Hoeveel dagen ben ik ongesteld na het slikken van de pil voor het eerst

Heyy dames,
Ik ben vandaag begonnen aan de pil, ik ben dan ook begonnen op de eerste dag van mijn menstruatie. Nu ben ik heel erg benieuwd hoe lang ik ongesteld ben. Ben ik dat net zo lang als normaal of ben ik het nu maar een paar dagen aangezien ik nu de pil slik?
Liefs

Dat is voor iedereen anders. Dus, gewoon kijken wat er gebeurd. Ik merk weinig verschil met eerder.

Een paar opmerkingen.

• Je bent niet meer ongesteld tijdens de stopweek. Je hebt een ontrekkingsbloeding. Het lijkt op een ongesteldheid, maar het is toch wat anders. Als je de pil niet goed hebt geslikt, kun je deze bloeding daarom ook niet gebruiken als teken dat je niet zwanger bent. Een zwangerschapstest is dan wel verstandig.
  • Je hoeft geen stopweek te nemen. Je kunt de pil gewoon doorslikken, als het je beter uitkomt. Een paar dagen, een paar weken, een paar maanden extra, het maakt niks uit. Hoe langer je doorslikt, hoe groter de kans op pijnlijke borsten enzo. Dat is voor iedereen anders.
  • Een stopweek mag niet langer duren dan 7 dagen, maar mag wel korter.
  • Je mocht op elk moment van je cyclus beginnen met de pil. Beginnen op de eerste dag van je menstruatie is niet nodig.
  • Je bent beschermd als je 7 dagen onafgebroken de pil hebt geslikt.
1 like

Dankjewel! :))
Ik lees mijn vraag nu terug en zie dat ik wat onduidelijk ben geweest. Ik bedoel eigenlijk hoe lang mijn huidige ongesteldheid nu duurt nu ik de pil vandaag heb ingenomen.

Is het ook dat mijn ongesteldheid nu eerder stopt aangezien ik vandaag ben begonnen met de pil slikken, dat de ongesteldheid aankomende vrijdag bijvoorbeeld alweer klaar is?

Oh, dat is niet te voorspellen helaas.