Hoeveel kleedgeld?

Hoihoi,

Ik ben 15 jaar (16 in februari) en ik ga waarschijnlijk in het nieuwe jaar over op kleedgeld, maar ik heb eigenlijk geen idee hoeveel geld ongeveer normaal is?
Op de site van het nibud staat dit:
15: 45-80 euro
16: 50-80 euro

Maar is dat met jassen, ondergoed en sokken? Die moet ik er niet van betalen.
Schoenen ga ik waarschijnlijk zelf voor de helft moeten betalen.

Hoeveel krijgen jullie, wat is normaal?

Ik heb zelf geen kleedgeld. Maar er is al wel een topic over! http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/hoeveel-kleedgeld-zakgeld-en-salaris-krijg-jij-2-229758.0.html

Er is idd al een topic voor kleedgeld, maar ik ben ook 15 en krijg 60 euro per maand, waar ik alles behalve ondergoed, jassen en schoenen van moet kopen. Dus gewoon de echte ‘‘kleren-kleren’’ zeg maar koop ik zelf, de rest betalen mijn ouders.

Geen idee, ik heb nooit kleedgeld gehad maar gewoon altijd zelf gewerkt.

Ik krijg €50,- per maand en daar moet ik dan ook echt alles van kopen.

Ik krijg 100 euro en daar moet ik alles van betalen

€150,- per maand

Jassen, laarzen en ondergoed hoef ik er niet van te betalen

Ik ben 17 en ik krijg €40, maar ik hoef geen ondergoed, sokken, jassen en schoenen te betalen in principe, zelfs al doe ik dat tegenwoordig wel gewoon nu ik een baantje heb.

Ik ben 13 jaar en ik krijg 100 euro per maand (10 van me opa en 90 van me ouders) Ik moet daar bijna alles van betalen, behalve en jas, sokken, onderbroeken & bh’s.

ik ben 15 (bijna 16) en krijg ongeveer 104 euro per maand. Dit is 2 x 5 euro zakgeld per week (van mijn ouders en van mijn stiefmoeder) en 60 euro kleedgeld per maand van mijn ouders. Ik moet hiervan alles betalen behalve ondergoed, maar soms koop ik dat ook zelf.

Ik krijg 60,- per maand en ik moet daar alles van betalen. Van ondergoed tot laarzen tot winterjas, broeken, sjaals alles! Is best makkelijk te doen. Ik ben nu 14 jaar en ik groei niet meer.

ik krijg helemaal niks maar als ik ga shoppen krijg ik gewoon genoeg geld mee :’) lekker makkelijk geen gedoe over te weinig geld hebben.

totdat je later zelf geld verdient en dan op je centjes moet letten, denk ik.

ik krijg 90 euro per maand en daar moet ik alles van betalen. overigens gaat 50 euro daarvan op de spaarrekening, dus die 40 euro kleedgeld vul ik dan aan met geld van mn bijbaantje.
wanneer ik 18 ben krijg ik geen kleedgeld meer en dan ga ik leven van mn tegemoetkoming scholieren (100 euro).

ik ben 14 en krijg 67 euro per maand, ik hoef hiervan geen jassen en sportkleding te betalen. met dure schoenen moet ik de helft zelf betalen, en andere helft ouders

Ik krijg inmiddels 75 euro per maand, waar ik de nodige dingen (jas, sokken, ondergoed en dat soort dingen) niet van hoef te betalen. Maar als ik een jas wil terwijl ik er al 2 heb om zo maar iets te zeggen, moet ik het wel zelf betalen omdat het dan niet nodig is.

Wow, wat een verschillende bedragen hier!

Ik ben 17, en krijg 50 euro. Jassen hoef ik er niet van te betalen, en vaak krijg ik voor de winter en de zomer ook één paar goede schoenen.
Als ik dan nog meer schoenen wil, moet ik ze wel zelf betalen.

En als ik 18 ben krijg ik geen kleedgeld meer, maar dan betaal ik m’n kleding van de tegemoetkoming scholieren (100 euro ongeveer dacht ik.)

Ik ben 13 jaar en krijg per 3 maanden 200 euro hiermee moet ik alles betalen behalve jassen, schoenen. Dure schoenen moet ik wel zelf ermee betalen. Is dus prima te doen :slightly_smiling_face: