Hoeveel MB bij je telefoonabonnement

Hallo Allemaal,

Ik ben van plan om de Samsung galaxy S3 te kopen. Natuurlijk wil ik hier wel een internet abonnement bij.
Je kan dan kiezen hoeveel MB je wilt, maar ik weet nooit precies of ik beter 500 MB of meer moet nemen.
Op school heb ik ook al veel gevraagd wat voor abonnementen mensen hebben, maar de meeste zijn hier altijd erg onduidelijk in en weten het soms zelfs geen eens meer.

Ik wil nu erg graag weten hoeveel mb iedereen ongeveer gebruikt omdat het anders erg veel kost als je hier overheen komt en dit wil ik al helemaal niet, dus mijn vragen zijn:

• Hoeveel MB internet hebben jullie per maand en is dit genoeg?
  • Bij welke provider zit je? en geeft deze aan als je bijna aan je totaal aantal smsjes/minuten of MB zit?
  • Als je onbeperkt internet hebt is dit internet dan langzamer?

Meestal gebruik ik whatsapp veel en bekijk ik af en toe op school een website voor mijn rooster, de trein of iets dergelijks. Ook zou ik wel wat apps willen gebruiken op mijn toekomstige mobiel.

Ik hoop dat het door dit topic allemaal iets duidelijker voor me word en ik zo snel de samsung galaxy s3 kan bestellen :slightly_smiling_face:

Alvast bedankt!
Liefs

Ik zit bij t-mobile en ik heb het Smart Plus 170 abonnement. Dat zijn 170 belminuten/smsjes en 250MB.
Kost 30 per maand(ik vind die abbo’s echt absurd duur waar internet bij zit, maar dit vond ik de enige met redelijke belminuten en smsjes)

Ik heb zover ik gezien er nog nooit overheen gezeten omdat ik altijd wifi gebruik als het in de buurt zit. Als ik op een plek ben waar dat niet is en ik moet even mail checken of mn saldo dan zet ik hem eventjes op ‘pakketgegevens’ en als ik klaar ben zet ik 'm weer uit.

Hartstikke bedankt allebei :slightly_smiling_face:
En ja idd… die abonnementen worden steeds duurder echt verschrikkelijk

Ik heb 2500MB per maand maar 1000MB was ook genoeg geweest.

Ik heb de Galaxy S3 icm een Tmobile iSmart abonnement van 2 jaar met 75 belminuten, onbeperkt smsen en een onbeperkt internetbundel, wat inhoudt dat je 1000 mb op de hoogste snelheid hebt, waarna het kosteloos wordt verlaagd naar 64 kb/s, mocht je eroverheen gaan. Dit alles kost 37.50 inclusief BTW en het eerste halfjaar heb je 50 procent korting.

Ik ben verkoper bij Vodafone, dus weet er behoorlijk wat van, haha!
Wat je bij jezelf moet afvragen, is waar je je telefoon voor gaat gebruiken (voornmelijk het internet natrlijk).
What’sApp je erg veel, hoe vaak bekijk je een website per dag? Gebruik je veel Social Media?
Wat ik hier boven noem is het geen wat praktisch GEEN MB verbruikt. Ik zal mijn eigen situatie schetsen: ik What’sApp en ping 24/7, check zeker 30x per dag Titter, Facebook, NU.nl, etc. Mijn gemiddelde verbruik is zo’n 200 MB, helemaal niks dus.

Kijk je veel YouTube, stream je radio? Ga dan naar een grote(re)bundel. Een filmpje hier of daar af en toe, sure, geen probleem. Doe je het dagelijks, kijk dan naar een grotere databundel.

Echt heel erg bedankt allemaal! hier heb ik echt heel veel aan:)

heel fijn dat jij gereageerd hebt haha, ik ga nu snel even kijken of zo’n abonnement er ook nog is, want dat is natuurlijk erg fijn

Ik heb 300MB per maand en dat is genoeg voor mij, ik verbruik rond de 200 MB. Ik zit bij vodafone en als ik bijna door m’n mb heen ben krijg ik een berichtje hiervan (: Ik gebruik m’n telefoon vooral voor whatsapp, twitter en fb.

Ik heb 500mb. En daar red ik het zat mee. Heb thuis wifi.
Vodafone en die geeft aan wanneer je tegen je max. aan zit. & die heeft ook nog een gratis blox die je aan kan zetten zodat je altijd 50mb erover kan zitten geloof ik.

Oke dan vraag ik het jou aangezien je verkoper bent en ik de medewerkers in 'mijn’winkel niet meer vertrouw :grinning_face_with_smiling_eyes:
Ik heb een mb bundel van 500mb, en kom echt elke maand rond de 2gb uit!!!
Wat ik doe is heeeel vaak fb, twitter en wa. En dan wat je zegt af en toe een filmpje. Misschien net 5 per maand? Ik heb een app waarop ik kan zien hoeveel ik verbruikt heb, en ik zie dat als ik mijn fb refresh ik al 1 mb heb verbruikt. Dat lijkt me niet echt de bedoeling toch? Doe ik iets fout of is dit normaal?

Als iemand anders hier een antwoord heeft mag ook :slightly_smiling_face:

Nou, Facebook en Twitter gaan continu door, als iemand iets tweets of whatever, laadt hij dat automatisch en daarom kost dat dus ook MB. En filmpjes zijn echt heel veel volgens mij op Youtube, dat kan je beter laten dan. Ik zet mijn apps altijd uit als ik er niet meer op kijk via taakbeheer, dan gebruiken ze geen MB.

Ja daar heb je gelijk in, maar ik heb echt nog werkelijk nog nooit iemand gehoord die zoveel mb’s gebruikt (gb’s eigenlijk) Want ik hoor altijd van iedereen fb en twitter kosten niet veel mb, nou bij mij dus wel. Ik heb daar idd ook eens een app voor gehad dat alle apps uit gingen, maar ze gingen gewoon automatisch weer aan. Maar bij mij kan ik dat instellen als ze zichzelf refreshen of als ik dat zelf moet doen, en ik doe dat altijd zelf.

• Hoeveel MB internet hebben jullie per maand en is dit genoeg?
    1 GB. Ik was er deze maand voor het eerst overheen. Maar meestal kom ik rond de 500 ;o

• Bij welke provider zit je? en geeft deze aan als je bijna aan je totaal aantal smsjes/minuten of MB zit?
    Tele2, echt een rotklantenservice. Ze geven het alleen aan als je op de helft zit, je kan ook een app nemen die het meet (zoals ziggo verbruik).

• Als je onbeperkt internet hebt is dit internet dan langzamer?
    /

Handig zo iemand die reageert en bij vodafone werkt:)

Ik heb onbeperkt (ja 2jaar geleden was dt nog goedkoop). Maar ik denk dat 500mb genoeg is als je goed oplet en niet de hele dag spelletjes speelt of op YouTube zit. Bijna overal is tegenwoordig wifi en daar schakel je zo naar over.

Mijn abbonnement is van vodafone en ik heb 250MB. Ik vind dat genoeg, want thuis zit ik altijd op wifi, en meestal heb ik mijn internet ook niet altijd aan staan, maar vaak maar eventjes, en dan zet ik het weer uit. Ik krijg geen melding als ik erover heen ga volgens mij.

Dat is erg raar! Ik moet zeggen dat ik toevallig vandaag iemand in de winkel had met exact hetzelfde; alleen af en toe FB’en, Twitter’en en WhatsApp’en, en toch elke maand fors boven de bundel. Bij haar bleek toen dat zij op de achtergrond een app van YouTube had lopen, deze app liet steeds de nieuwste bestkeken filmpjes oid zien, hij was dus steeds opnieuw en opnieuw aan het laden, hierdoor verbruikte zij ongelofelijk veel MB. Heb jij niet zoiets (per ongeluk) openstaan?
Wat voor telefoon heb je?

Ik lees hierboven dat FB en Twitter ook, wanneer je deze niet gebruikt, MB verbruikt, dit is niet waar. Facebook en Twitter is niet steeds aan het refreshen oid dus dit zal (in elk geval zéééér weinig tot…)geen mb verbruiken.

ik heb nu 300mb maar mn abbo gaat volgende week pas in, maar hoorde idd dat t voor de dingen als whats app, FB en twitter wel genoeg moet zijn als je ook wifi gebruikt als dat kan. Maar ik dacht dat FB en twitter best veel verbruikten? Dat valt dus wel mee?
En weet iemand hoe je het internet helemaal uit kan zetten? (heb samsung galaxy ace). En als t aanstaat, maar je FB staat niet open ofzo, is er dan internetverbruik??

Ik heb 500 mb. en dat vind ik wel genoeg. maar ik heb ook bijna overal wifi waar ik internet gebruik.