Hoeslaken te klein?

Goedenavond,

Dit is niet echt boeiend voor de meeste, maar ik erger me der mateloos aan.
Ik heb sinds een tijdje een tweepersoonsbed met daarin twee losse matrassen samen 160x200 cm.
Ik heb bij de kruidvat een hoeslaken hiervoor gekocht in de maat 180x200 cm dus groter omdat er geen kleinere was.

Dit heb ik met alle hoeslakens als ik ze gewassen heb en in de droger is geweest.
Kan dit komen door het wassen of drogen? Ik word er langzaam een beetje gek van omdat ik nu dus elke keer nieuwe hoeslakens moet kopen.

Wij doen hoeslakens nooit in de droger…
En wassen op max. 60 graden (liever 40)

Hetzelfde

En haha, ik zag eerst op de foto echt niet wat er mis was want ik dacht dat het een schaduw was :’’’’)

ook hetzelfde, dus ik denk dat het probleem dan bij de droger ligt?

ik heb t zelfde maar ik heb geen droger!
ik erger me er ook altijd aan maar bij de echt duurdere heb je t niet zo snel (ervaring…)

Ik stop mijn hoeslakens altijd in de drogers, nog nooit gekrompen hoor (even in reactie op de reacties hier vooral).

Wij doen ze ook in de droger en niks geen problemen mee.
Misschien was je ze te heet? Of gewoon slechte kwaliteit. Haal je ze allemaal bij de kruidvat?

Beetje late reactie, had geen internet.

Maar bedankt voor jullie antwoorden, ik koop meestal bij de kruidvat of action hoeslakens. Dus niet echt super kwaliteit. Ik ga morgen een nieuw hoeslaken kopen en hem dan als hij gewassen moet worden niet in de droger doen. Misschien dat het daaraan ligt.