Hoeveel verdien je bij een kledingwinkel?

Hoi iedereen,

Ik wilde dus gaan solliciteren bij America Today en Pull and Bear maar ik hoor van vriendinnen dat kledingzaken meestal slecht betalen. Nu kun je natuurlijk niet op 'n sollicitatie gesprek meteen naar het bedrag per uur vragen, vandaar dit topic om het aan jullie te vragen.

Werkt een van jullie bij zulke zaken, en/of heb jij enig idee wat je normaliter verdient bij 'n kledingzaak? (America Today/Pull and Bear)

Ik ben trouwens 17, werk nu bij de Albert Heijn waar ik €4,43 bruto verdien per uur.

Meestal gewoon minimumloon, hoeveel dat is kan je zelf even opzoeken.

Het zal wel minimumloon zijn, maar het is echt niet raar om te vragen naar wat je verdiend hoor.

zo weinig dat jullie in Nederland verdienen… Toen ik bij een kledingwinkel werkte toen ik 18 was, had ik ongeveer 10 euro netto en het minimum is nog 7 euro in België… Wel een verschil met Nederland…

minimumloon is €3,62 per uur voor 17 jaar. Beter blijf je bij de ah werken.

Je mag altijd in je sollicitatie gesprek om het uurloon vragen. Ik durfde het ook niet en toen vroegen ze zelfs “wil je niet weten wat je verdiend?” Sindsdien vraag ik het altijd.

ja het is heel normaal!

Handig topic dit, ik ga het even volgen. Zit er ook over te denken om te solliciteren bij een kledingwinkel.

Ik snap inderdaad wel dat je zou kunnen vragen naar het uurloon dat je krijgt, maar heb er zelf de ballen niet voor :wink:

Op een sollicitatie kun je prima om een uurloon vragen, als ze het niet zelf al noemen.

Inderdaad duurder in België, maar nu ook niet dubbel zo veel… Ik verschiet ook van de lage bedragen, heb zelf nooit voor minder dan 8/u moeten werken en meestal zelfs 10/u.

Bij de Albert Heijn verdien je meer :wink:

Kun je het wel gewoon vragen? Ik durf zoiets niet. Mocht ik echt op sollicitatie gaan ga ik het vragen. Dank jullie wel!

Ik ben ondertussen al aangenomen en 1 x aan het werk geweest in een kledingwinkel, weet nog steeds m’n uurloon niet, maar vind het op een sollicitatiegesprek wel onbeleefd om het te vragen. Als je een arbeidsvoorwaardengesprek krijgt is het wel anders.

Zelf ga ik ook van het minimumloon uit, wat voor mij 4,20 zal worden…

Denk dat je dan beter bij ah kunt blijven. Als je de CAO bekijkt (die in ieder geval bij pull & bear wordt aangehouden, america today hoogstwaarschijnlijk ook) zul je waarschijnlijk €3,62 of misschien €3,70 gaan verdienen

Zoveel zal dit toch niet verschillen hoor :slightly_smiling_face:. Ben al verschillende keren in Nederland op vakantie geweest en zoveel verschillen zijn er niet.

Ik werk ook in een winkel. je krijgt gewoon minimum loon!

Ik werk in de C&A, ben 17 jaar en verdien 5.35 per uur. Helemaal niet het minimum dus!

Ik werkte bij de Miss Etam toen ik 19 was kreeg ik 4,70 ofzo en toen ik 20 was 5.58…
Nu ga ik bij de Leenbakker werken en krijg als 21 jarige 6.70 als ik het goed heb. In ieder geval meer dan 6.50 :slightly_smiling_face:

Wat verdien je eigenlijk weinig in winkels…

Ik werk nu zelf in de schoonmaak, niet het meest ideale baantje, maar ik verdien nu 11,15 bruto per uur en ik ben 23.