Hoeveel calorieën noodles zakje?

Ik heb net 2 pakjes noodles indomie gegeten, 1 pakje is 66 gram en per 100 gram is het iets van 100 calorieën, maar per serving size is het iets van 300 calorieën dus weet nu niet hoeveel calorien ik nu op heb, want misschien zet de noodles zich uit door het water? Weten jullie het?

Geen idee, maar zo slecht is het vast niet.

ten eerste wat maakt het uit.
ten tweede, ik weet toevallig dat de voedingswaarde van sommige merken noedels niet kloppen. Een jongen kwam er laatst mee op het bodybuilding forum. Want verder maakt het me ook niet zo uit :slightly_smiling_face:

dan is het slimmer om de volgende keer te bedenken of het wel goed is voordat je er twee van neemt lijkt me. verder heb ik ook geen idee

Ligt eraan of je die olie die er bij zit erin doet. Anders kun je denk ik gewoon 66 gram pasta rekenen, en pasta is ongeveer 350 kcal per 100 gram

Dan kun je beter op de voedingswaarde qua koolhydraten/vetten/eiwitten letten dan op de calorieën. Noedels in zakjes bevatten vaak weinig goede voedingsstoffen en bovendien heel veel zout, dus of ze nu honderd of driehonderd calorieën bevatten, echt goed zijn ze toch niet.

Als het af en toe kan waarom vraag je dan nog naar hoeveel kcal erin zitten?

en twee, is dan misschien niet echt slim. kan je het beter bij één houden

Op voeding letten is naar mijn mening ook naar voedingswaarde kijken, kijk naar de voedingswaarde en reken de kcal van de KEV uit en je weet het totaal kcal :slightly_smiling_face:

Als het uitzet komen er heus geen calorieen bij, alleen maar water

Mensen, ze stelt gewoon een vraag over het aantal calorieën. Zonder eventueel goedbedoeld advies dat ze daar beter over na kan denken voordat ze het opeet…

@Lisa: de noodles die m’n vriend hier heeft liggen, zijn bereid rond de 300 calorieën per stuk. Je kan ook altijd kijken op de site van de Voedingswaardetabel. Daar kan je zien hoeveel er dan in de noodles zelf zit; http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/voedingsmiddel/?id=1223

Ik denk dat het wel redelijk klopt wat er op de verpakking staat, omdat enkel 70 gram noodles rond de 250 calorieën zit.

de noedels zelf hebben niet zoveel calorien
maar alles wat je erbij gooit onder andere de olie enzo zijn de caloirie bommen.

je moet kijken per serving size

Noodles zelf vallen wel mee ja, je moet inderdaad naar de serving size kijken.

Af en toe kan je dit natuurlijk best eten voor het lekkere, maar hou er rekening mee dat het vooral veel zout en ook niet erg verzadigend is voor het aantal calorieen dat erin zit.

5000 calorieën, ik zou het nooit meer eten als ik jou was.

In een zo’n pakje zitten inderdaad ± 300 calorieën, maar who cares! Als het maar lekker was toch! Genieten van je eten, veel beter dan steeds calorieën tellen

Mijn ex (fitnisstrainer) eet het zo’n beetje elke dag, als je er goed bij beweegt en dergelijke kan je het makkelijk als “lunch” nemen, aangezien je je vezels en kolydraten (volgens my, excuse me if i’m wrong) er mee binnen krijgt, en niet minder dan met boterhammen.

Geen calorieën tellen. Eet drie maaltijden, gezonde tussendoortjes en dat getel is nergens voor nodig. Komt op mij tamelijk obsessief over om er een topic over te openen, maar wie ben ik.

Bij die noodles zou ik me trouwens als ik op m’n eten zou letten meer naar het teveel aan zout en het gebrek aan vitamines kijken dan naar de calorieën.