Hoeveel ouder mag jou vriend(je) zijn?

Hoeveel ouder mag jou vriend(je) zijn?
  • Maximaal 1 jaar ouder
  • Maximaal 2 jaar ouder
  • Maximaal 4 jaar ouder
  • Maximaal 6 jaar ouder
  • Maximaal 8 jaar ouder
  • Maximaal 10 jaar ouder
  • 10 jaar ouder of meer

0 stemmers

Hee,
Ik wilde even weten hoe jullie erover denken :slightly_smiling_face:
x Lindsey

Op dit moment ligt de grens bij mij toch wel bij ongeveer 6 jaar ouder. Maar ik vind ook dat het uitmaakt hoe oud je zelf bent. Ik ben nu 21 en als ik met iemand van 27 zou daten, zou ik dat nog oké vinden. Maar een 14-jarige met een 20-jarige vind ik dan weer niet kunnen.

Ik ben 22 en vind oudere mannen altijd leuk, dus 10 jaar zou me niks uitmaken denk ik. :’)

Haha vind ik ook :slightly_smiling_face: Ik ben nu 14 jaar en de grens bij mij ligt toch wel rond de 16 :slightly_smiling_face:

Dat ligt in mijn ogen heel erg aan hoe oud je zelf bent.
Ben je zelf bijvoorbeeld 14, dan vind ik 17 de grens…
Maar als je 20 bent dan maakt het allemaal niet zo heel veel meer uit.

Alles hangt inderdaad af van je eigen leeftijd.

Ik ben momenteel 21 en mij maakt het niet verschrikkelijk veel uit. Al denk ik dat mijn max. toch wel rond de 10 jaar ouder ligt.

Ik ben nu 15 en denk dan 6 jaar toch wel echt de max is. Al zie ik mezelf echt totaal niet met een man van 21 gaan.

uhm
Ik heb 19 en 28 gedaan. (dit was trouwens 8 jaar en een klein beetje, geen 9 jaar) Toen lag mijn max op 29. Nu ben ik 20 en het is echt niet naar 30 gegaan want dat klinkt rete oud

Dus ik denk 9 jaar max dan op dit moment

Als je ouder bent dan 20 vind ik niet echt dat er een grens meer is. Dan ben je oud genoeg om voor jezelf op te komen en ben je waarschijnlijk toch al verder gegaan. Onder de 20 zou je gewoon ongeveer dezelfde leeftijd moeten hebben.
Maar het ligt er ook aan, ik ken een meisje die 3 dagen ouder is dan mij (14 jaar) en zij ziet eruit als 16-17 en ze gedraagt/denkt ook als een 16 jarige, zij vind jongens van die leeftijd ook leuk. Dan vind ik het ook gewoon kunnen.
Maar voor mezelf zijn jongens van 16-17 echt véél te oud, terwijl we maar 3 dagen verschillen

Ik denk 40 ofzo, ik ben 20.

ligt er aan hoe oud je zelf bent. Als je 12 bent ga je niet met iemand van 22… als je 48 bent kan 58 wel al

Ik ben op het moment 22 en ik heb de grens bij de leeftijd van mijn broer, die 31 is. Maar ik zie mezelf niet thuiskomen met iemand die ouder is dan 27.

Ik ben 25 en de max is wel 10 jaar. Al zou ik het wel gek vinden als ik met iemand zou gaan die ouder is dan mijn zus (7 jaar ouder).

Ik ben nu bijna 20 en ik denk wel max, 28, maar ook min 22. Oudere mannen zijn gewoon net iets volwassener en kun je betere gesprekken mee hebben.

Mijn vriend is 4 jaar ouder, maar een man waar ik eerder iets mee heb gehad was 25 (ik was toen 18). Vond ik ook prima kunnen. Mijn max is 8 jaar, anders wordt het echt een te groot leeftijdsverschil. Niet qua volwassenheid maar gewoon vanwege de verschillende levensfases.

Ik ben 21 en mijn grens ligt denk ik wel bij iemand van eind 20 maximaal! Hoef (nu nog) geen dertiger, haha.

Op zich gaat het me niet om leeftijd, maar levensfase. Ik kan als 21-jarige wel een 30-jarige daten, maar als ik nog student ben en hij een fulltime baan en huis en weetikveelwat, dan zal dat toch wel botsen.

Als je 19/20 en ouder bent vind ik dat het niet heel veel uitmaakt omdat je dan wel verstandig en zelfstandig genoeg moet zijn lijkt mij.

Ik ben 16 en mijn vriend is 18 we schelen 1,5 jaar. Op deze leeftijd zou ik niet een jongen ouder dan 19 kunnen daten. 20 zou voor mij een grote uitzondering zijn maar het ligt ook aan de jongen zelf hoe hij is.

Vroeger wilde ik altijd dat mijn toekomstige vriend dezelfde leeftijd als ik zou hebben, of een jaartje ouder. Mijn vriend en ik schelen nu 3.5 jaar en ik vind het eigenlijk prima zo, alleen had hij niet veel ouder moeten zijn, dan had ik het verschil echt te groot gevonden. Heb dan ook max. 4 jaar ouder ingevuld op de poll.

Het interesseert mij eigenlijk niet zoveel. Uiteraard moet het wel een gelijkwaardige relatie zijn. Ik ken ook twee mensen die 22 jaar van elkaar verschillen en dat werkt hartstikke goed en zijn hartstikke blij met elkaar. Tsja, waarom zou je het dan in vredesnaam niet doen?