Hoeveel geld geven jullie uit aan eten?

Ik woon op kamers en kwam er achter dat ik best veel geld uit geef aan eten. (250 euro per maand.)
Nu moet ik heel eerlijk zeggen dat ik altijd naar de AH ga en redelijk wat A-merken koop. Ik hoefde nooit echt op te letten omdat ik veel werk en een toelage krijg. Aangezien ik nu een bestuursjaar doe en hierdoor minder tijd heb om te werken vraag ik me af of het niet goedkoper kan.

Hoeveel geef je uit aan eten per maand of per week? Houd je je dan aan een bepaald budget of koop je gewoon wat je lekker vind? Let je op aanbiedingen of ga je naar goedkopere supermarkten of de markt? Alle tips zijn welkom!

Er is op zich niets mis met euroshopper? :slightly_smiling_face:

20 euro per week, daarnaast nog 5 euro aan random broodje of drinken dat ik op school ofzo koop, en 1x avondeten per week waar ik dan ong. 8 euro (maximaal) aan uitgeef. Maar wij koken ook met z’n allen, ieder één keer per week. Dus als je alleen woon snap ik nog wel dat je aan 250 euro komt, maar ik vind het dan nog best wel veel. :’] En ik ben 2 dagen per week bij mijn ouders waar ik dan avondeet, omdat ik ook twee keer per week werk in mijn oude dorp.

Uitgaan-drinken heb ik trouwens niet meegerekend, maar dat ligt er net aan of ik die week uitga of niet.

Dat heb ik ook helemaal niet gezegd? Ik koop voornamelijk heel veel groenten (ik eet bij iedere maaltijd groenten), fruit, kwark en eieren. Groenten en fruit heb je volgens mij sowieso niet van euroshopper. Is dat goedkoper op de markt?

50 euro per week.
al is dat krap…

Jawel, ik eet bijna iedere avond zo’n zakje diepvriessperziebonen van AH euroshopper 450gr. Die is 60 cent.
Dus 60 cent per avond aan groente is niet veel :slightly_smiling_face:
En bijna iedere avond… dat is omdat ik maar tegen weinig groente kan :stuck_out_tongue:

15 euro per week.

Lidl, Aldi en een paar dingen op de markt.

Ik plan altijd mn maaltijden een week van tevoren en dan als ik weet dat ik bijvoorbeeld drie paprika’s in een zakje koop (is goedkoper), dan doe ik bijvoorbeeld de ene dag een gevulde paprika, dan nasi met prei en paprika, dan een pastasalade met sla en paprika. Dus in bulk kopen en dan meerdere keren gebruiken.
Restjes vries ik altijd in. Scheelt ook nogal.

15 euro per week. :sunglasses:

Ik heb hetzelfde! Ik winkel dan wel bij de goedkoopste supermarkten, maar woon in het buitenland waardoor ik standaard 50 euro per week is, en daar moet ik nog heel zuinig voor doen. Koop je ook AH-huismerk of niet? Dat is gewoon goed lekker eten, net als huismerk van veel andere gemiddelde supermarkten. Probeer eens een goedkoper merk, en eet bijv. 2x per week wat simpeler of wees creatief en maak je restjes op in een wrap :slightly_smiling_face:

Ik woon alleen en besteed ongeveer 20-25 euro per week aan eten. En ik koop ook altijd groenten vers, en best veel. En ik koop ook altijd lekker vers brood. Maar het scheelt wel dat ik geen vlees eet en kaas altijd van thuis meeneem. Op de een of andere manier hoef ik nooit wat weg te gooien, dus ik sla blijkbaar precies genoeg in.

Bij de lidl is groente en fruit heel goedkoop en lekker!

Ik besteed ongeveer rond de 40 euro per week. Ik koop altijd gewoon wat ik lekker vind en dat varieert van A-merk tot gewoon supermarkt-merk. Wel let ik altijd op de aanbiedingen, vooral bij groente (ik lust alleen maar vers) en fruit en natuurlijk wasmiddel aangezien dat ook zo achterlijk duur is. Oh en als je een vriezer hebt, gebruik die dan ook. Voor 1 persoon koken is meestal duurder dan voor meerdere personen dus koop gewoon een groot/familie verpakking en wat je niet op eet kan je in zo’n diepvriesdoosje doen en invriezen. Ook handig als je een keer geen zin hebt om te koken. :wink:

Ik koop mijn boodschappen bijna altijd bij de Albert Heijn, soms bij de Coop. Ik probeer wel een beetje te letten op goedkoop eten. Maar met name om bijv. geen snoep/chips of luxe broodjes (saucijzenbroodje etc.) te kopen. Bepaalde producten koop ik ook niet in A merk (vla /yoghurt, hier neem ik gewoon het AH merk van) Ook koop ik soms euroshopper producten (maar vaker AH-producten). Maar dingen als beleg voor brood; vleeswaren etc. koop ik wel gewoon vers, van de versafdeling. Want daar vind ik toch wel echt veel verschil zitten in kwaliteit tussen ham van de versafdeling of ham van euroshopper… Ik wil eigenlijk rond de €20 per week, maar dat lukt me bijna nooit, vaker rond de €30-35…

Je hebt diepvriesgroente van Euroshopper, de bonen, spinazi ala creme, doperwten en boerenkool is niet vies ofzo ervan. :slightly_smiling_face: En vers groenten en fruit is vaak wel goedkoper op de markt, en bij de lidl.
1 kilo bananen voor 1 euro bv.

Oja, en ik heb trouwens geen diepvries. Dus ik kan niet iets als diepvriesgroente kopen (tenzij ik het direct daarna ga klaarmaken) of brood /vlees /eten in de diepvries bewaren. Ik denk dat als ik dat had, ik misschien wel wat goedkoper kan eten. Want vaak heb je ook een aanbiedingen voor 2 hele broden voor de prijs van 1 of iets. Maar ik koop altijd een half brood per keer, omdat anders aan het eind van de week het brood te droog is om op te eten. Ook moet ik geregeld eten weggooien als ik daarvan teveel heb gemaakt, omdat ik niet niet (lang) kan bewaren. :S

Ik ben met mn vriend samen en wij geven ongeveer 300-400 per maand uit aan eten…
Nu kopen we wel alleen a-merken en biologisch 3 sterrenvlees enzo, dusja.

Er zit echt heel veel troep in van die euroshopper producten, allerlei e-nummers enzo.

Ik schat zo een 100 a 150 euro per maand. En dan woon ik alleen, maar me vriend eet minimaal 3 keer per week savonds mee. Verder eten we vaak wat er in de aanbieding is.

Als dat zo is dan staat dat toch op de verpakking? Ik zal morgen eens kijken als ik in de supermarkt ben. In veel A-merken zitten trouwens ook e-nummers, ligt er maar net aan wat je koopt natuurlijk…

Het staat ook op de verpakking ja, maar dat veranderd er niks aan dat het erin zit? ;p
En er zitten minder en minder slechte e-nummers in a-merken en biologische producten, al ligt het er idd aan wat je koopt.

^ Nee maar ik bedoel dat als het op de verpakking staat dat ik het dan zelf kan checken. Ik koop namelijk maar heel weinig voorverpakte producten, behalve kwark dus… Ik kan me voorstellen dat er in een pak euroshopper stroopwafels wel veel e-nummers zitten maar in het bloem bijv. weet niet.