hoeveel inkopen voor feestje ?

dag lieve allemaal,

17 september word ik 18 jaar en geef een feestje in een afgehuurd zaaltje !
nu is bij mij de grote vraag: hoeveel drank moet ik inkopen ?
het is voor 65 mensen, ongeveer 30 mannen, 30 vrouwen en 5 kinderen.
iemand een idee hoeveel ik in moet slaan ?
(kratten bier, rose bier, jills, cola, fanta en sap, verder wil ik 2 flessen bacardi kopen.)

heb dit nog nooit eerder gedaan dus hoop dat iemand me een beetje helpen kan.

groetjes !

ik ben echt heel erg slecht in dat soort dingen, dus zie dit maar als een upje, haha
en alvast gefeliciteerd!

hihi dankje ! :wink:

Hangt er vanaf hoeveel iedereen drinkt.
Ik vierde zelf 1.5 week geleden mn 18e verjaardag, ongeveer 22 mensen kwamen er en er zijn 5 biertjes, 1 fles cola, 1 fanta, 1 prosecco en half pak sinaasappelsap op gegaan. Ohja, en 6 tequilla shotjes.
Maar dat is dus extreem weinig.
Ik had:

• 2 kratten bier
  • 6 flessen prosecco
  • 1 fles amaretto
  • 1 fles pisang ambon
  • 1 fles safari
  • 1 fles malibu
  • 1 fles tequilla
  • 4 pakken jus d’orange
  • 8 flessen cola
  • 8 flessen fanta

Ik had trouwens ook niet verwacht dat alles op zou gaan qua frisdrank etc, was de bedoeling ook niet, want had dag daarna ook nog feest voor familie.

Ik zou 3 a 4 kratten bier inslaan, wat bacardi en wat wijn ofzo. Daarnaast kan een paar flessen met fris. Beetje lastig in te schatten, aangezien je het een beetje moet afstemmen op de mensen die je hebt uitgenodigd.

Ligt eraan of het zuipers zijn of niet :'D

ik weet niet waar je woont, want vaak is dat verschillend wat je nodig hebt qua regio.

hier word bv veel bier gedronken ( achterhoek).
drinken je vrienden veel alcohol?

Ja idd, ik bedoel er komen kinderen, dan wordty het vast niet party hardy.

Je kan naar een drankencentrale gaan en wat inkopen doen en dan vragen of, als je volle flessen overhebt, je ze terug mag dragen.

even update,
heb besloten bier, zoete en droge witte wijn, en roze canei te schenken qua alcohol.
en dan als fris, fanta, cola, spa rood en sap.
en denk dat alle mannen aant bier gaan, en niet alle meiden aan de wijn gok ik…
ik wil het ook gezellig houden en niet alleen leuk vanwege de alcohol die iedereen op heeft, :wink:

Oh bah zoete witte wijn en canei :’)
Dacht dat de meeste rond hun 18e wel van die slechte wijnsmaak af waren…

^ Canei en zoete witte wijn is juist lekker, maar ik denk ook wel: hoe ouder je wordt hoe minder zoet de wijn ;p

Ik weet niet of je de drank als zelfservice doet, maar dan zou ik geen sterke drank kopen. Dat is echt vet zonde van je geld, mensen gaan dan lekker een vol glas van je bacardi inschenken en het is dan binnen een half uur op.

ik had op mijn feestje een biertap, er waren ongeveer 50 personen, en aan het eind van de avond was er nog bier over, het heeft ongeveer 80 euro gekost dan, en voor de rest had ik wijn (24 flessen) en er zijn er 6 opgegaan.

En voor de rest genoeg fris en sapjes lijkt me?

up.

ik gaf een feestje voor 25 mensen, maar het was niet met drank, ben namelijk 14. Maar toen hadden we wel 65 liter drinken ;p… was wel aardig wat over, maarja.

ik ben bijna 18 en lust echt geen wijn(en bier)… ik weet neit of er ook dat soort meiden in jouw vriendenclub zijn/ bij de uitgenodigden zijn want daar zou ik toch wel even rekening mee houden… gewoon een fles malibu ofzo kopen, dat loopt altijd wel :wink: