Hoesten

Hee iedereen,

Ik moet altijd zo erg hoesten, ongeveer elk jaar in dezelfde periode,
dat mensen denken dat ik stik en soms moet ik gewoon 5 minuten lang hoesten zo erg is het, weet iemand wat het is of heeft iemand dit zelf ook?

xoxo

Nah, dan heb je gewoon iedere keer rond die tijd de hoest te pakken :stuck_out_tongue:
Net als dat sommige mensen altijd rond dezelfde tijd verkouden of grieperig worden.

oh dat heb ik ook
voor een toets moest het een keer stil zijn en die man wou uitleggen en toen ging hij wachten tot ik was uitgehoest en dat duurde echt meer dan 5 minuten en iedereen dacht dat ik stikte en allemaal op mijn rug slaan terwijl dat helemaal niet goed is.

Was bij een vriendin ook. De leraar was eroverheen aan het schreeuwen, en toen was ze opgehouden.
En toen was het ineens stil en hij zo:
"EN JONGENS EN MEIDEN BEGR!!!.. oh… *ahum*… begrijpen jullie het?

oh bij mij ging hij wachten en dan wil je zo snel mogelijk ophouden en dat word het juist alleen maar erger dan schaam je je echt dood

Ik zou naar de dokter gaan als ik jou was!

ik begin nu ook met hoesten :frowning_face:
maar dat is denk ik omdat ik aangestoken bent door me broer x’D
haha, of omdat ik gewoon dom ben om zonder jas in de kou
naar school te gaan fietse :blush: !

ja dat heb ik ook :open_mouth: Dan kijkt heel de klas zo van wth is dr probleem ? :pensive:
maar ik neem meestal een fles water mee als ik ziek ben, stopt het sneller =)

Oh god, herkenning! Eindelijk, ik dacht altijd dat ik de enige was.
Ik heb een vrij slechte afweer voor bacterien die hoest veroorzaken, en dat is de reden waarom ik bijna de hele winter hoest. Ik zit altijd in de proefwerkweek helemaal verkrampt in de aula omdat ik niet wil hoesten, en niets helpt… En de klas denkt dat ik stik, maar er is niks aan de hand.

Precies het zelfde, in de winter wordt ik echt heel vaak verkouden en dan ga ik echt zoveel hoesten soms probeer ik het in te houden maar dat is dus echt niet fijn dan wordt ik echt helemaal rood.
maar ik kreeg gewoon wat medicijnen van de dokter het helpt wel en ik neem fles water mee ofzo.

Ik heb dat ook altijd, ik dacht ook altijd dat ik de enige was. Water drinken helpt bij mij ook gewoon niet, en het lijkt idd ook alsof ik stik.
Ik heb er meestal wel maar 1 of 2 weken last van, dan heb ik ongeveer een keer per dag zo’n hoestbui… :stuck_out_tongue:

De dokter zei dat hij niet kon helpen, want water helpt bij mij dus ook niet, ik moest die codeïnepillen nemen ofzo dat helpt alleen maar bij het slapen maar okay…
Het gaat bij mij meestal na 3 weken over en dan heb ik ongeveer 3 keer per dag zo’n ‘hoestaanval’

heb je vastzittende hoest ? ik heb van die pillen van de drogist, broomhexine ofzo. die helpen wel aardig :slightly_smiling_face:

Ze zeggen dat ik droge hoest heb maar ik weet niet hoe ik al die verschillende hoesten moet herkennen, dus ik weet het niet…

Heb je ook slijm erbij? teminste in je keel. want dan helpen die pilletjes broomhexine. je hebt er ook drankje van. het zorgt eigenlijk dat het slijm dunner word en het makkelijker op te hoesten is. als het slijm weg is moet het hoesten ook stoppen

ik heb dat altijd elk jaar 2 maanden ofzo! Echt aan een stuk door, dat iedereen geïriteerd omkijkt maar er niks van durft te zeggen…
En als iedereen dan stil is wil ik dat ook zijn, maar dan begin ik juist half te kotsen om dat het eruit moet. :pensive:
Ik drink dan nooit melk, daar word het bij mij erger van want dan krijg je allemaal slijm van in je keel. Ook bij perpermunt… Denk niet dat je er iets aan hebt.

Ik heb idd ook dat melk en pepermunt het erger maken…
Ik heb vandaag bijna de hele Gs les gehoest… Echt heel irritant…

codeïne helpt overdag ook wel goed toch? bij mij wel iig, ook tegen keelpijn (:

codeine helpt overdag ook, maar je wordt er enorm duf van. Codeine is namelijk een afgeleide van morfine, en wordt in je lichaam ook voor een gedeelte omgezet in morfine. Daarom mag je met codeine dus eigenlijk ook geen deel uit maken van het verkeer (fietsen, autorijden) en functioneer je minder in het dagelijks leven. En je slaapt er dus veel beter van.

Ik hoest nu godzijdank nog niet, maar dat gaat vast snel komen aangezien ik het vandaag koud vond. Hebben jullie nog meer hoest-inhoud-tips voor tijdens de les/proefwerkweek?