Hoesten, hoesten, hoesten.

Dag meiden,

Al sinds februari kamp ik met hoestbuien. Ik zal ze buien is omschrijven: ik klink als een zeehond. Al enkele keren ben ik naar de huisarts geweest, die stuurde mij terug dat het een luchtweginfectie is, veroorzaakt door een virus. Wat dus betekend dat een kuurtje haast geen nut heeft omdat deze alleen bacteriële infecties tegengaat en geen virus infectie. Ik moest het maar uitzieken.

Inmiddels zitten we bijna in november en is het hoesten nauwelijks weggegaan. Het werd wel minder, maar echt weg, nee. Weer ben ik terug naar de huisarts gegaan, een waarnemer… Die vond het misschien verstandig om mij eens te laten prikken op allergieën en in een moeilijk woord ‘Leukodifferentiatie’ (afweersysteem). Dinsdag weet ik de uitslag.

Ik word zo moe van dat hoesten, mijn hele lichaam heeft er te onder lijden. 's Nachts heb ik een piepende ademhaling, soms wel eens benauwd en overdag heeft iedereen overlast van dat gehoest van me.

Herkent iemand misschien deze klachten? Of heeft iemand ervaring met dat lange gehoest en is daar iets uitgekomen? Heeft iemand nog advies wat ik kan doen?

Bedankt alvast voor het lezen :slight_smile:

Ik heb er een week last van gehad maar dan ook echt heel erg. Van m’n moeder moest ik speciale paracetemol met een extra stofje (speciaal voor je longen en keel) slikken en hoog slapen (dus op heel veel kussens, bijna zittend). Ik weet niet of je dat al geprobeerd hebt, maar zulke kleine dingetjes kunnen wel helpen het vermoeide gevoel al iets weg te nemen.

Dat is paracetamol met codeïne. Alleen op huisartsrecept. Codeïne werkt prikkeldempend :slight_smile:

Hee!

Sinds een half jaar geleden heb ik er ook last van, en ja ik hoeste ook als een zeehond haha. Mn vriendinnen en vrienden zeiden ook zeehond tegen me :stuck_out_tongue:

We zijn langs de drogisterij gereden en m’n moeder heeft een soort drankje dat bisalvon ofso heen meegenomen. Ik heb het flesje nu op, en het is bijna helemaal weg. Ik had ook steeds dat ik moest kokhalsen als ik zo’n enorme hoestbui had, gelukkig is het allemaal weg door dat drankje. In het begin helpt het nog niet zoveel, maar als het flesje leeg is is het helemaal weg, bij mij tenminste.

Bisalvon is gewoon bij een drogisterij te koop, overal wel volgensmij. Bij mij heeft dit geholpen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt (:

x.

Ik had dit vroeger toen ik klein was ook heel vaak omdat ik erge astma had. Echt een heel piepende ademhaling en inderdaad hoesten als een zeehond. Ik ben er overheen gegroeid maar wat bij mij inderdaad ook veel heeft geholpen is Bisolvon zoals er al gezegd is.

Mijn zusje heeft dit sinds maart, nu loopt ze bij een arts in het ziekenhuis en denken ze dat het zware bronchitis/astma is. Misschien ook naar het ziekenhuis gaan?

Heey, ik had een paar weken voor de zomervakantie ook te horen gekregen dat ik een luchtweginfectie had!
Maar ik kreeg toen een soort inhalator.
tijd gebruikt en toen was het hoesten over.
Dus dat je HA zegt dat hij er niks tegen kan doen, is grote onzin!!

Verder at ik de hele dag door van die anti flu en andere keel snoepjes.
Dat hielp ook wel tegen het hoesten :wink:.

Beterschap!!

De meeste antwoorden komen mij heel erg bekend voor, maar toch erg lief dat jullie reageren! Vroeger heb ik astmatische bronchitis gehad. Toen kreeg ik Ventolin en Seretide mee. Als ik zo op de site van het astmafonds kijk, duidt mijn symptomen duidelijk op astma/bronchitis.