Hoeveel geld mee naar londen?

Halloo,

In de voorjaarsvakantie ga ik 5 dagen naar Londen met een vriendin. Ik ben 15 en zij is 17. We overnachten bij haar familie dus verblijf hoeven we niet te betalen ofzo en onze ticket ook niet. Maar ik vroeg me af, hoeveel geld ik ongeveer mee zou nemen? Ik heb namelijk geen flauw idee, ben nog nooit in londen geweest. Hebben jullie misschien een idee? Voor het shoppen, maar ook voor de bezienswaardigheden.

:upside_down_face:

Hoeveel ben je gewoon van plan om uit te geven? Ik had voor 5 dagen voor kleding zo’n 250 mee en heb dat bijna allemaal opgemaakt en als ik meer had gehad had ik wel meer gekocht. Maarja, ik weet niet hoeveel je over hebt ervoor en hoeveel je hebt… Bezienswaardigheden zijn vaak gratis in Londen trouwens. Ik zou wel rekening houden met de metro. Wij hadden een oystercard waar we dan telkens geld op zetten, dat was goedkoper dan een weekkaart.

Het maakt me niet zoveel uit hoeveel ik meeneem, als ik maar niet erg te kort kom ofzo. En bedankt, ik wist niet dat de bezienswaardigheden gratis waren! En waar kan je zo een oystercard kopen?

Ik ben vorig jaar naar Londen geweest, en ik had iets van 50 euro contant mee voor als we onderweg iets gingen eten/drinken en voor de kleine dingetjes, en verder mijn pin, maar ik heb een wereldpas van de rabobank dus weet niet of jouw pin het in het buitenland wel doet

Jaa ik heb ook een wereldpas van de rabobank dus dat komt wel goed, en hoeveel heb je in de totale vakantie uitgegeven aan bezienswaardigheden en shoppen?

Ik geef aan shoppen daar ong 150/200 eurouit in 2 dagdn hahaha en dat is alleen nog maar kleding.

Haha, zover zou het ook niet gaan. Maar veel shoppen ga ik zeker! me kledingkast moet even aangevuld worden, en dat wou ik doen in londen!

Ik was er 5 dagen met school dus we moesten van tevoren voor de hele reis inclusief bezienswaardigheden, metro etc. 350 euro betalen, maar als je ging shoppen moest je dat natuurlijk wel zelf betalen. Aan shoppen heb ik iets van 150 euro uitgegeven maar dat kwam ook omdat we niet de hele week gingen winkelen, we hadden maar 3 middagen om te shoppen verder gingen we naar museums enzo. Maar als je gewoon voor de kleine dingetjes contant meeneemt en verder de pin dan heb je altijd genoeg.

Ik ga toevallig ook in de voorjaarsvakantie maar dan 4 dagen, ik neem 500,- mee :slightly_smiling_face:

Okee! dankjewel!
:bowing_man:

Ik zal maar even kijken hoeveel ik maximaal krijg van me ouders en ook lenen, want omdat ik twee maanden niet heb kunnen werken heb ik nu niet zoveel geld pff
Maar bedankt.

nou dat gaat zeker lukken! geweldige stad is dat.

nou ik zou toch flink wat meenemen. zeker als je fan bent van o.a lush dat is daar zoveel goedkoper. en ik zou zeker kijken voor dingen waar je vaak gebruik van maakt kijken of het in londen goedkoper is (is meestal zo)

Ik was er 4 dagen met school, de reis zelf koste iets van 400 euro, inc. de bezienswaardigheden en onbeperkte metro pas. We zaten in een gastgezin en daar kregen we elke dag een ‘lunchpakket’ van mee. Ik heb zelf wat eten/drinken, een Londen trui, wat andere kleren en souvenirs gekocht. Had 100 euro mee en heb het daar makkelijk mee gered!

jaa dat ga ik zeker doen! bedankt voor tip!

okee leuk! bedankt!

Je hebt het over geld meenemen, maar zou je het dan hier al bij een exchange office halen? Als dat je idee was: niet doen. Je hebt dus een Rabobank wereldpas, die heb ik ook, en ik heb in een jaar in Engeland studeren enkel bij twee telefoonwinkels mijn pinpas niet kunnen gebruiken. Met andere woorden: je zal vrijwel overal je pinpas wel kunnen gebruiken. En je kan dáár bij een pinautomaat altijd nog een bedrag uit de muur trekken, dat is in ieder geval goedkoper dan die exchange rates van kantoortjes en loketten op het vliegveld etcetera.

The Oystercard kun je halen bij alle loketten (zitten bij bijna alle metrostations) als het goed is. Op deze site staat alles over het openbaar vervoer in Londen :slightly_smiling_face:

gewoon pinnen daar. ik zou van te voren niet eens geld mee nemen. of naja. misschien 50 euro (maar dat dan in pond ofzo) voor noodgevalen zeg maar. dat je altijd wat op zak hebt.
maar geen grote bedragen want stel je portemonnee wordt gejat, dan ben je mooi alles kwijt. beter pin je gewoon zoveel mogelijk in de winkels. wil je toch uiteindelijk contant betalen, dan heb je daar wel banken waar je geld kunt opnemen.

Als je buiten de deur eet, gaat winkelen en bezienswaardidheden wilt zien zou ik persoonlijk wel iets van 400 euro meenemen