Hoeveel geld meenemen op vakantie?

Ik ga binnenkort voor een week op vakantie met mijn vriend. We hebben halfpension (ontbijt en diner dus inbegrepen) we lunchen dan dus ergens in de stad. Drankjes zijn ook niet inbegrepen en we zijn wel van plan cocktails te drinken die ook duur zijn. Ook willen we misschien nog 1 of 2 excursies doen.

Wat zou een goed bedrag zijn voor 2 personen om mee te nemen en hoeveel nemen jullie zelf altijd mee?

Welk land ga je heen? Kosten hangen natuurlijk wel af van hoe goedkoop/duur het land is.
Als ik met vriendinnen ga voor een dag of 5 (bijvoorbeeld naar Boedapest of Londen) ben ik op reis en accommodatie na meestal rond de 150 euro kwijt. En dan letten we ook niet echt op prijzen.

Het ligt er denk ik ook aan wat jouw budget is. Voor lunch zou ik 20€ per persoon per dag aanhouden, dan zit je meestal wel goed. Verder nog drinken halen voor overdag, misschien een ijsje, zit je al snel op 10€ per persoon per dag. Daar komen dan nog de cocktails bij (10-15€ per stuk).

Daarbij zou ik ook nog voor een reserve gaan, mocht je toch veel duurder uit zijn met dingen of wil je een keer uitgebreid lunchen.

Cyprus! Weet niet hoe goedkoop het daar is.

10-15 per stuk?! Jeetje wat veel.

Ja natuurlijk probeer ik zoveel mogelijk mee te nemen maar ik heb geen duizend euro ofzo op mijn bank staan, probeer zo een beetje te peilen of ik nog meer moet sparen dan dat ik nu heb (600 euro voor 2 personen).

Bedankt allebei.

Ik ben zelf nooit in Cyprus geweest, dus dat weet ik helaas niet :’)
Op de ANWB site kan je wel wat vinden over het prijspeil en valuta, dus misschien kan je daar even kijken?

Ik krijg die subpagina niet geopend namelijk.
Heel veel plezier in ieder geval!

Bij mij doet ie 't ook niet, lekker handig van ze :hammer:
Bedankt!

Ik zet altijd al mijn beschikbare geld op mijn betaalrekening.
In Berlijn at ik voor 20 euro per dag alles, met dan nog alcohol erbovenop. Excursies kosten rond de 5-15 euro p.p.
I

Ik probeer zelf altijd rekening te houden met 50 à 100 euro per dag. Puur zodat ik niet wil stressen tijdens de vakantie om geld =’]
Denk niet dat je elke avond in het hotel wilt eten en ook weleens buiten de deur lekker wilt dineren?

Je kan toch ook daar pinnen als je niet genoeg bij je hebt? (dat zou ik fijner vinden dan met 600 euro op zak rond te lopen iig)

Ik zou gewoon je pinpas meenemen!

Prijzen in Cyprus zijn gewoon vergelijkbaar met andere toeristische bestemmingen in Europa. Het hangt dus vooral af van wat jullie willen gaan doen. Er is nogal een verschil tussen elke dag uitgebreid lunchen bij een hippe strandclub of ergens een simpel broodje halen. Daarnaast kunnen de kosten van uitgaan vrij hoog oplopen natuurlijk als je dat elke dag wilt (clubs met entree en dure drankjes).

Ik ben net terug van een vergelijkbare vakantie, ik kwam op ongeveer de volgende kosten uit:

• Lunch €20 per dag (indien uitgebreid lunchen, anders €5)
  • Diner €30 per dag (hoofdgerecht + dessert + drankje, kan goedkoper)
  • Overig €10 per dag (Ijsjes, flesjes water, bus kaarten, zonnebed huren ofzo)
  • Uitgaan €25 per avond dat we gingen

Kosten van diner is voor jullie dus niet relevant, voor zover jullie iedere dag in het hotel eten. Cocktails zijn vaak €10-12 in clubs, in het resort misschien iets goedkoper. Excursies kunnen erg duur zijn (via organisatie), maar je kan ook zelf erg leuke goedkope uitstapjes verzinnen.

Ik zou zelf iets van 250 euro contant meenemen en je pinpas uiteraard.

Ik rekende dit ongeveer op mijn vakantie:

Lunch: 15 tot 20 euro p.p
Extra hapjes en drankjes op een dag (niet alcoholisch in mijn geval) 25,- p.p
Uitstapjes per dag 12,50
Shopgeld voor een week 150,- (ik ben niet een hele grote shopper maar ik neem wel altijd iets mee naar huis)
Ik rekenende dan ook nog uit om 25% erbovenop te rekenen voor onverwachte dingetjes.

Ik heb geen idee wat dure drankjes kosten maar reken dit ruim. Beter dat je teveel bij hebt dan te weinig.
Ik zal ook meerdere portemonee’s mee nemen. 1 om mee te nemen voor jezelf en 1 gezamelijke om etentjes van te betalen enzo.

Ja je gaf aan dure cocktails te gaan drinken, 10-15 euro dat vind ik dure cocktails haha. En het is ook een uiterlijke prijs he, dit hou ik meestal aan om niet tekort te komen.

Ik zou inderdaad pinnen als dat kan, je wilt niet beroofd worden ofzo.

Ouders meestal 500 euro per persoon, en ik had dan nog 150 bij. Wij hebben daar gewoon nog gepind.

Oud topic, slotje