Hoeveel boekpagina's is één Word pagina?

Ik heb een vraagje: Ik ben een boek aan het schrijven, gewoon om te oefenen laat maar zeggen. Maar ik schrijf dat ‘boek’ in Word. Weet iemand toevalling hoeveel boekpagina’s één Word pagina is?
xx

Iemand had me verteld dat 200 wooredn 1 boekpagina is, zou betekenen dat ik nu 95 pagina’s heb ^^

Ligt eraan welk formaat boek het is, meestal is een boek a5 formaat, dus ongeveer 2 boekpaginas in 1 wordpagina…
het ligt ook aan de regelafstand die je gebruikt…

X
Samira

Klopt niet, want van de zijkanten gaat ook nog een stuk af.

ik heb géén idee,

weet niet of je het al wist, maar je hebt een boek functie in word hé :slightly_smiling_face:
dan kun je het zien!

Waar zit die knop dan? :astonished: Wel handig namelijk

ja zou ik ook wel willen weten :grin:

uhm wacht ff ik maak printscreen

dit is wel word 2007 maar volgens mij kunnen alle words het :slightly_smiling_face:

het bovenste plaatje is dus hoe, en het onderste hoe het eruit ziet xD

http://i40.tinypic.com/noa3c4.jpg

Ik heb 2001 :pensive:

Met 29.5 pagina’s, op hoeveel zou je dan uitkomen?

maar ik heb zo’n 5 pagina’s , maar dat worden er nu veel minder. is het niet zo dat het bij een boekformaat meer wordt? maar toch bedankt!

het staat gwn links onder bij de oudere versies

ookal zie ik net dat sommige het niet hebben

dat weet ik niet, sorry!

denk ook niet dat het précies klopt, maar ongeveer?
dat het vooral is voor als je boeken download of net als midnight sun ofzo dat je toch een soort ‘boek’ leest :stuck_out_tongue:

Ik heb normale weergave, afdrukweergave, weblayout en overzichtsweergave.
Ik mis er dus net eentje.

oh jammer dan mis je net die functie…
maybe office 2007 maar is downloaden? :angel:

of 2003 :stuck_out_tongue: die heeft het ook (A)

Ik ging t trouwens googlen en kwam hier op uit:

Op het internet staan hier diverse rekenmethodes voor (uiteindelijk is het altijd afhankelijk van het formaat van het boek), maar ik heb van mijn zwager geleerd dat je het aantal a4, pitch twaal regelafstand anderhalf keer 1,3 moet doen om ongeveer op het aantal pagina's uit te komen.

haahaa, ik snap er niet zoveel van xD

Nee, ik dus ook niet xD

Ik heb 250 woorden per pagina gelezen (ha, dan heb ik al 163 pagina’s :grinning:)

Maar sowieso, ik ga liever op wordcount af, en om een ‘boek’ te schrijven heb je MINSTENS 60,000 woorden nodig, maar ik las op een site van een agent dat ze voor debuutromannen eigenlijk liever 80,000 woorden hebben.