hoeveel geld moet ik meenemen op een all-in vakantie?!

Heyheeey!

Ik ga in juli voor het eerst samen met mijn vriend op vakantie. Turkije, 8 dagen, all inclusive. Geld uitgeven aan eten en drinken hoef ik dus niet. Enige dingetjes zijn dus bijvoorbeeld; souveniertjes, kleren, (water)scooter huren… (excursies hoeven van ons niet zo) Nou vraag ik me dus af hoeveel geld jullie mee zouden nemen op zo’n vakantie zonder dat je echt heel erg op je geld moet letten. Ik heb genoeg gespaard maar ik ken mezelf: als ik bakken met geld meeneem gaat het ook op ook en dat is natuurlijk ook niet helemaal de bedoeling :stuck_out_tongue:. Ik zoek dus een middenweg! :slightly_smiling_face:

Ik zou rond de 300-500 euro meenemen.
Want je weet het maar nooit hoe duur het allemaal is vooral in die toeristische gebieden :’)
En als ik jou was gewoon proberen om niet in een keer alles uit te geven.
Denk maar zo je bent er maar 8 dagen en in die 8 dagen “500 euro” uit te geven is veeeeeeeel xD

Ik denk dat als je 200 euro kwijt bent en dan dan nog veel is. Op een normale vakantie (dus niet all inclusive) ben ik altijd rond de 300-500 euro kwijt naast hotel dus voor daar lijkt me dat wat overdreven.

Het hangt er heel erg van af wat je gaat doen. Voor sommige excursies betaal je zo 50 euro terwijl je ook gewoon twee buskaartjes (van misschien 5 euro, dat was op Kreta tenminste) kan kopen.

Ik zou gewoon 200 / 300 euro meenemen en je pinpas meenemen zodat je altijd nog bij kunt pinnen als dat nodig is.

Ik was vorig jaar denk ik 350 kwijt voor een week. Daar ging alleen wel al 100 euro vanaf aan excursies en nog 30 aan bustickets naar andere stadjes. Verder heb ik het meeste geld uitgegeven aan uitgaan. Als je dat niet zou doen, zou het een hoop geld schelen haha.

Edit: O ja, vergeten te vermelden dat ik vorig jaar ook in een all inclusive hotel zat :grinning: Af en toe wel wat eten gekocht onderweg en de laatste dag moeten we zelf avondeten kopen omdat we vroeg weg gingen.

Het ligt er inderdaad ook aan wat je allemaal gaat doen. Als ik All Inclusive zou gaan dan zou ik best een keertje naar het stadje willen maar voor de rest zou ik alleen maar met mijn kont in de zon gaan liggen. Dat is dan ook wel een beetje de vakantie waar je voor kiest zeg maar. Naar mijn mening kun je wanneer je veel wil gaan doen (zoals uitgaan, excursies, etc.) beter in een appartement of hotel gaan. Dat is dan denk ik goedkoper.

^ Maar dan heb je geen gratis cocktails :stuck_out_tongue: . Dat scheelt echt een hoop als je die allemaal los moet kopen. (misschien drink ik teveel maar had toch zo’n 10 gratis cocktails per dag, dus toch ongeveer 50 euro)

Ik zou minimaal 200 meenemen tot max. 400. De excursies zijn namelijk wel erg leuk want van 8 dagen all-in wordt je op een gegeven moment gek. En het lijkt me dat je ook echt wel een keer moet gaan uit eten oid.

Het idee van all inclusive is toch dat je de cocktails gratis krijgt? Daar kijk ik wel naar bij het boeken in ieder geval. (Ik ga deze zomer voor de tweede keer.)

In Turkije hebben ze geen euro toch? Dus ik zou het daar ter plekke pas pinnen.
Maar wel zoals iedereen zegt voor de zekerheid wat extra’s op je bankrekening laten staan.

Wat wil je in de middag doen? Want als je dagjes weg gaat, naar het strand etc. Heb je voor je lunch denk ik wel uitgaven. Daar moet je ook rekening mee houden. En dan zou ik op zo’n breed gezegd: 15 euro omgerekend p.p rekenen als je ergens ook echt gaat zitten lunchen. Al liggen de prijzen daar wel lager dan in Nederland.

En ga je 's avonds uit? Of op een terrasje zitten? Daar moet je ook rekening mee houden.

Je kan zowel met euro als lira betalen, maar volgens mij hangt het er ook van waar je precies in Turkije op vakantie gaat.