Hoeveel mensen op feestje uitnodigen?

Hoi allemaal,

Help alsjeblieft!
Ik en mijn vriendin willen een feestje geven voor onze verjaardag, we zijn 17 geworden.
Maar onze vraag was, hoeveel mensen moeten we ongeveer uitnodigen?
30 of eerder iets van 60 want we willen wel echt een party:P
Iemand tipss ofzo voor een echte leuke party met hoeveelheid alcohol en hapjes en alles?

alvast bedankt!

30 vind ik persoonlijk wel genoeg hoor, maar als jij er zo nodig 60 bij willen hebben doe je dat toch.

Ligt eraan waar en hoe, of je een dansfeest in een schuur/tuin/groot huis ofzo doet of een filmavondje, en de hoeveelheid alcohol en hapjes en alles hangt weer af van het aantal mensen :’)

Ja we doen het in de tuin en ook een beetje binnen net hoe het loopt.
gewoon echt een partyyy.
maar we willen niet dat het zo wordt dat je echt groepjes krijgt en een soort van gescheiden feestje, want als we zo veel mensen uitnodigen dan zijn we bang dat het geen leuke sfeer heeft ons feestje :frowning_face:

toen ik er 30 mocht was het al schrappen :slightly_smiling_face:

Ik zou gewoon alle goede vrienden doen en dan zien aan hoeveel je komt. (:

ik denk iets van 30 anders wordt het overbevolkt enzoo en de sfeer ook minder :slightly_smiling_face:

met 30 mensen kan je al een super gezellig feest hebben.
zo kan je iedereen nog een beetje aandacht geven

dat zou ik doen ^

30 mensen vind ik persoonlijk wel genoeg. (: Dan is het ook gezelliger dan met 60 volgens mij.

Maar 30 mensen is ongeveer een klas, en naar mijn gevoel is dat te weinig voor zon feest.

ik zou gewoon al je goede vrienden uitnodigen, en niet kijken naar hoeveel het er zijn… ik zou niet zomaar wat mensen uitnodigen omdat je er 60 wil hebben. met 20 mensen kan je al een hele leuke party hebben!

Nou, ik heb vrienden uit de achterhoek… die jongen zuipt in zn 1tje al een kratje weg… drank is altijd lastig!