hoeveel kcal per dag voor gewichtsverlies zonder sporten?

haaaai,
ik ben hier nieuw, maar ik lees al een poosje mee… wist niet of ik een account zou aan moeten maken maar heb het toch gedaan!

ik heb een vraag;
als je gewicht wilt verliezen, maar je sport niet elke dag (eigenlijk maar 1/2x) per week, hoeveel kcal mag je dan max. per dag eten zodat je nog wel gewoon gewicht verliest?

doei! x

dat ligt er ten eerste aan wat je gewicht is, en je dagelijkse routine etc.

zal ik dat hier neerzetten?

ik fiets elke dag 15 min. (school)
verder gewoon huishoudelijke activiteiten, niet veel bijzonders.
ik ben 1.85 en ik weeg 85,5 kg.
verder heb ik gym op donderdag, 1 uur.
en op zaterdag sport ik nog 1 uur.

ik wil wel graag sporten door de weeks maar ik zit in 3 gym en ik heb daar gewoon geen tijd voor!

Hoe veel wil je afvallen per week, is ook belangrijk om uit te rekenen.

Uh, ik zou uitgaan van 1400~1500kcal per dag om per week een halve kilo kwijt te raken.

Ik denk rond de 1500 kcal.

het liefst 1 kg per week.
opzich is het weinig eten niet zo erg.
ik blijf wel gewoon vitamines en mineralen eten en die producten houd ik er ook zeker in, maar tussendoortjes die calorie-arm zijn, zijn prima.

ik heb net even uitgerekend hoeveel kcal ik vandaag heb binnen gekregen en dat zijn er 998.
en ik heb verder geen rommelende buik gehad, gewoon 5 kleine maaltijden gegeten.

als je rond dat aantal kcal eet, hoeveel van je dan af per week?

Ja haha, het liefst viel ik in een week 5 kilo af en kon ik daarna weer normaal gaan eten.
Calorieën heb je óók nodig he, dat is gewoon energie en die gebruik je ook.
Als je rond dat aantal kcal eet elke dag dan verwijs ik je vriendelijk door naar professionele hulp om jou van je anorexia af te krijgen.

Ja maar als je veel minder dan 1500 kcal per dag gaat eten val je snel af en kom je daarna snel weer bij… Ik zou het gewoon op 1500 kcal houden, je hebt ook al je voedingsstoffen nodig.
Drie gezonde stevige maaltijden (4 boterhammen, yoghurt en avondeten) en dan 2 of 3x een licht tussendoortje (fruit, cracker of iets).

maar is het zo dat je zonder sporten maar gewoon minder eten ook vet afvalt of alleen maar vocht?

Ja je valt ook vet af. Maar zonder te sporten gaat het waarschijnlijk wat langzamer. Als je sport bouw je spieren op + je verbrand kcal tijdens het sporten. Hoe meer spieren=hoe meer kcal je op een dag verbrand. Maar zonder veel sporten kan het ook prima, dat heb ik zelf ook gedaan =) Maar ga niet te weinig eten, als jij nu 1000 kcal op 1 dag zal eten en over 3 maanden weer gewoon 2000 zit het er in no-time weer aan.

Ja dan val je ook vet af ja -__-

Zou naar een diëtist gaan. Veel mensen denken dat dat alleen is voor hele dikke mensen maar ook voor andere mensen met vragen over voeding zijn ze er. Zij weten het beste hoe je het gewicht er af krijgt en nog belangrijker, hoe je het er af houdt!

ik zit nu op het camebridge 800 dieet en ben er mee in 12 weken 16,8 kg afgevallen. wat houd het in? s’ochtends een shake, s’middag’s een reep en savond avond eten terwaarde van 400 kalorieen. ik doe met 800 kalorieen per dag maar het kan ook met 1000, denk er wel altijd aan dat je van alles wat in neemt en als je je tussendoortjes weg laat het ook heel veel scheeld

succes!

Dit is echt zó ongezond. Voor een korte periode, prima, maar dan als je daarna weer gezond en normaal gaat eten kom je sowieso weer aan. Het beste is gewoon gezond eten, dus 5 x per dag eten, niet te grote porties. Ochtend, tussendoor, lunch, tussendoor, avondeten. 2 x per dag fruit, misschien wat zuivel en veel groenten. Oja; en qua drinken, probeer alleen thee, water en eventueel crystal clear te drinken :’)

Ik zou gewoon eerst 1500 proberen en als dat niet werkt of te snel gaat, gewoon veranderen en uittesten :slightly_smiling_face:

Dit kan je simpelweg niet zo bepalen. Buiten je dagelijkse lichamelijke activiteit speelt je leeftijd, lengte, lichaamsbouw, metabolisme, eetgewoonten, en een hele reeks genetische factoren zoals aanleg om dik te worden, of je snel vocht vashoudt, etc.
Als je wilt afvallen kun je het beste gewoon 3 maaltijden per dag en alleen fruit, groentesnacks en water tussendoor. Je kan beter je bewegingspatroon aanpassen dan radicaal je eetgewoonten aan te moeten passen.

^ Ik denk dat je wel moet beginnen met andere eetgewoonten - vooral voor de toekomst. Als kleine beetjes helpen, dan is het postief om zo het gewicht te behouden op latere leeftijd. Sporten helpt voor sommigen maar tijdelijk, als ze stoppen komen velen weer aan als hun gewoontes niet zijn aangepast.

Velen hebben al gereageerd, maar vergeet ook niet te veeeel water te drinken. Water zorgt voor de afvoering van afvalstoffen.
Ik raad shakes en dat soort dieten af, dit werkt maar tijdelijk.
Let ook op de kleine dingetjes, zoals snacks. Na het avondeten niks meer eten bijvoorbeeld, ook geen snack of koekje. Vermijd alle soorten frisdrank, dat kan 5 kilo per jaar schelen als je elke avond 1 glas cola drinkt (!).
Als je dit soort dingen aanleert, dan ben je al goed op weg.

Eetgewoonten (radicaal) aanpassen is vaak veel moeilijker dan opbouwen om te gaan sporten - als je een sport kan vinden waar je plezier in hebt. Sporten zul je gewoon moeten blijven doen, het is geen middel om enkel af te vallen. Je zult moeten blijven sporten om op gewicht te blijven.
Snacks waar veel verzadigde vetten en koolhydraten inzitten zijn de boosdoeners, het schrappen daarvan is al heel wat.
Groene thee doet ook wel wat voor je stofwisseling heb ik gemerkt.
Maar al die ‘‘trucjes’’ zetten geen zoden aan de dijk.

Waarom wil je afvallen dan? Ben je te zwaar? Sorry het al ergens stond hier