Hoeveel boeken VWO? En welke tas?

Hoi!

Beetje rare vraag misschien, maar voor de meiden die in 5/6 vwo zitten of gezeten hebben: hadden jullie veel/dikke boeken? en wat voor tas namen jullie mee naar school? Ik ben al 2 jaar van de middelbare school af maar ga straks terug naar de vavo om mijn vwo diploma te halen. Ik nam nooit echt veel boeken mee op de havo, maar ben wel van plan de vavo serieus te nemen. Dus ik was aan het kijken voor een tas. Nu heb ik een leuke tas gevonden van 16 liter en een van 25 liter. Ik heb trouwens 8 vakken, waaronder natuur- en scheikunde waar ik nooit eerder boeken voor heb gehad, dus geen idee hoe dik zulke boeken zijn.

Dus, help mij verder alsjeblieft :grin:

Sorry ik weet niet precies hoe dat zit met liters haha, maar je hebt aan een gewone eastpak (om maar even te vergelijken) meer dan genoeg. Krijg je daar ook een kluisje?

Bij mij waren de boeken van natuur- en scheikunde het dunst, maar dat ligt aan de methode. Ik had zelf een dakine rugzak (geloof rond de 30liter) en daar had ik altijd veel ruimte in over. Als ik jou was zou ik voor die van 25 liter gaan, dan zit je altijd goed en hoef je niet 's ochtends te stressen “omdat niet alles in je tas past”

Aan een normaal formaat rugzak (Eastpak oid) heb je inderdaad meer dan genoeg! Boeken voor natuur- en scheikunde zijn niet zo dik, je krijgt soms wel 3 à 4 boeken (tekstboek, nakijkboek, evt. opdrachtenboek, binas) en als je alle bovenbouwstof krijgt dan krijg je dat dus 3× (4, 5 en 6 VWO). Ik heb dit jaar ook van natuurkunde alleen al 10 boeken gekregen omdat ik in mijn examenjaar zit en dus van die drie jaren alle boeken heb haha. Maar je hoeft ze iig nooit allemaal tegelijk mee te nemen!

^ Oh nou dat scheelt. Een eastpack is geloof ik 23 liter. Die heb ik in de brugklas wel gehad ja. Die rugzak van 16 liter is toevallig ook van eastpack, maar niet dat standaard model. Maar denk dat ik dan beter voor de grote kan gaan. Bedankt!

Ik weet niet of ik een kluisje krijg! Denk het niet eigenlijk

Een standaard Eastpack is inderdaad ruim voldoende. Mijn ervaring is dat we wel super veel boeken hebben, maar zoals hierboven gezegd, je hoeft ze nooit allemaal tegelijk mee. Dus ik heb het altijd gered met een normaal formaat rugtas. Ondanks de huge M&O boeken haha.

ik heb zelf al 6 jaar echt een super kleine tas haha, maar als je geen kluisje hebt zou ik wel iets van een eastpack nemen idd

Een Eastpak is prima! Ik doe er al heel lang mee en mijn boeken op de middelbare pasten er ook met gemak in. Ik had ook dikke pillen van m&o en wiskunde en dat paste allemaal. :’)

Een tas van 16 liter is sowieso wel genoeg denk ik! Je hebt niet elke dag alle vakken :’ ) mijn scheikunde boeken zijn trouwens super dun. =p

Ik heb altijd een eastpack gebruikt!