Hoeveel echte vrienden hebben jullie?

Ik ben zodanig het vertrouwen in mensen verloren dat ik het enkel bij familie en enkelingen die ik al mijn hele leven ken hou. Ik gebruik mensen geen eens als gezelschapsvrienden die je alleen gebruikt om mee te winkelen, terwijl je weet dat je niks aan ze hebt. Ik hou niet van neppe mensen. Dus mijn vraag is: hoeveel gezelligheidsvrienden hebben jullie die geen echte vrienden zijn en hoeveel ECHTE vrienden hebben jullie? Ik heb 4 echte vrienden geen neppe gezelschapsvrienden. Verder vertrouw ik op mijn nichten enzo…

klinkt misschien heel zielig maar 2 en dat zijn m’n moeder en mijn oma (moeders moeder dus) alleen van die 2 mensen weet ik zeker dat ze me nooit in de steek laten! Het is zo jammer dat mensen in 2 weken tijd een vriendschap van 5 jaar kunnen opgeven.

Dat is niet zielig. Dat is heel mooi. Je denkt toch niet echt dat populaire mensen veel echte vrienden hebben ofzo? Dat zijn allemaal nepvrienden!

Het is juist mooi dat je van hen weet dat zij je nooit in de steek laten. Dat kan je van vele mensen niet zeggen.

Ik heb 3 echte vrienden.

oh nee dat weet ik zeker. heb zelf ook wel een hoop mensen waar ik mee omga maar omdat ik eerst 2 jaar havo heb gedaan, toen 2 jaar vmbo-t en nu als het goed is weer 2 jaar havo doe heb ik op school niet echt een vaste vriendengroep en dus ook niet echt vaste vrienden ofzo

ik heb 4 echt vrienden

ZEROOO

Eerst zou ik ook hebben gezegd: 0
Maar ik begin nu zelfs te denken dat ik iemand gevonden heb die ik echt voor de volle 100 vertrouw, 2 zelfs.

4 echte, de rest kan me gestolen worden. :’)

0

Als ik het heeeel strikt zo nemen heb ik niets. Ik vertrouw niemand al mijn gedachtes en gevoelens toe… Zelfs mezelf niet. Maar als ik het iets positiever in zie en een iets bredere definitie neem dan jouwe is het wel wat meer…
Maar ik heb wel 2 hele goede vriendinnen, vooral met 1daarvan kan ik goed praten. Maar meestal wel over haar (problemen)… Maar met allebei kan ik heel leuk uitgaan, lachen, lekker films kijken etc… Daar omheen zit nog een groep met ‘neppere vrienden’ met wie ik het heel gezellig heb, maar het contact is wel wat ‘leeg’ soms.
En dan heb ik nog m’n zusje, met wie ik het heel fijn heb, en die alles met mij deelt en ik kan er ook van genieten om lekker tegen haar aan te leunen op de bank, ik ga samen met haar op vakantie etc.
Dan heb ik nog mijn zus, met haar heb ik in principe een hele goede band, maar ze verzwijgt veeeel over haar zelf, wat ten koste gaat van onze band.
Met de vriend van mijn zus heb ik ook een hele goede band :slightly_smiling_face:.

1, die aan de andere kant van het land woont.

Twee. Ik ken heel veel mensen, en heb een leuke groep vriendinnen van tien meiden. Maar in principe heb ik twee échte vriendinnen waar ik alles mee deel en ook altijd op terugval. Ik vind het zo ongezond dat heel veel mensen iemand waar ze twee keer hoi tegen hebben gezegd al een ‘‘vriendinnetje’’ of ‘‘goede vriend’’ noemen. En andersom heb ik er ook een hekel aan als mensen mij na 3 gesprekken al door en door denken te kennen en blabla.

2, de rest zijn gewone vriendinnen.

7 echte vriendinnen, en een paar “nep” vriendinnen. Al zal ik het zo niet willen noemen, die 7 zijn gewoon mijn betere vriendinnen, en die andere zijn gewoon mijn iets minder goede vriendinnen, maar dat betekend niet dat ik ze ‘nep’ vind en gebruik voor enkel het uitgaan.

oke, misschien zijn dit er een beetje veel, maar ik kan tussen hun echt niet kiezen. :’). ik vraag me af of je wel 7 ‘echte vriendinnen’ kan hebben ?

echte vriendinnen? eh… ja niks denk ik :’)? heel veel van die ‘‘gezelligheidsvrienden’’ maar ik vind mensen pas echte vrienden als ik ze alles vertel , want dan vertouw ik iemand 100%. en op dit moment is dat niemand.

ik maak heel makkelijk contact enzo , maar echt 9/10 mensen waar ik moeite voor doe worden uiteindelijk gezelligheidsvrienden en geen echte vrienden, van die gezelligheidsvrienden heb ik er meer dan genoeg dus ik doe al een tijdje geen moeite meer om die ene van die 10 mensen te ontmoeten en te leren kennen.

Die heb ik niet. Al dacht ik een paar jaar geleden nog van wel. Ga er nog wel mee om en dat is wel leuk maar hou ze voor de rest op afstand. Ik zal in ieder geval nooit meer op ze rekenen. Geeft alleen maar teleurstelling. Ik weet niet ik heb er een heel dubbel gevoel bij.

Ik ken wel hele leuke mensen via dit forum die ik ook heb ontmoet dus dat zijn mijn goede(internet)vrienden vind ik haha.

Twee waar ik echt alles tegen kan vertellen.
En nog een paar waar ik wel goed mee ben, maar ook weer niet alles vertel