Hoeveel echte vrienden hebben jullie?

Geen. Ik vertrouw niemand meer.

Twee, waaronder mijn vriend.
De ander is een vriendin die ik helaas niet zo vaak zie, omdat zij tegenwoordig samenwoont met haar vriend aan de andere kant van het land en het druk heeft met werken en studeren, maar we zijn al twaalf jaar met mekaar bevriend en ik ben ook een van de weinigen die haar nooit heeft laten vallen wegens haar problemen en haar geheimen altijd heeft bewaard. Ze is nooit zozeer mijn “beste vriendin” geweest, maar wel eentje waar ik altijd op aan kan en waarvan ik weet dat ze mij niet zal laten vallen. En zij heeft datzelfde gevoel bij mij.

Mijn voormalige beste vriendin heeft eens leukweg iets wat niet zozeer geheim was, maar waarvan ze wist dat ik het er heel moeilijk mee had, verteld tegen allerlei mensen die mij amper kennen en waarvan er een mij in de bus ooit op dit “geheim” aansprak. Tja; het kon er maar een zijn die het hem had verteld en sindsdien voel ik de behoefte niet meer zozeer om haar vertrouwelijke informatie te vertellen. We zien elkaar nog steeds in de zoveel tijd en ik ben ik niet echt boos op haar, maar voor mij betekende het gewoon een grote ommekeer in onze vriendschap.

3 denk ik. Maar die wonen allemaal ver weg wat het makkelijker maakt om iemand te vertrouwen.

1 echte, of 2 Eentje is een oudere man maar heeft mij door een moeilijke tijd heen geholpen en mij zien groeien

Vroeger had ik een vriendin die ik nog mis maaja ik vind haar raar.

Waarom ze foto ( I think so ) van haar vriend’ geslachtsdeel liet zien aan haar mannelijke bff zal ik nooit begrijpen

Vroeger had ik een vriendin die ik nog mis maaja ik vind haar raar.

Waarom ze foto van haar vriend’ geslachtsdeel liet zien aan haar mannelijke bff zal ik nooit begrijpen

échte vrienden: 10
zoiets denk ik…
dat bestaat uit een groot deel uit een vriendengroep waarin we er gewoon altijd voor elkaar zijn, elkaar steunen, vertrouwen etc

0

dit vind ik moeilijk. als ik het écht na ga, heb ik best veel ‘echte’ vrienden die ik voor de volle honderd procent vertrouw. dan heb ik ook nog vriendinnen waar ik regelmatig mee omga en die ik bijvoorbeeld ook zou uitnodigen op mijn verjaardag, maar die vertel ik niet al mijn geheimen meer. en dan die gezelligheidsvrienden, dat snap ik niet helemaal. als ik er zo over denk dan heb ik ongeveer …

zes echte vrienden die ik alles toe kan vertrouwen, en eigenlijk nog meer denk ik… ik heb een heel erg hechte vriendengroep en zij beschouwen mij ook als zodanig, dat is héel erg fijn.

en meer dan twintig gewone vrienden, denk ik. en dat is niet omdat ik populair ben hoor, absoluut niet. maar ik heb gewoon heel veel geluk gehad en dat waardeer ik ook heel erg. er was een tijd in de eerste, tweede en derde klas dat allebei de tellers op nul stonden. en geen van de mensen die ik nu als vrienden beschouw ken ik maar oppervlakkig. ik ken ze echt goed, alleen de mensen die het dichtst bij me staan vertrouw ik het meeste toe.

6 echte vrienden :slightly_smiling_face: ik kan ze echt helemaal vertrouwen en ik kan het heel goed met hun vinden. Ik heb geen nep vrienden alleen vrienden die ik minder vaak zie of mee omga…

4, denk ik. Twee daarvan wonen aan de andere kant van het land, dus die zie ik eigenlijk nooit.

4, waarvan er één ver weg woont.

Nou ik vertel sowieso bijna niks. Ik hou bijna altijd alles voor mezelf…
1 vriendin, echt soulmate haha
5 goede vriendinnen waar ik vaak mee omga.

2 echt beste.
1 andere echte.
en 1 echte die ik helaas bijna nooit meer spreek, maar ik weet zeker dat als we weer eens bij elkaar zijn dat alles dan goed komt.

Ja sinds ik van de middelbare school af ben is het flink achteruitgegaan haha.

Ik dacht er een te hebben, maar dat was blijkbaar niet, dus geen.

4 echte goede vriendinnen van wie ik zeker weet dat ik alles kan vertellen.

5 echt goede vriendinnen waar ik alles tegen vertel, maar ook vriendinnen die ik wel vertrouw maar niet alles vertel. En ook nog wat internetvriendinnen van Tumblr en gs (wow dit klinkt raar) die ik ook veel vertel.

Ik heb drie beste vriendinnen. Het gaat nu op het moment even niet zo goed met me en zij steunen me nu juist heel veel, dus dan weet je wel weer wie je echte vrienden zijn :’)