Hoeveel tijd besteden jullie dagelijks aan jullie schoolwerk?

Hallo meiden,

Ik ben benieuwd hoeveel uur jullie gemiddeld op een dag aan jullie schoolwerk besteden. Ik besteed ongeveer 1 tot 2,5 uur per dag aan mijn schoolwerk en veel mensen noemen mij dan een nerd en zeggen dat zij niets aan schoolwerk doen.

Ik zit in 4 Havo en heb het op dit moment erg druk met herkansingen, dus besteed ik nog meer tijd aan school.

Het ligt heel erg aan mijn blok.
Sommige blokken hoef ik eigenlijk nooit wat te doen, alleen hoorcolleges. En andere blokken zoals deze ben ik wel 4uur per dag bezig en soms langer.
Met tentamens zit ik wel eens 8 uur per dag te blokken.
Ik zit in het 2e jaar op de uni

2e jaar uni
ligt er heeeel erg aan wat voor les ik op een dag heb. 9 tot 5 college lees ik s avonds alleen wat door. Heb ik s middags vrij doe ik wat uurtjes zelfstudie
Maar inclusief contacturen zeker wel 6 tot maximaal 10 uur per dag

Maar trek je niks aan van wat die mensen zeggen joh. Jij hebt ten minste discipline en zij komen zichzelf nog wel tegen

Dank voor de reacties! Ik zal me er inderdaad niks van aantrekken.

Ik ben 4e jaars op het hbo, bij mij is het heel verschillend op dit moment. Soms heb ik dagen niks te doen en soms zit ik van 9 uur 's ochtends tot 9 uur 's avonds te werken op/aan school.

Dat is eigenlijk altijd wel zo geweest. Ik geloof er niks van als mensen zeggen dat ze gemiddeld minder dan 1,5 uur per dag bezig zijn aan school, al leren ze nog zo snel. Tenzij ze hun maakwerk nooit doen.

Oeh verschilt heel erg!! Nu zit ik aan het einde van mijn 1e jaar HBO en het is heel erg druk. Ik zit nu eigenlijk wel minstens 6/7 uur aan school en op schooldagen komen daar nog wat uren bij. Moet zeggen dat ik ook een tijd heb gehad waar ik niks voor school hoefde te doen dit jaar, als ik het minder druk heb doe ik zo’n uur per dag wat aan school.

1 à 2 uur is helemaal niet veel voor havo 4. Was denk ik zelfs nog meer bezig, al had ik wel een extra vak waarvan ik 3 jaar in 1 jaar moest inhalen.
En de mensen die zeggen dat je een nerd bent: die gaan straks óf problemen krijgen in havo 5 óf ze zakken óf ze krijgen ongetwijfeld problemen op het hbo

8 uur college/practica per dag, 5 dagen per week en dan nog officieel minstens 2 uur aan boeken lezen “om bij te blijven anders haal je het niet”, maar ik deed geen reet thuis. Voor tentamens was het dan 8 uur college per dag, 5 dagen per week (mijn opleiding doet niet aan vrij zijn tijdens een tentamen week) en dan 4-5 uur leren 's per dag avonds, maar dat was altijd maar 1 weekje per vak. Dus naast school 4-5 uur per dag aan tentamens 1 week van te voren.

Op Havo maakte ik mijn huiswerk niet en leerde ik 1 dag van te voren (tenzij het Nederlands of Engels was, dan deed ik niks) voor een 6-9 daar heb ik het mee gehaald, maar needless to say is dat niet hoe het eigenlijk hoort en het maakt je geen nerd als je wel netjes huiswerk maakt en je toetsen normaal leert.

Het lag bij mij heel erg aan mijn bezigheden op school op dat moment. Op de middelbare school (ik deed mavo) zat ik denk ik een uurtje aan mijn huiswerk. Ik deed altijd al redelijk veel op school, maar leren moest je dan natuurlijk nog wel doen. Op het MBO deed ik alleen iets als er toetsen aan kwamen en op het HBO wisselde het wel heel erg. Mijn gewone vakken leverden denk ik tussen de 30 en 90 minuten huiswerk op, maar mijn minors namen veel meer tijd (en zelfstudie vooral).
Ligt/lag er dus ook aan hoeveel je al op school had gedaan, hoeveel je je wil inzetten en natuurlijk ook hoeveel tijd het je kost. De een heeft gewoon langer nodig dan de ander.

Ik vind dit overigens vrij normaal. Mensen die zeggen dat ze niks aan school doen; dat kan een aantal redenen hebben. Of;

• Ze zitten op een te laag niveau en ze zouden zichzelf wat meer moeten uitdagen
  • Ze liegen en zitten wél aan hun huiswerk
  • Ze halen onvoldoende of krappe zesjes en zakken misschien uiteindelijk wel een niveau of blijven zitten

Mwah, best wel weinig. Ik heb 6 contacturen in een week nu tijdens mijn minor, als ik thuis ben doe ik niet veel meer. Ik let wel goed op tijdens colleges. :’)

Maar bij mij ligt het iets anders: ik heb nog 1 tentamen te gaan en dat mag ik maken met alles erbij (alle literatuur, alle uitwerkingen, alle college-aantekeningen), dus ik hoef ook niets te leren. :’)

Ik ben 1e jaars MBO, ik doe de opleiding MediaDesign. Ik werk elke dag na school 2/3 uurtjes aan school. Ik ben zo’n persoon die echt niet stopt tot je helemaal tevreden bent met je werk. Daardoor zit ik soms ook wel heel wat meer als 2/3 uurtjes aan m’n schoolwerk, maar ik vind het 't waard. Vind het leuk om te doen, en is natuurlijk ook super als je trots kan zijn op je resultaat.

Ik doe vrij veel. Zit denk ik bijna dagelijks wel 3 uur gemiddeld per dag aan mijn schoolwerk. Heb elke 3/4 weken een project wat ingeleverd moet worden en daarnaast ook nog allemaal andere opdracht, voorbereidingsopdracht en dan heb ik nog geen eens tijd om tentamens te leren. Ik doe nu mijn minor trouwens op hbo.

Ik had in 4 havo standaard 5 tussenuren in de week+vrij veel uitval. In deze uren deed ik vaak mijn maak-huiswerk. Thuis verschilde het heel erg wat ik nog moest doen. Soms was ik in een half uur klaar, soms duurde het 3 uur.

Ik had in de bovenbouw van het VWO altijd van 8:30 's ochtends tot 15:00 of 16:00 les, daarna fietste ik 45min naar huis toe en begon aan mijn huiswerk. Tussendoor avondeten en daarna was ik meestal tot 20:00 of 20:30 bezig, dus best wel veel. Ik zou willen dat ik zo weinig tijd kwijt was aan school…

Ik zit in 2 gym en heb school van 08:30 tot meestal 15:20 (ca. 7 lesuren per dag)en maak daarna huiswerk van 18:00-20:00 (ongeveer, inclusief leerwerk). 's Middags zit ik vrijwel altijd alleen maar op mn kamer te klooien en doe ik dus eigenlijk geen huiswerk ed.