Hoeveel drank mag je drinken?

Ik begin nu langzamerhand ook echt te drinken met vrienden en ik ben altijd eigenlijk bang door de verhalen over alcoholvergiftiging… Hoeveel drank mag een gemiddeld persoon per dag drinken of hebben jullie er zelf nog ervaring mee en misschien ook nog tips? :beer:

dat verschilt per persoon.

gewoon niet te veel drinken, krijg je ook geen alcoholvergiftiging.

onder de alcohol limiet: nix :slightly_smiling_face:

verschilt van persoon

Wil je me uitleggen hoe je nep kunt drinken?
Aangezien je het nu ‘echt’ doet :’)

Nee oké. Zorg gewoon dat je je eigen grens in de gaten houdt. Ik zie sowieso niet waarom je per se een getal wilt weten, want ten eerste verschilt het per persoon en ten tweede kun je maar beter niet proberen in de buurt te komen van ‘dat aantal drankjes’

Als ik misschien na een uur al niks voel als ik een paar glaasjes op heb wil ik wel weten of dat raar is en of ik daardoor alsnog een alcoholvergiftiging op kan lopen, ik wil zeker niet in de buurt komen van dat aantal drankjes anders had ik het hier ook niet gevraagd :’)

Dit is teveel

Verschilt per persoon. Ik zou gewoon rustig beginnen/opbouwen, dan merk je vanzelf je grens.

ik ging die berekening van jellinek doen en daar klopt echt niks van :’)

ik heb tussen 11 en 5 gedronken zaterdag maar later op de avond meer dan in het begin en als ik langer dan 5 jaar mijn rijbewijs had gehad, had ik mogen rijden. Nou :’) dat was niet goed gekomen.

Sowieso is ook niet elke drank hetzelfde. Breezer is anders dan wodka (wow ja echt waar).

Doe gewoon rustig aan. Ik zou zeggen: houd het bij 2 à 3 drankjes (dat doe ik zelf ook altijd), maar ik weet niet of andere mensen zich daar ook aan kunnen/willen houden.

Ik voelde na 6 drankjes pas dat ik een beetje aangeschoten werd, terwijl dat bij mijn vriendin al na 3 drankjes is. Het verschilt dus heel erg.

Na 1 drankje ben je al vergiftigd, want alcohol is letterlijk gif.
Maar als je misselijk wordenbedoelt, dat heb ik na 6/7 bier in een korte tijd
Coma is denk ik het dubbele/3dubbele daarvan.

Dat verschilt bij mij per situatie. Soms voel ik hem al na 2/3 drankjes en andere keren pas na het 6e drankje.

Dat verschilt per persoon, ik kan aardig veel op zonder 's ochtends wakker te worden met een gigantische kater. Dat betekent echter niet dat het gezond is.

Je grenzen leer je kennen naarmate je meer ervaring hebt met alcohol.
Misschien kan je beginnen afwisselen met water zodra je je iets
te tipsy voelt.

Verschilt per persoon. Ik zou gewoon wat drinken en stoppen als je het begint te voelen, doe ik ook altijd. Ik zit dan meestal aan de 3 wijntjes. Verder niet te snel achter elkaar drinken en vooral niet al die sterke mixdrank door elkaar gaan gooien, dan gaat het echt heel erg snel mis!

Tja dat is voor iedereen anders, maar je moet zeker niet gaan drinken omdat je die grens wil bereiken. Het ligt dus ook per persoon, ik ken vrienden die van 2 drankjes al aangeschoten worden, bij mij zelf kunnen er 8 drankjes makkelijk in zonder ook er maar iets van te voelen.