Hoeveel eet jij per dag?

Hi Girlsceners,
hoeveel eten jullie per dag? Klinkt misschien als een rare vraag, maar ik kom erachter dat ik de laatste tijd vrijwel altijd honger heb en ongelooflijk veel eet. Ik wil kijken of ik misschien wat minder/gezonder moet gaan eten of dat mijn eetgedrag gewoon normaal is.

Ik eet ook als ik geen honger heb, gewoon om te eten. Heeft mijn eetgedrag een bepaalde naam? Ik voel me trouwens nooit schuldig als ik heb gegeten. En ik eet ook wanneer ik me verveel. Hopelijk heeft iemand tips om me te helpen want ik vind het heel vervelend!

Sorry, ik klikte per ongeluk op Quote i.p.v. wijzigen, vandaar dit bericht.

wat eet je dan zoal? miss handig als je even 1 dag opschrijft wat je heb gegete…

misschien heb je gewoon een grote eetlust, en ben je dus gewoon iemand die erg veel eet, zolang het bij gezond eten blijft (dus als je eet dat niet alles vet of snoep is) kan dat geen kwaad…

maar als je eet om je problemen weg te eten enzo (eten als je je rot voelt, en dat je je tijdens het eten goed voelt maar na het eten heel schuldig) kan het zijn dat je BED (Binge Eating Disorder) hebt… (als je niks doet om het eten weer kwijt te raken)
ga naar www.sabn.nl → informatie eetstoornissen → BED → zelftest

Euhm, niet veel xD

In het weekend, sochtends broodjes, tussendoortje, smiddag ook broodje, tussendoortje en avondeten met toetje ofzo.

maar met school eet ik niks en eet ik alleen smorgens en savonds, maar dat heeft een reden xD

Zolang je maar veel gezond eet en niet snoep enzo, maakt het niet veel uit, waarschijnlijk heb je een grote eetlust :grinning:

Ik eet 's ochtends vrijwel altijd één broodje (het liefst met pindakaas, muhaha) en een craquotte met kaas uit de magnetron of een plakje ontbijtkoek en ik drink sinaasappelsap en thee. Op school eet ik in de kleine pauze vaak een koek of iets dergelijks (in het weekend meestal niets) en 's middags eet ik meestal één groot broodje en drink ik wat dan ook. Rond drie uur neem ik weer een tussendoortje (hangt van het jaargetijde af wat, varierend van waterijs in de zomer tot fondant of pepernoten in de winter) en rond vijf uur neem ik soms een schaaltje chips of nootjes. 's Avonds eet ik rond zeven uur een normale maaltijd, vaak gevolgd door een toetje of iets dergelijks. En dat is het :].

@ BeautyxCore, wat voor reden heeft dat dan?

Nou reden, ik bedoel, dat ik geen zin heb in eten. En ik ziteen beetje in de shit met mezelf enzo, en ik ben veel te bewust van de calorieën die erin zitten en dan heb ik geen zin om te eten, en nee het is geen anorexia.

nee dat zeg ik ook helemaal niet! zelf toen ik 15/16 was heb ik ook zoiets gehad, wilde niet meer eten enzo, maar dat was geen anorexia nee, maar wel op de grens van. nu ben ik 20 en er vanaf, al zou ik wel wat willen afvallen. dus, oja en als je dr over wil praten? mag je me note’en;)

Ik eet aardig veel per dag, maar dit komt ook vaak uit verveling of als ik bijv. chips zie dan MOET ik het eten omdat ik die smaak dan al helemaal in m’n mond heb ofzo.Tussendoortjes zijn echt mijn grootste vijanden <<

Dan ga ik maar eens wat beter proberen te eten. Doordeweeks eet ik trouwens wel erg slecht: 's ochtends ontbijt ik niet omdat ik altijd haast heb en ik neem ook niets mee naar school wat als vervolg heeft dat als ik thuiskom (zo rond 16.00 uur) ik alles eet wat los en vast zit en de hele dag door loop te snacken.

Ik ben trouwens niet te zwaar/dik, dit komt voornamelijk omdat ik 3 uur per week dans anders zou ik nu echt moddervet zijn. En ik word ook down als er geen eten binnen m’n bereik is, heel vreemd. M’n ouders beginnen zich er ook erg aan te irriteren dat ik stemmingswisselingen krijg als er niet genoeg eten is.

Vandaag heb ik dit gegeten:
rond 08.30 uur - 2 beschuitjes, op ieder beschuitje één plakje salami zonder halvarine en een glas ijsthee zonder koolzuur (perzik smaak)

rond 08.50 uur - Één croissant

tussen 12.00 uur en 13.00 uur - 2 pasteitjes met ragout (als lunch) en een glas ijsthee + een glas water.

En verder (nog) niets. Ik zal dit bericht wijzigen als er wat bij is gekomen.

kijk uit dat je er niet te ver in gaat, zo begon het bij mij ook en ik lijd nu al bijna 5 jaar aan een eetstoornis en geloof me dat wil je niet…
het is wel belangrijk om de eerste signalen te herkennen en die heb je wel al een klein beetje, dus wees er op tijd bij!
maarja back ontopic :stuck_out_tongue:

prff, ik heb dat nog nooit echt bij gehouden maar dat zal zeker niet weinig zijn. :cold_sweat:
ik eet best veel, maar kom vrijwel niks aan.
en mijn ma had mij toevallig gisteren verteld dat ik vroeger voedsel kreeg voor hongerige baby’s
:dancer:

Ehm…

5 boterhammen met margarine en iets erop
2 bakjes cruesli met yoghurt
2 pakjes liga/sultana
stuk chocola/stroopwafel ofzo
2 stuks fruit
avondeten + toetje

's ochtends ; 1 boterham met hagelslag.
Tussendoortje; Op school meestal crackers, in het weekend niks
's middags; 1 of 2 boterhammen altijd verschillend
Tussendoortje; Koekje of heel soms chips of cup a soup
's avonds: dat is altijd verschillend maar meestal half bordje of iets meer en yoghurt+vla als toetje.

Oja en fruit natuurlijk tussendoor…

Als je bijna niet aan komt is het toch alleen maar goed ?
Ik kan alles eten zonder ook maar één grammetje aan te komen .
Wordt jaloers, maar het is heel erg vervelend .

Ik vind dat je helemaal niet zoveel eet als ik dat bericht zie.
Ik eet op een doordeweekse schooldag:
‘sochtends 2 boterhammen met chocolashit ofzo + 1 glas thee
het 2e uur 1 pakje koekjes (smoeltjes haha), als ik die niet eet gaat mijn buik heel erg tekeer.
in de pauze dubbel friss drinken
volgende pauze 2 boterhammen met ham + dubbel friss / water
4e uur: pakje koekjes (liga continu - chocola)
5e uur: pakje koekjes (liga continu - chocola)
na het 5e ben ik uit & dan eet ik soms op de fiets een appel, of nog koekjes als die zijn overgebleven
thuis: drink een glas rivella + koekjes (pepernoten, (gevuld) speculaas, enz)
avondeten: ligt eraan wat we eten :’) als we gekookte aardappelen eten eet ik (bijna) niks, en als we wat lekkers (pasta, gebakken aardappelen, enz) eten ligt mijn hele bord vol
En dan savonds nog een glas rivella + koekje.

Dat was het.
En in het weekend is het iets meer koekjes dan normaal eten, meestal word ik namelijk pas om 11 uur / half 12 wakker, dus brunch ik, en geen lunch, en dan wordt het smiddags flink snoepen.
Als er niks in huis is ga ik soms ook nog eens naar de supermarkt om chips te halen :blush: daar moet ik echt mee stoppen want ik heb het geld er eigenlijk helemaal niet voor, en het is zo ongezond :’) maar lekker.

Dat heb ik ook, en dan zitten er van die mensen van oooh weet je hoee chill blablabla. en dan denk ik: Het is helemaal niet zo chill hoor. Mensen denken dat ik weinig eet ofzo omdat ik niet aankom, en ondertussen probeer ik wat meer vet op die kont te krijgen :’)

's Morgens: bakje cruesli zonder iets als yoghurt of melk erbij. (ik weet het, het klinkt raar maar dat vind ik lekker. Het is trouwens wel met chocola erin)
Tussendoortje: op school eet ik een koekje en soms koop ik nog wat. In het weeken eet ik meestal geen tussendoortje.
Middageten: twee broodjes, soms koop ik een broodje gezond oid en dan eet ik mn brood niet op
Uit school: cup a soup/zakje chips/een paar koekjes
Avondeten: gewone maaltijd + een toetje
Later op de avond: een paar koekjes, in het weekend later nog chips

Best veel geloof ik. Ik ga ook minderen na de vakantie.

als je smorgens goed ontbijt, dus echt wel 3 boterhammen of een bak muesli en fruit en tussen de middag ook echt wel 4 boterhammen dan denk ik dat je wel goed op weg bent.
als je dan smiddags nog een tussendoortje neemt, snoep of chips dan kan dat heus geen kwaad en savonds gewoon goed avondeten en dan na 8u niet meer eten!