Hoeveel hugo halen voor oud&nieuw

Een beetje laat maar vanavond vier ik oud & nieuw met mijn vriend en zijn vrienden. Totaal zijn er (met mij erbij) 3 meiden als aanhang mee, en omdat het bij mijn vriend is heb ik gezegd de hugo te halen.
Alleen probleem is, ik ken die meiden niet supergoed dus heb geen idee hoeveel zij drinken, maar wil dus zeker niet te weinig hebben.
Allemaal tussen 19-23 jaar en student (dus wel wat gewend qua drank)

Normale stapavonden zit ik met vriendinnen van 21:00-00:00 in te drinken en rekenen wij altijd 1 a 2 fles pp, maar blijft vaak wel wat over.

Nu zitten we van 19:00-01:00 en dus ook incl eten.
Ik vind het heel moeilijk schatten.

Eerder nooit nieuwjaar gevierd dus nooit drank gehaald voor zo’n langere avond.

Wat doen jullie altijd en zouden jullie adviseren?

Wow 1 a 2 flessen per persoon, jezus.

Ik zou gewoon een keuze maken en als het op is, is het gewoon op. Je hoeft je niet te lopen bezatten met oud en nieuw.

Ik zou 5 flessen halen. Zelf drink ik ook zo een fles op inderdaad. Als het op is, is het op. En als er iets overblijft is dat ook geen ramp, aangezien jij het dus zelf ook drinkt.

^ Nee wacht, ik zou 6 flessen doen. Tijdens het eten drink je vaak al twee glazen, en dan is het best een lange avond ja. Beter te veel dan te weinig! Zou ook wat lullig zijn dat jullie halverwege de avond al aan de cola moeten. Anders kun je het ze ook altijd zelf vragen, niks raars aan.

Of iedereen neemt gewoon zelf drank mee. Geen gezeur en iedereen is tevreden

1 fles per persoon.

Ik zou zelf voor een halve fles p.p. gaan, eerlijk gezegd. En dan een fles erbij als reserve.

Van jezelf uitgaan wat je drinkt op een avond… Tenzij je van jezelf weet dat je meer dan gemiddeld drinkt natuurlijk.

Ik weet niet of er verder nog wijn of champagne of iets is?

Ik zou gaan voor het aantal dat je zelf gemiddeld drinkt x het aantal personen + 1 fles extra.
Maar ik geef toe, ik en mijn vrienden zijn redelijk stevige drinkers en ik zou mezelf er best lullig over voelen als rond een uur of 10 alles op is…

Er is verder geen wijn of champagne. Wel bier van de jongens maar ikzelf lust dat bv niet, van de andere meiden weet ik dat niet zeker.
Ik zou het idd rot vinden als er vanaf 10 niks meer is qua drank. Ik vind het niet erg om flessen over te houden want die drink ik in de komende weekenden dan wel op, dat is het probleem niet.

Ik zou in zo’n geval liever te veel dan te weinig halen. Het is toch lang houdbaar spul, dus zolang je zorgt dat er niet meerdere flessen tegelijk open gaan kan je ze gewoon bewaren tot de volgende gelegenheid als je over houd.

hoe is het gegaan?

Heb uiteindelijk 6 flessen gehaald.
Had er nog 1,5 over uiteindelijk.

Bedankt voor het meedenken allemaal.