansen. Met meiden afspreken alleen keur ik ook niet goed.

Maarja, mijn vriend heeft dan ook geen vrouwelijke vrienden. Hij kent er wel een aantal, maar dat zijn dan vriendinnen van zijn vrienden en daar heeft hij, voordat hij mij kende, ook nooit alleen mee afgesproken. Als dat dan nu na 3 jaar zou gebeuren, zou ik dat raar vinden en absoluut niet fijn. Maar dat is dus ook gewoon omdat dat in onze relatie nooit geweest is.

Dan is het anders natuurlijk, ik zou het dan ook niet fijn vinden. Als hij normaal nooit met meisjes afspreekt en dan opeens wel is natuurlijk een beetje apart/verdacht.
Mijn vriend heeft veel vrouwelijke vrienden en gaat al met meiden op stap voor hij mij kende, dus het zou apart zijn als ik dat zou gaan verbieden vind ik zelf.

Mijn vriend gaat nooit uit en ik ook niet dus daar hoef ik ook niet echt over na te denken :stuck_out_tongue: Maar ik zou het denk ik niet fijn vinden als hij met een meisje zou afspreken en ik zou het niet verbieden hoewel ik niet geloof dat die dat snel zou doen.

Hij gaat wel eens zonder mij uit, gewoon met vrienden en hij heeft ook wat vriendinnen, maar daar is hij niet zo close mee dat hij daar alleen mee afspreekt. Meestal gewoon met de hele vriendengroep zeg maar. En deze zomer gaat hij ook met vrienden naar Albufeira op vakantie en ik ga met vriendinnen. Heb ik geen problemen mee, ik vertrouw hem volledig en ben blij dat hij mij ook vertrouwd.

Ik geef mijn vriend niet veel vrijheid en vice versa.
Als we uit gaan overleggen we dit eerst samen, we gaan nooit apart van elkaar uit.
Ik zou het niet goed vinden als hij met een ander meisje zou dansen, daar ben ik te jaloers voor:p
Hij zou het ook niet goed vinden als ik met een andere jongen dans.
Ik vertrouw hem wel. We zitten nu op 12 uur vliegen van elkaar en ik maak me helemaal geen zorgen.

ik vind vreemdgaan bij de eerste keer al een keus. als mijn vriend tegen mij zou zeggen dat ik één keer vreemd zou mogen gaan zou ik dat eerlijk gezegd raar vinden…
mijn vriend gaat gelukkig bijna nooit uit, en als hij uit gaat is het met mij. ik zou het ook echt niet fijn vinden als hij met andere meisjes uit zou gaan, mij zou het dan niet uitmaken of hij voordat wij wat kregen al met meisjes uit ging, ik zou dat echt niet willen. en zo denkt hij er ook over bij mij, en ik vind dat alleen maar goed.

klinkt misschien een beetje desperate, maar als wij elkaar zoveel vrijheid zouden geven zou ik er niet echt gelukkig van worden en veel gaan ‘denken’ over de meisjes waar hij mee omgaat of uitgaat.

Mijn vriend en ik geven elkaar ook heel veel vrijheid.
Eigenlijk hetzelfde als jou, maar dat van dat vreemdgaan niet.
Dat zou ik nooit goedkeuren en accepteren.
Maar ik vind het belangrijk dat we ieder ons eigen leven hebben naast de relatie, maar daarin wel alles met elkaar delen door te praten en te bespreken.
Ik ben dan ook niet echt jaloers aangelegd wat het natuurlijk allemaal wat makkelijker maakt.

Ik verbied hem niets. Mijn vriend heeft niet echt vrouwelijke vrienden. Wel vrouwelijke huisgenoten waar hij mee om gaat. Vind ik helemaal geen probleem.

Als ik erachter zou komen dat mijn vriend is vreemdgegaan, zou het bij mij wel meteen over zijn. Als hij zou willen uitgaan zonder mij zou ik het niet zo’n probleem vinden alleen als hij zou dansen met andere meiden zou ik me er niet zo fijn bij voelen en als hij alleen met meiden zou af spreken ook niet. (denk ik)

Eigenlijk weet ik het niet zo goed. Ik ben jaloerser dan mijn vriend en daarom heb ik het idee dat ik hem minder vrijheid geef, maar eigenlijk ligt het meer aan dat mijn vriend gewoon minder vrijheid nodig heeft. Ik verbied hem niks.
Hij woont thuis, heeft een grote vriendengroep met alleen jongens, gaat uit met hen, verder heeft hij ook niet echt vriendinnen. Ik daarentegen zit op kamers, heb een vriendengroep met vrijwel alleen maar jongen en ga veel met hen om. Voordeel daarvan is dat hij goed in mijn vriendengroep valt en die jongens dus allemaal kent, nadeel is dat ik met zijn vriendengroep van alleen maar jongens weer wat minder heb.
Daarnaast kan hij meer hebben dan ik op sommige momenten. Ik ben wat jaloerser en wantrouwender aangelegd denk ik.

Wel is het zo dat we hetzelfde staan in vreemdgaan. Toch zie ik hem mij nog wel een kans geven, andersom weet hij dat hij niet aan andere meisjes moet zitten omdat zijn relatie dan over is. Nu ben ik zelf principieel ook tegen vreemdgaan, dus van mij hoeft hij dat ook niet te verwachten en heb ik die kans ook niet nodig. :’)

Nee, ik verbied mijn vriend niks, hij mag alles, maar hij weet ook goed rekening met mij te houden, dus is het ook niet echt nodig om hem dingen te verbieden/sommeren wel of niet te doen. Wat ik wel fijn vind, want ik zou mezelf echt een zeur vinden als ik hem zou moeten vragen dingen wel of niet te doen…

hey!
ik vind dat vrijheid heel belangrijk is! ik zelf heb best een vrije relatie, wel weet ik dat geen van beide vreemd zou gaan, als dat het geval zou zijn dan zegt dat genoeg denk ik. tuurlijk zou het een keer mis kunnen gaan en daar vind ik dat je vriend dan ook gelijk in heeft, wel zou ik dat niet al van te voren aankaarten maar op het moment zelf de keuze maken. ook is het zo dat je niet vreemd gaat als je elkaar gewoon leuk vind en zolang dat goed zit ook geen reden dus om te denken dat jullie relatie te vrij is. :slightly_smiling_face:

Mijn vriend en ik gaan niet uit, ben ik blij mee. Scheelt weer. Hij heeft een soort internetrelatie gehad met een meisje uit de Filipijnen en daar chat hij nog steeds mee, vind ik niet erg. Onze vriendengroep is dezelfde dus daar ben ik ook niet bang voor.

Mijn vriend mag gewoon uitgaan zonder mij, ik vertrouw hem dat hij niks zal doen, alleen afspreken met een meisje nee dat niet maar dat wilt hij zelf ook niet.

Eigenlijk net zoiets als bij mij, mijn vriend zou mij ook nog een kans geven. Alleen heeft hij dat van te voren al gezegd, wat ik wel een beetje apart vond. We hadden het over vreemdgaan, hij zei toen dat hij het één keer van mij zou accepteren. Ik heb hem toen ook verteld dat ook al zou ik van hem honderd keer vreemd mogen gaan, ik het nooit van hem zou accepteren. Ik heb ooit een vriend gehad die vreemd gegaan is, en er gaat een hele lange tijd overheen voor dat vertrouwen terug is.

Leuk/interessant om al die reacties van iedereen te lezen, weet ik ook eens hoe anderen er over denken!

Een vraag aan de meiden die liever niet willen dat hij met andere meiden uitgaat/danst/afspreekt, wat is daar de reden voor? Als je hem vertrouwt, waarom zou hij dat niet mogen doen?

Toen ik een vriend had gingen we ook veel apart uit, nooit een probleem van gemaakt en moest hij er een probleem van gemaakt hebben zou het snel gedaan zijn voor mijn part:’) ik word nog liever bedrogen (wat ook gebeurd is btw) dan dat iemand mij gaat zeggen wat ik moet doen en laten
Veel vrijheid dus, alleen zou ik wel zeuren moest hij bv ineens met een bepaald meisje afspreken, tenzij het daarvoor ook al z’n beste vriendin was of ze lesbisch is ofzo :'D

Ik walg best van koppels die elkaar verbieden om nog een eigen leven te leiden maar langs de andere kant zuig ik keihard in relaties dus mss ben ik ietsjes té los

Met dat ik dit lees twijfel ik eigenlijk of mijn vriend het zo bedoelt heeft als dat ik dacht dat hij het zei. Ik denk dat onverwachts vreemdgaan er bij hem ook niet ingaat, ook al zou hij eerder twijfelen het opnieuw te proberen dan ik denk ik. Wel heeft hij wel eens gezegd dat mocht ik een nieuwsgierig zijn (ik ben niet zijn 1e, hij wel de mijne), dat we dat zouden kunnen overleggen, omdat hij er over wil kunnen praten. Ik vind dit zelf helemaal niks, het idee dat ik iets met iemand anders doe terwijl ik een vriend heb, maar als ik echt zou willen zou ik die vrijheid krijgen. :’) Misschien is dat trouwens ook wel meer omdat hij het liever zo eenmalig zou hebben dan dat hij me werkelijk kwijt is omdat ik ‘iets anders met iemand anders’ wil proberen.

Ik liet hem heel vrij, heeft ie misbruik van gemaakt, dus nu ben ik wel iets minder lief als het over de omgang met andere meiden gaat. Eigen schuld he :slightly_smiling_face:
Nog zal ik hem niet zo snel iets verbieden trouwens, keuze is aan hem zelf maar ik maak het nu wel goed duidelijk wanneer ik het ergens niet mee eens ben.

Ik geef mijn vriend alle vrijheid, ik verbied hem niks. Naja, vreemdgaan en te ver gaan met andere meiden mag natuurlijk niet, maar dat spreekt voor zich :’).

Ik vind het belachelijk dat mensen denken dat ze de ander iets kunnen verbieden in een relatie. Een relatie zou je leven gewoon leuker moeten maken en niet compleet anders met allerlei dingen niet die mogen, omdat je vriend/vriendin iets niet goed vindt. Het is gewoon een kwestie van vertrouwen hebben in elkaar.

Mijn vriend en ik hebben precies dezelfde relatie als TS(behalve dat van dat vreemdgaan dan). Ik zie het als iets van vertrouwen en ik heb er nog nooit echt over nagedacht eigenlijk. Ik zou niet weten waarom hij niet met vriendinnen mag afspreken. Jet wordt een ander verhaal als hij haar leuk vindt, dan zou ik het niet leuk vinden aangezien ik dat als een date zie eigenlijk. Verder mag jij doen en laten wat hij wil. Ik zou het niet over mijn hart kunnen krijgen om hem te verbieden om met vriendinnen af te spreken.